آلوده‌ترین مناطق تهران را بشناسید
کد خبر: ۱۶۵۵۸۰
تاریخ انتشار: 2019 December 20    -    ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
کیفیت هوای تهران امروز (جمعه) در پی افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

کیفیت هوای تهران امروز (جمعه) در پی افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و قرار گرفتن شاخص لحظه‌ای بر روی عدد ۱۰۹ برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) ناسالم است.

میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز بر روی شاخص ۱۰۹ قرار داشت و اکنون شاخص لحظه ای، عدد ۱۳۰ را نشان می‌دهد.

آلوده‌ترین مناطق تهران را بشناسید

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

این گزارش می افزاید: در همین مدت، شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۵۴ به ۶۳ و منواکسید کربن از ۳۹ به ۴۸ افزایش داشته است.

براساس این گزارش، ایستگاه‌های، شهرری (منطقه۲۰) با شاخص ۱۵۵، پارک قائم (منطقه۱۸) با شاخص ۱۵۴ و شهرداری منطقه۱۱ با شاخص ۱۳۸ بیشترین آلایندگی در سطح مناطق تهران را طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.
همچنین ایستگاه‌های مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۶۳، دانشگاه شهیدبهشتی (منطقه۱) با شاخص۶۸ و اقدسیه (منطقه ۱) کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

از روز ۲۲ آذرماه، به مدت پنج روز متوالی هوای تهران آلوده بود و براساس تصمیم کمیته اضطرار چندین مرتبه تمامی مدارس این استان در همه مقاطع و مراکز دانشگاهی به جز شهرستان‌های فیروزکوه، ‌دماوند و پردیس تعطیل شد.
پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی نیز، آلودگی هوا افزایش یابد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار