بنکسی هنرمند ناشناس خیابانی دست به کار شد
کد خبر: ۱۶۴۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 10    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
بنکسی هنرمند ناشناس خیابانی انگلیس درآستانه انتخابات پارلمانی این کشور، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام، از جدیدترین نقاشی دیواری خود در شهر بیرمنگهام، با موضوع بی‌خانمانی در بریتانیا رونمایی کرد.

بنکسی هنرمند ناشناس خیابانی انگلیس درآستانه انتخابات پارلمانی این کشور، با انتشار ویدئویی در اینستاگرام، از جدیدترین نقاشی دیواری خود در شهر بیرمنگهام، با موضوع بی‌خانمانی در بریتانیا رونمایی کرد.

نقاشی دیواری بنکسی و ویدئوی ضمیمه شده به آن، منعکس کننده این حقیقت است که بی خانمانی در بریتانیا به سطح بالایی رسیده است.

در این طرح، دو گوزن جادویی در حالی به تصویر کشیده می شوند که به نیمکت یک فرد بی خانمان متصل شده اند و وی را برای پروازی در دل شب زمستانی آماده می کنند.

بنکسی هنرمند ناشناس خیابانی دست به کار شد

اما از نقاشی جدید بنکسی با محور بی خانمانی تنها دو روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی انگلیس رونمایی شده و تصویر با ضمیمه شدن ویدئویی به آن، احساس ترحم بیشتری را به بیننده القا می کند. قرار است انتخابات پارلمانی انگلیس ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود.

این ویدئو، بر بی خانمانی متمرکز است که جای سرش را برای خواب شبانه انتخاب می کند. این تصویر، تصوری به وجود می آورد مبنی بر اینکه گوزن های نقاشی بنکسی، فرد بی خانمان را به سفری به آسمان پرستاره ماه دسامبر می برند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آرت نت، هویت بنکسی به عنوان فعال سیاسی بر آثار هنری وی تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، بنکسی در سال ۲۰۱۷، به شهروندان بریستول در ازای رای علیه نامزدهای حزب محافظه کار در انتخابات، وعده تحویل گرفتن پرینت های رایگان نقاشی هایش را داد. این پیشنهاد بلافاصله با مخالفت مقام های مربوطه مواجه شد.

نتایج تحلیل بنیاد خیریه «شلتر» (Shelter) که در زمینه پایان بی خانمانی در انگلیس و اسکاتلند فعالیت دارد، در ماه گذشته نشان داد که دستکم ۳۲۰ هزار نفر در بریتانیا بی خانمان هستند.

بنکسی هنرمند ناشناس خیابانی دست به کار شد

بیرمنگهام، شهری که بنکسی تازه ترین اثرش را آنجا خلق کرده، از آمار وحشتناک بی خانمانی برخوردار است، به طوری که از هر ۷۳ نفر، یک نفر در این شهر، در مکانی زندگی می کنند که نمی توان نام خانه بر آن گذاشت.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است. آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های به تصویر درآمده است.

وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.

آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به «وبی» را از آن خود کرد.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
0
1
به نظر شما اگر این بنکسی تو ایران فعالیت میکرد عامل امریکا بود یا اسرائیل و عربستان ؟؟؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار