شاخص آلودگی هوای تهران بالای ۱۵۰ رسید
کد خبر: ۱۶۳۹۲۳
تاریخ انتشار: 2019 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
معاون پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوای تهران امروز به بالای ۱۵۰ رسید گفت: هوا برای همه گروه ها ناسالم بود.

محمد رستگاری، معاون پایش محیط زیست استان تهران عصر دوشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: هم اکنون شاخص آلودگی هوا به بالای عدد ۱۵۰ رسیده است و برای همه گروه ها ناسالم می باشد.

رستگاری گفت: غلظت دی‌اکسید نیتروژن در سال جاری افزایش پیدا کرده و شاخص ازن نسبت به میانگین بلند مدت در هوای تهران، نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته که به دلیل افزایش دما و تشدید منابع پیش ساز بوده است.

معاون پایش محیط زیست استان تهران افزود: طبق آمار در سال ۹۸، ۴۸ روز هوا سالم، ۲۲ روز ناسالم، یک روز ناسالم برای همه گروه ها بوده و ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون تفاوت معناداری نسبت به سال قبل نداشته اما نسبت به سال‌های پیش در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی بیان داشت: پنجشنبه اوج آلودگی هوای تهران بود و با توجه به محدودیت های زمانی و عمومی و افزایش شدید آلاینده‌ها از عبور و مرور کامیون ها جلوگیری شد و محیط زیست به تنهایی نمی تواند با معضل پسماند مقابله کند و مهم ترین مشکل تهران پسماند می باشد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار