سردار تنها کاندیدای ایرانی بهترین بازیکن آسیا
کد خبر: ۱۶۵۲۳۸
تاریخ انتشار: 2019 December 17    -    ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
نشریه چینی «تیتان اسپورت» امسال هم اقدام به انتخاب بهترین بازیکن فوتبال آسیا می‌کند که در فهرست امسال نام سردار آزمون، لژیونر ایرانی زنیت روسیه در این فهرست 24 نفره به چشم می‌خورد.

نشریه چینی «تیتان اسپورت» امسال هم اقدام به انتخاب بهترین بازیکن فوتبال آسیا می‌کند که در فهرست امسال نام سردار آزمون، لژیونر ایرانی زنیت روسیه در این فهرست 24 نفره به چشم می‌خورد. این نشریه از سال 2013 تصمیم گرفت به سبک مجله فرانس فوتبال با نظرسنجی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ورزشی بهترین بازیکن فوتبال آسیا در هر سال را انتخاب کند.

در این فهرست بر خلاف کاری که هر ساله کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌دهد، برای بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارج از قاره جایزه جداگانه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود و حتی بازیکنان خارجی که در تیم‌های آسیایی هم حضور دارند، نیز می‌توانند به این عنوان برسند.

در فهرست 24 نفره‌ای که از سوی این نشریه معرفی شده تنها نام سردار آزمون از ایران به چشم می‌خورد و خبری از دیگر بازیکنان ایرانی نیست. این در حالی است که علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس امسال در بین سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا از سوی AFC حضور داشت.

در سال 2018 این عنوان به سون‌هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام رسید که سال بسیار خوبی را در لیگ جزیره سپری کرده بود و امسال هم شانس نخست فتح این جایزه است. ماکوتو هاسبه، کاپیتان تیم ملی ژاپن در رای‌گیری سال قبل دوم شد و بیرانوند عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

شانس بالای ستاره کره‌ای

جالب اینکه در این فهرست و برای دومین سال پیاپی فوتبال ویتنام نیز نماینده دارد و «انگوین کوانگ‌های» هافبک ملی‌پوش تیم اف‌سی هانوی بین 24 کاندیدای نهایی قرار دارد. تیراتون بونماتان تایلندی و سونیل چتری هندی دیگر نام‌های جالبی هستند که در این فهرست دیده می‌شود و اینکه فوتبال ایران که یکی از قدرت‌های فوتبال این قاره است به اندازه تیم‌های درجه چندم در این فهرست نماینده دارد، بسیار تامل برانگیز است.

با توجه به نمایشی که سون کره‌ای در لیگ جزیره داشته به نظر می‌رسد او امسال نیز برای فتح این جایزه بی‌رقیب است و نفراتی چون اکرم عفیف قطری که امسال از AFC جایزه بهترین بازیکن شاغل در آسیا را گرفت، شانس زیادی برای رقابت با او ندارند.

تیتان اسپورت امسال چند بازیکن خارجی را نیز در بین نفرات منتخب قرار داده است. «بافتیمبی گومیس» مهاجم فرانسوی الهلال و«سباستین جیووینکو» مهاجم ایتالیایی این تیم عربستانی که به همراه این تیم فاتح لیگ قهرمانان آسیا شدند به همراه پائولینیوی برزیلی که در گوانژو اورگرانده چین توپ می‌زند و بغداد بونجاح، مهاجم الجزایری السد قطر چهار بازیکن خارجی این فهرست هستند.

سردار آزمون در لیگ روسیه درخشش خوبی داشته و توانسته به همراه زنیت فصل موفقی را تا اینجا سپری کند اما سون در لیگی معتبرتر و همچنین در رقابت‌های اروپایی نمایشی عالی ارائه کرده و به همین دلیل به نظر نمی‌رسد ستاره ملی‌پوش ایرانی بتواند رای‌دهندگان را برای انتخابش به‌عنوان مرد سال فوتبال آسیا متقاعد کند و احتمالا از حالا باید منتظر انتخاب ستاره کره‌ای تاتنهام به‌عنوان مرد سال آسیا به انتخاب این نشریه باشیم.

فرهیختگان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار