پیکر نصرت کریمی به سمت خانه ابدی بدرقه شد +عکس
کد خبر: ۱۶۴۳۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 07    -    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
پیکر نصرت کریمی بازیگر، کارگردان و مجسمه‌ساز روز شنبه ۱۶ آذرماه به سمت قطعه هرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر نصرت کریمی بازیگر، کارگردان و مجسمه‌ساز صبح روز شنبه ۱۶ آذر ماه از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد.

در این مراسم مازیار میری، شیوا ابراهیمی، بهمن فرمان آرا، خسرو سینایی، همایون اسعدیان، پوری بنایی، سعید پورصمیمی، اسماعیل محرابی، سیف الله صمدیان، علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، ستاره اسکندری، سیروس الوند، مهرداد اسکویی، رویا تیموریان، مرضیه برومند و…..حضور داشتند.

پیکر نصرت کریمی به سمت خانه ابدی بدرقه شد

در آغاز این مراسم، مهرداد اسکویی مستندساز و داماد نصرت کریمی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، متنی را به مناسبت درگذشت این هنرمند خواند.

خسرو سینایی اولین سخنران این مراسم بود که به دعوت مهرداد اسکویی روی صحنه آمد و عنوان کرد: امروز اینجا به یاد نصرت کریمی گرد هم آمده ایم. نصرت کریمی استاد زندگی بود. او می دانست هنر برای زیبا زندگی کردن و زندگی را زیبا کردن بهترین ابزار است. اگر فیلم نمی ساخت یا بازیگری نمی کرد به مجسمه ها و صورتک های زیبایی که می ساخت، عشق می ورزید.

اگر مجسمه نمی ساخت، تدریس می کرد و اگر تدریس نمی کرد در هر محفلی بود گرما می بخشید. کتاب می نوشت و اگر همه این ها نمی شد کاکتوس پرورش می داد و به آنها عشق می ورزید. کریمی استاد زیبا زندگی کردن و هنرمند و انسان خردمندی بود. کریمی از نخبگان فرهنگ و هنر سرزمین ما بود که متاسفانه سال های دراز روح خلاق و سازنده اش از ما دریغ شد و نتوانستیم از آن بهره بگیریم و امروز اینجا دور هم جمع شدیم که جسمش را با عشق و احترام به ابدیت بسپاریم.

صبا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
0
1
سلام خدا بیامرز یه پا جواهر بود یه پا استاد مثل ایشون کم داریم ففط ما موندیم و دلتنگی و رفتن اینها واقعا درده برای ما ......
پاسخ ها
حسین
| |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
نخیر عزیزم این همه هنرمند جلف که بهشون بها داده میشه یه پا استادند. هم در اخلاق ، مثل ....... و هم در هنر مثل ...... اونهایی که اصل و نصب هنر رو پرورش دادند که چیزی نبودند. تازه کنسرت هاشون هم هیچوقت کنسل نمیشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار