موج آنفلوانزا در حال فروکش کردن است
کد خبر: ۱۶۵۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 14    -    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵
توکلی گفت: هر بیمار مبتلا به آنفلوانزا نیاز به داروی ضد ویروسی نیاز ندارند.

نادر توکلی، معاون درمان علوم پزشکی ایران در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی درباره آنفلوانزا برگزار شد، اظهار کرد: آنفلوانزا به عنوان یک اپیدمی فصلی شناخته می‌شود. خوشبختانه موجی که از دو هفته پیش شروع شد در حال فروکش کردن است.

او ادامه داد: تاکنون ۱۴ هزار بیمار مشکوک به آنفلوانزا به بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد به یک هزار و ۴۰۰ نفر در اورژانس رسیدگی شد و ۵۱۰ نفر نیز بستری شده اند. بخش زیادی از مراجعان مربوط به کلینیک‌ها و مطب هاست و حجم زیادی از مراجعات به بیمارستان‌ها بی مورد بوده است.

معاون درمان علوم پزشکی ایران با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا در حوزه علوم پزشکی ایران بیان کرد: ۱۵ نفر در جمعیت تحت پوشش ما جان خود را از دست دادند. خوشبختانه مادر باردار در این فوتی‌ها نداشتیم؛ بیشتر افراد یا مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بوده و یا سالمند بودند.

توکلی گفت: باید توجه داشت که دارو نباید در اختیار همه قرار بگیرد و معاونت بهداشتی وظیفه توزیع داروی درمان آنفلوانزا را به عهده دارد.

بیمار مبتلا به آنفلوانزا نیاز به داروی ضد ویروس ندارد

عشرتی معاون بهداشت علوم پزشکی ایران تصریح کرد: هر بیمار مبتلا به آنفلوانزا نیاز به داروی ضد ویروس ندارد . لازم است برای خانم‌های باردار، بیماران زمینه‌ای و کودکان از دارو‌های ضد ویروسی استفاده شود همچنین بیمارانی که دچار بیماری حاد ویروسی می‌شوند نیاز به دارو وجود دارد.

عشرتی گفت: استفاده از دارو‌های آنتی بیوتیک موجب مقاومت میکروب‌ها می‌شوند بنابراین بیماران درخواست داروی ضد ویروسی یا آنتی بیوتیکی از پزشک نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
هر هفته اینو می نویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار