تکرار سناریوی مرگ دانشجویان دانشگاه اهواز
کد خبر: ۱۶۵۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
سناریوی مرگ دانشجویان دانشگاه های اهواز همچنان ادامه دارد و اینبار 2 دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز به دلایل نامعلومی جان باختند.

سناریوی مرگ دانشجویان دانشگاه های اهواز همچنان ادامه دارد و اینبار 2 دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز به دلایل نامعلومی جان باختند.

مرگ ناگهانی 2 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه جندی شاپور اهواز همچنان با پیچیدگی‌ها و ابهامات بسیاری روبروست و علت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

روز بیست و سوم آذر ماه ۹۸ دختر دانشجوی رشته پزشکی توسط خانواده‌اش به یکی از بیمارستان های اهواز منتقل می‌شود که با وجود عملیات احیا، تلاش پزشکان بی نتیجه می ماند و دانشجوی جوان جان می بازد.

فردای آن روز یعنی ۲۴ آذرماه نیز یکی دیگر از دانشجویان داروسازی ورودی ۹۵ نیز در کلاس درس بیهوش شده و روی زمین می افتد و توسط مسئولان دانشکده به بیمارستان منتقل می‌شود ولی او هم با وجود احیای قلبی- تنفسی جان خود را از دست می دهد.

مسئولان دانشگاه اعلام کرده اند که علت فوت متعاقبا به صورت رسمی اعلام می‌شود.

مرگ این 2 دانشجو در حالی رخ می دهد که چندی پیش نیز دو دانشجوی دانشگاه چمران به دلایل نامعلومی فوت کردند.

بابک محمدیان مدیر امور دانشجویی دانشگاه چمران در این باره به ایلنا گفت که هشتم آذرماه یکی از دانشجویان رشته کامپیوتر اهل شهرستان اندیمشک، پس از خروج از خوابگاه دیگر به این محل بازنگشت و در نتیجه هم اتاقی‌هایش خانواده وی را در جریان مفقود شدن وی قرار می دهند.

محمدیان افزود: یک روز بعد جسد این دانشجو در منطقه بوستان در داخل یک ساختمان نیمه کاره پیدا شد و توسط خانواده وی مورد شناسایی قرار گرفت و جهت بررسی های بیشتر در مورد علت مرگ به پزشکی قانونی تحویل داده شد که دو سه هفته دیگر نتایج علت مرگ اعلام خواهد شد.

محمدیان بیان کرد: شایعات منتشر شده مبنی بر اینکه دانشجوی مقتول با چاقو کشته شده یا با خودرو زیر گرفته اند و بعد به محل کشف جسد منتقل شده، واقعیت ندارد و علت مرگ هنوز مشخص نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مرگ دانشجوی متولد 70 رشته زیست شناسی این دانشگاه که ساعت 4 صبح سه‌شنبه ۱۲ آذرماه در پشت خوابگاه علم الهدی به شکل حلق آویز پیدا شد، اشاره کرد و افزود: جسد این جوان نیز جهت کالبد شکافی به پزشکی قانونی منتقل شد و با انجام آزمایشات لازم جسد به خانواده وی تحویل داده شد .

محمدیان ادامه داد: قبل از این 2 حادثه یک مورد اقدام به خودکشی نیز در داخل خوابگاه دانشگاه چمران با اقدام به بریدن رگ داشتیم که خوشبختانه با مراجعه به موقع مسئولان و رسیدگی های لازم هم اکنون این جوان در سلامت کامل به سر می‌برد ولی با بررسی‌ها و گفت و گویی که با خانواده این جوان انجام دادیم این چندمین اقدام وی برای خودکشی بوده است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که در فضاهای فعلی دانشگاه ها و در بین دانشجویان وجود دارد عدم شوق به ادامه زندگی، امید به آینده و شور و نشاط است. برای جوانان هیچ شور و نشاط و امیدی به آینده وجود ندارد؛ به طور مثال دانشجوی دکترا به ما می‌گوید بعد از فارغ التحصیل شدن هیچ امیدی برای یافتن شغل ندارم و دلخوشی‌ام همین دوران دانشجویی است.

محمدیان تصریح کرد: این عدم امید به زندگی و نداشتن شور و نشاط مختص به دانشگاه شهید چمران اهواز نیست بلکه بسیاری از جوانان ما امید به زندگی‌شان را از دست داده‌اند و باید تصمیم اساسی در زمینه اشتغال و زمان اوقات فراغت آنها گرفته شود.

به نظر می رسد تکرار چنین حوادثی در مراکز علمی و دانشگاهی و آن هم در میان قشر جوان و آینده دار کشور می‌طلبد تا مسئولان به صورت ریشه ای و اساسی دلایل و زمینه های بروز و ظهور آن را بررسی و از وقوع چنین حوادث تلخی که برای خانواده ها و کشور ضایعه ای دردناک و جبران ناپذیر است، جلوگیری شود.

ایلنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
0
0
مسئولان به صورت ریشه ای و اساسی دلایل و زمینه های بروز و ظهور آن را بررسی و از وقوع چنین حوادث تلخی که برای خانواده ها و کشور ضایعه ای دردناک و جبران ناپذیر است، شوخي ميكنين مگه نه؟؟؟؟!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار