دلیل اصلیِ فسخ قرارداد استراماچونی فاش شد
کد خبر: ۱۶۴۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 09    -    ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
فسخ استرا ریشه در دلایل اقتصادی و سیاسی دارد که بیشتر از هر چیز مربیان اروپایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

خبر فسخ قرارداد سرمربی استقلال، هواداران این تیم را در شوک فرو برده، در میان تمام تحلیل‌های احساسی، یادداشت رسول مجیدی شاید دقیق‌ترین توصیف از شرایط موجود باشد.

فسخ استرا ریشه در دلایل اقتصادی و سیاسی دارد که بیشتر از هر چیز مربیان اروپایی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. نوشته جدید دی‌مارتزیو، خبرنگار نزدیک به استراماچونی، دلیل فسخ قرارداد مربی ایتالیایی و حتی سرمربی بلژیکی تیم ملی را برای ما بهتر روشن می‌کند. او در سایتش نوشته: «پس از ماه‌های پرتلاطم و پرتنش استراماچونی قرارداد خود را با استقلال به دلیل پرداخت‌های نامنظم و غیرمعمول فسخ کرد.»

‏نکته قابل توجه، ذکر پرداخت‌های «غیرمعمول» است. امروز خبر دیگری هم منتشر شد که استراماچونی طی ایمیلی مهم‌ترین دلیل فسخ قرارداد را پرداخت پول توسط صرافان اعلام کرده و نوشته چرا باید یک شخص سوم به حساب او مطالباتش را واریز کند؟

‏استراماچونی(و البته ویلموتس) نه می‌توانند با چمدان دلارهای خود را تحویل بگیرند و نه می‌توانند از طریق فرد سوم، صرافی‌ها و یا یکی از اعضای هیات‌مدیره، پولی به حساب‌شان بیاید. سیستم‌های بانکی و مالیاتی در اروپا به قدری قوی و دقیق هستند که به سرعت حساب آنها را به دلیل منشا غیرمشخص و البته ایرانی‌ پول‌ها مسدود می‌کند و همین باعث دردسرشان می‌شود. درست مانند ماجرایی که برای حساب آمریکایی کارلوس کی‌روش به وجود آمده بود!

‏به نظر می‌رسد وزارت ورزش باید در شرایط تحریمی کشور، قانونی وضع کند که تیم‌ها به دنبال مربیان و بازیکنانی از اروپای غربی نروند، چون شاید اهالی آرژانیتن و کرواسی و آفریقا بتوانند با چمدان پول ببرند و در حساب‌شان بخوابانند، یا یک شخص سوم از دوبی برای آنها پولی حواله کند اما این مساله در کشورهای پیشرفته غربی و سخت‌گیری‌شان در رابطه با پولشویی علنا امکان پذیر نیست و باعث دردسر برای افرادی مثل استراماچونی و ویلموتس می‌شود.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
9
تحریم ها تاثیر ندارد؟؟!!!!!
خخخخخخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار