از خیرِ چند روز تدریس در مدارس بگذرید
کد خبر: ۱۶۴۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 03    -    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
فقط کافی است یکی از دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا شود و در همان مراحل اول و قبل از بستری شدن خودش، آن را به تعداد زیادی از همکلاسی ها و از طریق آنها به خانواده های آنان منتقل کند و بدین ترتیب، نرخ ابتلا به طور تصاعدی بالا می رود.

وزارت بهداشت اعلام کرده است که طی 3 هفته آینده با روند صعودی شیوع آنفلوانزا روبه رو هستیم و در این میان آلودگی هوا نیز عوارض آنفلوانزا را افزایش می‌دهد.

این وزارتخانه همچنین از مردم خواسته است ضمن رعایت بهداشت فردی از حضور در مکان های پرجمعیت خودداری کنند.

تا کنون هزاران نفر در کشور به این بیماری دردناک مبتلا شده اند و طبق آمار رسمی که «کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرده، دستکم 56 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده اند.

به گفته این مقام مسؤول، آنفلوانزا سالانه 500 هزار نفر را در جهان می کشد که آمار وحشتناکی است و نشان می دهد هنوز دانش بشر در برابر این بیماری مسری، به تکامل نرسیده است.

امسال این بیماری زودتر از آنچه پیش بینی می شد شیوع پیدا کرده و به دلیل آن که ویروس آن تغییر شکل نیز داده، مبارزه با آنفلوانزا دشوارتر شده است.

مدارس، از جمله جاهایی هستند که می توانند شیوع آنفلوانزا را تشدید کنند چون اولاً محیط هایی برای تجمع انسانی اند،ثانیاً رعایت بهداشت فردی توسط بچه ها چندان جدی گرفته نمی شود و سرانجام این که دانش آموزان ساعات متمادی زیادی را در محیط های بسته کلاسی (به ویژه در فصل سرما) با فاصله اندک در کنار هم می نشینند.

در چنین فضایی کافی است فقط یکی از دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا شود و در همان مراحل اول و قبل از بستری شدن خودش، آن را به تعداد زیادی از همکلاسی ها و از طریق آنها به خانواده های آنان منتقل کند و بدین ترتیب، نرخ ابتلا به طور تصاعدی بالا می رود.

از این رو، برای پاسداشت سلامتی و جان دانش آموزان و معلمان، پیشنهاد می شود مدارس کشور یا حداقل مدارس نقاطی که شیوع آنفلوانزا در آنها بیشتر است، چند روزی به طور پیوسته یا ناپیوسته تعطیل شود تا این کانون های سرایت بیماری، تبدیل به بحران سلامتی برای کشور نشوند.

قطعاً آسیب های آموزشی ناشی از تعطیلی مدارس، بسیار بسیار کمتر از خطری است جامعه در شرف شیوع آنفلوانزا را تهدید می کند.

این اقدام هم مانع از تشدید فراگیری آنفلوانزا می شود و هم کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ می کند.

آقایان و خانم های مسؤول!

جان بچه ها را جدی بگیرید و از خیر چند روز تدریس در مدارس بگذرید.

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم با سابقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
2
بله !
طرح بسیار خوبی هست
آمدن یا نیامدن دانش آموز به مدرسه چندان فرقی نمی کند
پس بهتر هست که اصلا نیاییند !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار