تغییر شگفت انگیز گروه‌های خونی متفاوت به یک واحد مشترک
کد خبر: ۱۶۵۱۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
به تازگی دانشمندان به روشی دست یافته اند که می‌تواند همه گروه‌های خونی را به یک گروه خونی واحد که با همه انواع بیماری سازگار است تبدیل کند. آن‌ها برای تحقق این آزمایش بزرگ، از میکروب‌های موجود در روده‌های انسان استفاده می‌کنند...دانشمندان این آنزیم را فقط در روده‌ها پیدا کردند.

تغییر شگفت انگیز گروه‌های خونی متفاوت به یک واحد مشترک

تغییر شگفت انگیز گروه‌های خونی متفاوت به یک واحد مشترکاختصاصی «تابناک باتو» ـ گروه‌های خونی کمیابی وجود دارند که دارندگان آن‌ها در شرایط اضطراری خطرناک، هیچ اهداکننده‌ای را در وقت مورد نیاز پیدا نمی‌کنند و در نتیجه زندگی خود را بدون وجود خون اهدایی نجات بخش از دست می‌دهند. دانشمندان همچنان در جستجوی راه حل علمی نوآورانه برای نجات هزاران انسان در بیمارستان‌ها هستند.

به تازگی دانشمندان به روشی دست یافته اند که می‌تواند همه گروه‌های خونی را به یک گروه خونی واحد که با همه انواع بیماری سازگار است تبدیل کند. آن‌ها برای تحقق این آزمایش بزرگ، از میکروب‌های موجود در روده‌های انسان استفاده می‌کنند.

بنا به گزارش سایت «میکروبیولوژی»، دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا روشی را یافته اند که همه‌ی انواع گروه خونی A، B. و AB را به گروه خونی O. تبدیل می‌کند، گروه خونی که بدن همه بیماران می‌تواند صرف نظر از گروه خونی شان پذیرای آن باشد.

دانشمندان برخی آنزیم‌ها را یافته اند که می‌تواند با تغییر در آنتی ژن‌ها و آنتی بادی‌های سلول‌های خونی A، B. و AB آن‌ها را به گروه خونی O. تبدیل کند.

تغییر شگفت انگیز گروه‌های خونی متفاوت به یک واحد مشترک

دانشمندان این آنزیم را فقط در روده‌ها پیدا کردند.

آن‌ها در آگوست گذشته به این کشف دست یافتند، اما اکنون نتایج آن را در قالب یک مبحث علمی به رشته تحریر درآورده اند.

گام دوم تیم پزشکی، آزمایش بالینی آنزیم برای شناخت اثرات جانبی این کشف است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
دستشان درد نکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار