مرگ سه نفر در زنجان بر اثر ابتلا به آنفلوانزا
کد خبر: ۱۶۳۸۹۰
تاریخ انتشار: 2019 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با شیوع بیماری آنفلوانزا سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در استان زنجان جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با شیوع بیماری آنفلوانزا سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در استان زنجان جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز قزلباش افزود: ۲ بیمار دیگر نیز مشکوک تشخیص داده شده است که آزمایش های لازم از آنها انجام شده و تاکنون پاسخ آزمایش های ارسالی دریافت نشده است.

وی اضافه کرد: از مجموع فوت شدگان بر اثر بیماری آنفلوانزا یک نفر دارای کهولت سنی و مبتلا به بیماری ریوی و دیگری فردی معتاد بود و وضعیت نفر سوم نیز به صورت قطعی اعلام نشده است.

این مسؤول ادامه داد: شمار افراد با علائم این نوع بیماری و یا حتی سرماخوردگی مراجعه کننده به مراکز درمانی این استان به ویژه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی افزایش یافته است بطوری که با تدابیر اتخاذ شده بخش دیگری نیز در این بیمارستان برای ارائه خدمات مطلوب در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ۲۵ درصد افرادی که به درمانگاه‌ها و بیمارستان ها مراجعه می کنند، علائم مشکوک به بیماری آنفلوانزا داشته اند که بر این مبنا اقدامات لازم درمانی برای آنها انجام شده است.

قزلباش افزود: زمان تزریق واکسن آنفلوانزا در این استان شهریور و حداکثر مهرماه است و این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد، موج دوم این بیماری نیز از اواخر اسفند تا حداکثر اواخر فروردین به طول می انجامد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون خدمات رسانی به گروه‌های مختلف مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستانی این استان به نحو مطلوب ادامه دارد مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به علایم اولیه آنفلوانزا بیان کرد: تب بالا، سرفه‌های مکرر، بی حالی و بدن درد، از علایم اولیه بیماری بوده و در مراحل پیشرفته بیماری نیز سرفه‌های خونی و اسهال خونی در بیماران مشاهده می‌شود.

قزلباش افزود: افراد در صورت مشاهده علایمی از این بیماری، از تزریق خودسرانه هرگونه آمپول خودداری و برای بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار