دردسر چک تقلبی برای راننده تاکسی
کد خبر: ۱۶۴۶۱۶
تاریخ انتشار: 2019 December 10    -    ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
انتشار تصویر چک ۳۵۰ میلیارد تومانی در یک کانال تلگرامی به ماجرای عجیب آدم ربایی مسلحانه یک راننده تاکسی ختم شد.

عصر ۳ آذر مرد جوانی به اداره پلیس رفت و از ربوده شدنش توسط دو مرد خبر داد. او گفت: راننده تاکسی فرودگاه هستم، امروز توسط مردان ناشناسی ربوده شدم. آن‌ها مدعی بودند من یک چک ۳۵۰ میلیارد تومانی دارم.
او ادامه داد: چند ساعت قبل یک نفر با من تماس گرفت و گفت در فرودگاه مهرآباد است و درخواست تاکسی کرد. من هم قبول کردم وقتی او و مرد جوانی که همراهش بود سوار خودروام شدند و به‌سمت میدان فتح حرکت کردیم در نزدیکی‌های میدان یکی از آن‌ها اسلحه کلتی را از لباسش بیرون آورد و به سمت من گرفت. او کپی یک چک رمزدار بین بانکی به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان را به من نشان داد و از من خواست اصل چک را به او تحویل دهم، دو مرد جوان خودشان را مأمور اطلاعات معرفی کردند. به او گفتم من چنین چکی ندارم و اگر اینقدر پول داشتم که مسافرکشی نمی‌کردم. اما آن‌ها باور نکردند و با تهدید مرا به خانه‌ام در محله تهرانسر بردند.
راننده جوان به‌نام پیام گفت: مردان ناشناس خانه‌ام را زیر و رو کردند و وقتی نتوانستند چک مورد نظر را پیدا کنند مرا به نزد مردی به‌نام خشایار که در یکی از بیمارستان‌های همان حوالی بستری بود بردند. خشایار را شناختم، مادرم که مغازه دار است از او جنس خریداری می‌کرد. البته مدتی قبل از او ۵۰ میلیون تومان جنس برداشته و به او بدهکار بود. خشایار با دیدن من به آن‌ها گفت مرا اشتباه گرفتند و به دستور او مرا آزاد کردند.
چهار مرد در خودروی جک
با شکایت مرد جوان تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد. در ادامه تحقیقات کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری مردان آدم ربا و خشایار شده و آن‌ها را دستگیر کردند. امیر در تحقیقات اولیه ادعا‌هایی مطرح کرد که با اظهارات شاکی تفاوت داشت.
کمک برای وصول طلب
امیر گفت: خشایار پسر دایی‌ام است. مدتی قبل از او شنیدم که پیام یک چک رمزدار بین بانکی به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان دارد. با خودم گفتم به او کمک کنم و چک را برایش نقد کنم و پولی هم به من برسد. امیر ادامه داد: موضوع را به سه نفر از دوستانم گفتم و آن‌ها هم همراهم شدند. وقتی موضوع را به پیام گفتیم او با دیدن کپی چک تعجب کرد و منکر داشتن چنین چکی شد. به او گفتم خشایار از ماجرای چک با خبر است و ما می‌توانیم کمکت کنیم که بعد از این همه سال به پولت برسی.
در ادامه خشایار در تحقیقات مدعی شد که این ماجرا فقط یک بازی و شوخی بوده که منجر به آدم ربایی شده است. او گفت: همه این ماجرا یک بازی بود که تبدیل به آدم ربایی شد. ما عضو یک گروه تلگرامی هستیم که ۵۰ نفر عضو دارد. در میان عکس‌هایی که در گروه منتشر می‌شد، عکس یک چک رمزدار بین بانکی به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان بود. اعضای گروه بخصوص امیر دنبال این موضوع بودند که هویت صاحب چک را شناسایی کنند و من هم به شوخی گفتم چک برای پیام است. درصورتی که آن چک دست به دست گشته بود و هویت صاحب آن هم مشخص نبود. من فقط برای بازی و شوخی چنین موضوعی را مطرح کردم. اما امیر باور کرد و مشخصات پیام را از من گرفت. آن روز تصور نمی‌کردم که امیر نقشه آدم ربایی و وصول چک را داشته باشد. پیام را می‌شناسم و با او اختلاف حساب دارم، اما قضیه چک ۳۵۰ میلیارد تومانی واقعاً دروغ است و تنها شوخی بود که به این ماجرا ختم شد.
در تحقیقات صورت گرفته به دستور بازپرس زمانی از شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، مشخص شد که چنین چکی وجود خارجی ندارد و فاقد اعتبار است. بدین ترتیب پنج مرد جوان بازداشت شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

روزنامه ایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار