قرص خمیردندان نیز به بازار آمد
کد خبر: ۱۶۵۳۸۱
تاریخ انتشار: 2019 December 18    -    ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
محققان کانادایی به منظور حفاظت از محیط زیست و مقابله با صدها هزار زباله تیوپ پلاستیکی خمیردندان که هر سال در سراسر جهان دفن می‌شوند، خمیردندانی به شکل قرص ابداع کرده‌اند.

محققان کانادایی به منظور حفاظت از محیط زیست و مقابله با صدها هزار زباله تیوپ پلاستیکی خمیردندان که هر سال در سراسر جهان دفن می‌شوند، خمیردندانی به شکل قرص ابداع کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، این محصول بهداشتی نوآور که Change Toothpaste نامیده می‌شود یک راه‌حل خلاقانه به منظور ریشه‌کنی استفاده از تیوب‌های خمیردندان‌های سنتی است؛ تیوپ خمیردندان‌ها که از چند لایه پلاستیک، پلیمر و رزین ساخته می‌شوند قابل بازیافت نیستند و تجزیه آنها در طبیعت بیش از ۵۰۰ سال طول می‌کشد.

قرص خمیردندان نیز به بازار آمد

اکنون دو محقق کانادایی پس از آزمایش صد فرمول شیمیایی، موفق به ابداع فرمولی برای تولید خمیر دندانی شده‌اند که از مواد شیمیایی سخت در تولید آن استفاده نمی‌شود و هیچ گونه زباله‌ای تولید نمی‌کند. برای استفاده از این خمیردندان که به شکل قرص‌های کوچک سفیدرنگ است باید یک عدد از این قرص‌ها را در میان دندان‌های عقب دهان قرار داد و اندکی بر آن فشار آورد، سپس با یک مسواک مرطوب شروع به مسواک زدن دندان‌ها کرد. قرص شکسته کف می‌کند و می‌توان به صورت عادی دندان‌ها را مسواک زد.

قرص‌های Change Toothpast عاری از فلوراید، گلوتن، لبنیات، مغزهای خشکبار و سویا است، بنابراین برای استفاده گیاهخواران نیز مناسب است. این قرص خمیردندان از دی کلسیم فسفات، اریتریتول، زایلیتول، طعم‌دهنده نعنایی، سدیم C۱۴-۱۶ الیفین سولفونات، بی‌کربنات سدیم، منتول، دی اکسید سیلیکون و عصاره برگ گیاه نعنا دشتی (mentha spicata) ساخته شده است. محققان برای اطمینان از این که این مواد برای بزرگسالان و کودکان بی‌خطر است، با دندانپزشکان و پزشکان متخصص مشورت کردند.

قرار است این قرص‌ها در بسته‌بندی‌های کاغذی سازگار با محیط زیست عرضه شوند. هر بسته از آنها دارای ۶۵ قرص بوده و قیمتشان ۹.۹۵ دلار است. این قرص خمیردندان حاوی فلوراید نیست بنابراین اکنون محققان سرگرم ابداع فرمول جدیدی هستند که شامل ترکیبات حاوی فلوراید نیز باشد تا به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار