حذف تومورهای سرطانی پروستات در کمتر از یک ساعت
کد خبر: ۱۶۴۰۷۸
تاریخ انتشار: 2019 December 04    -    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
محققان آمریکایی موفق شدند تا با استفاده از امواج فراصوت در کمتر از یک ساعت تومورهای سرطان پروستات را در مبتلایان از بین ببرند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در یک جلسه که کمتر یک ساعت زمان برد، از امواج فراصوت برای حمله به تومورهای سرطان پروستات در ۱۱۵ فرد مبتلا استفاده کردند. استفاده از این روش تومورهای سرطانی را در ۸۰ درصد این بیماران از بین برد. ۶۵ درصد از این افراد، با گذشت یک سال از درمان با این روش نیز همچنان از سرطان پاک بودند.

سرطان پروستات دومین سرطان شایع در جهان است. این سرطان که بیشتر در کشورهای توسعه یافته شایع است، به عنوان رایج‌ترین سرطان در میان مردان در ۸۴ کشور شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۲، ۱/۱ میلیون مرد به سرطان پروستات دچار شدند که از این تعداد ۳۰۷ هزار نفر جان باختند

این روش درمانی جدید که TULSA نام دارد، بدون بر جای گذاشتن عوارض ناشی از عمل‌های جراحی به درمان مبتلایان به این سرطان کمک می‌کند. در این روش، با استفاده از دستگاهی میله‌ای شکل که از مجاری ادراری به بدن وارد می‌شود، میزان مشخصی از امواج فراصوت به بافت پروستات بیمار تابانده می‌شود بدون این که بافت‌های عصبی اطراف آن تحت تاثیر قرار گیرند.

این دستگاه میله‌ای شکل از ۱۰ المنت مولد امواج فراصوت، برای تاباندن این موج‌ها به بافت مورد نظر استفاده می‌کند. این المنت‌ها از طریق الگوریتمی کنترل می‌شوند که می‌تواند شکل، جهت و قدرت پرتوهای فراصوت را تنظیم کند.

حجم پروستات دو سوم بیمارانی که با استفاده از این روش تحت درمان قرار گرفته بودند، پس از یک سال از ۳۹ سانتی‌متر مربع به ۳.۸ سانتی‌متر مربع کاهش یافت.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار