«جوکر» می‌خواهد معترضان ایران را تحریک کند!
کد خبر: ۱۶۵۰۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 15    -    ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
روزنامه کیهان درباره لیست نامزد‌های جوایز «گلدن گلوب» نوشت: درونمایه مشترک همه فیلم‌های برگزیده تحریک و دعوت به شورش طبقه فرودستِ کینه‌ورز علیه طبقه بالادست است. با این تفاوت که وحشی‌گری‌های طبقه فرودست، متمدن‌تر و انسانی‌تر جلوه داده شده.

تحلیل عجیب روزنامه کیهان از فهرست نامزدهای «گلدن گلوب» را بخوانید تا حساب کار دستتان بیاید:

لیست نامزدهای جوایز «گلدن گلوب»: «مرد ایرلندی» آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی، «روزی روزگاری در‌ هالیوود» از کویینتین تارانتینو، «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس، فیلم کره‌ای- آمریکایی «انگل» ساخته بو جونگ هو، «ما» ساخته جوردن پیل، «داستان ازدواج» از نوا بامبک، «1917» به کارگردانی سام مندس و «زنان کوچک» ساخته گرتا گرویک، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

ارتباط فیلم‌های هالیوود با اغتشاش‌های ایران

با کمی‌ دقت در میان آثار یاد شده می‌توان یک درونمایه واحد را در آنها جست‌وجو کرد:

غلبه یا طغیان و یا شورش طبقه فرودست کینه‌ورز علیه طبقه بالادست (سرمایه‌داران یا نئولیبرال‌ها) که اگرچه دارای خصوصیاتی منفی هم هستند اما در مقابل وحشی‌گری‌های طبقه فرودست یاد شده، متمدن‌تر و انسانی‌تر عمل می‌کند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است، ارتباط این محتوای ‌هالیوودی با شورش‌های یک سال اخیر در فرانسه و همچنین در برخی دیگر کشورهای اروپایی علیه سرمایه‌داری و سپس به راه انداختن بدل‌های آنها در عراق و لبنان و ایران است.

شکل‌گیری طغیان و آشوب‌هایی مانند آنچه در فیلم‌هایی همچون «جوکر» یا «ما» یا «انگل» و یا «روزی روزگاری در‌ هالیوود» دیده می‌شود و حتی حضور رسمی ‌افرادی با نقاب جوکر در این شورش‌ها، آتش‌زدن‌ها و قتل و غارت‌ها توسط شورشگران و آنارشیسم آشکار آنها، به خوبی در فیلم‌های یاد شده، قابل رویت است.

انحرافی که توسط نفوذی‌هایی مانند «جوکر» در این شورش‌ها شکل می‌گیرد.

این برای اولین‌بار نیست که‌ هالیوود پیشاپیش، تصاویر وقایعی که قرار است در آینده اتفاق بیفتد را نشان می‌دهد؛ در ماجرای 11 سپتامبر روند این تصویرسازی، 20 سال پیش از سال 2001 در فیلم‌ها و سریال‌ها و حتی کارتون‌ها، آغاز شد و 30 سال پیش از آنکه جرج دبلیو بوش، تئوری حمله به عراق را مطرح سازد، درونمایه آن در فیلم «جن‌گیر» (1973) به نمایش درآمده بود.

در واقع سران ‌هالیوود همان استراتژیست‌های اصلی ایالات متحده آمریکا محسوب شده و برنامه‌ها و مأموریت‌های دور و نزدیک این کشور را در اندیشکده‌های خود طراحی کرده و قبل از اجرا، آنها را در فیلم‌هایشان تصویر‌سازی می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
2
22
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
7
29
هنوز کسی هست کیهان بخونه؟ خداییش اگه مطالبشو اینجا ننویسی کسی متوجه بود و نبودش نمیشه.
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
3
19
در مورد ارتباط فيلم جن گير و حمله به عراق توضيح بيشتري داده نشده؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
به گزارش ایسنا، علی مطهری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با انتقاد از تصمیم قوا در چگونگی اصلاح قیمت بنزین و حوادث پس از آن اظهار کرد: ما نباید تحلیل غلط بکنیم و اتفاقات را به گردن سلطنت طلبان و منافقان بیندازیم هر چند که آن‌ها هم به موضوع ورود کردند اما طبق گفته نهادهای اطلاعاتی خودمان، این توده فقیر جامعه بود که به میدان آمد باید فکری به حال این قشر شود.
Behzad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
داداش مطمئنی جوکر نگاه کردی یاکانال اشتباه گرفته بودی
آدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
خوب در ادامه بتمن میاد و آرامشو برمیگردونه به شهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار