رباتی که علف‌های هرز را با رعد و برق از بین می‌برد+عکس
کد خبر: ۱۶۴۷۱۶
تاریخ انتشار: 2019 December 12    -    ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
یکی از مشکلات جدی کشاورزان و باغداران علف‌ها و گیاهان هرزی است که به رشد محصولات کشاورزی آسیب می‌زنند، حالا یک ربات خودران برای حل این مشکل به کار گرفته شده است.

به نقل از نیواطلس، ربات خودران جدیدی که سال آینده میلادی به بازار می‌آید ضمن زیرنظر گرفتن زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها مانع از رشد گیاهان هرز در آن‌ها می‌شود و گیاهان مذکور را با استفاده از تاباندن برق ولتاژ قوی از بین می‌برد.

رباتی که علف‌های هرز را با رعد و برق از بین می‌برد//

در واقع این ربات همان کاری را انجام می‌دهد که در زمان وقوع رعد و برق رخ می‌دهد و نتیجه آن انتقال انرژی زیاد به گیاهان هرز است که آن‌ها را از بین می‌برد. یک شرکت نوپای انگلیسی به نام اسمال ربات این ربات خودران را اختراع کرده و می‌گوید این محصول بدون نیاز به دخالت انسان گیاهان هرز را از بین می‌برد.

این ربات که تام نامگذاری شده می‌تواند در یک روز زمینی به مساحت ۲۰ هکتار را از گیاهان هرز پاکسازی کند. ربات یادشده به دوربین‌های متعدد و سیستم ناوبری خودکار برای مسیریابی مجهز است. این ربات برای کاشت دقیق دانه و تهیه نقشه‌ای از زمین کشاورزی پس از این کار نیز قابل استفاده است. ربات مذکور از سال ۲۰۲۱ به صورت تجاری در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود.

فارس

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار