سعید ملایی تبعه‌ی مغولستان شد
کد خبر: ۱۶۳۸۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 02    -    ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
جودوکار سابق ایران و دارنده مدال طلای جهان با حمایت ویژه رییس جمهور مغولستان، گذرنامه این کشور را دریافت کرد و قرار است در مسابقات مسترز چین نیز برای این کشور مبارزه کند.

پس از آن‌که سعید ملایی جودوکار سابق ایران و دارنده مدال طلای جهان با پایان رقابت‌های جهانی ژاپن از بازگشت به ایران خودداری کرد، با حمایت ویژه رییس فدراسیون جهانی جودو راهی آلمان شد و چندی پیش نیز اعلام شد اداره مهاجرت آلمان با اعطای پناهندگی به این جودوکار ایرانی نیز موافقت کرده است.

ملایی چند روز پیش در گرنداسلم ژاپن با پرچم فدراسیون جهانی جودو نیز مبارزه کرد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اما پس از این اتفاق، ملایی با دعوت رسمی خاتماگین باتولگا رییس‌جمهور مغولستان و رییس سابق فدراسیون جودوی این کشور به اولان‌باتور پایتخت مغولستان رفت و ضمن دیدار با رییس جمهور این کشور، به عنوان شهروند مغولستان پذیرفته شد و گذرنامه این کشور را دریافت کرد.

سعید ملایی تبعه‌ی مغولستان شد

از آنجا که تغییر کشور باعث حذف امتیازات یک ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک می‌شود، رییس جمهور مغولستان به دنبال این است که با استفاده از قدرت خود و مکاتبه با فدراسیون جهانی جودو، این مشکل را برطرف کند تا ملایی برای این کشور در المپیک توکیو مبارزه کند.

رقابت‌های جودوی مسترز چین ۱۰ روز دیگر برگزار می‌شود و نام سعید ملایی هم با پرچم فدراسیون جهانی و هم در قالب تیم مغولستان در لیست نفرات حاضر در این رقابت‌ها به چشم می‌خورد.

سعید ملایی تبعه‌ی مغولستان شد

طبق اعلام فدراسیون جهانی جودو، در وزن ۸۱- کیلوگرم رقابت‌های مسترز چین ۳۸ جودوکار حضور خواهند داشت.

ملایی هم‌اینک در رده سوم رنکینگ وزن ۸۱- کیلوگرم برترین‌های جهان جای دارد و یکی از بخت‌های اصلی کسب مدال طلای المپیک توکیو خواهد بود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
22
11
تو کشور خودت دست فروشی میکردی بهتر از این نبود که به خاطر یک مشت دلار بری مغولستان

همون 1 مدال طلایی هم که داشتی اگر حمایت ها و سرمایه گذاری کشورت نبود بدست نمیوردی

شما برای کشورت چیکار کردی

مایکل فلپس شناگر آمریکایی رو ببین تنها در یک المپیک بیش از 10 مدال طلا برای کشورش دریافت کرد. فکر میکنی الان نشسته روی صندلی طلا، نه دوست عزیز الان در یک مدرسه به عنوان معلم ورزش داره با حقوق پایین کار میکنه


مشکل این کشور مسئولین اون نیستند. مشکل مردم اون هستندکه بیمار هستند و چنین مسئولینی رو از ابتدا بر سر کار آوردند و نسبت به رنج همنوعان و هموطنان خود بی تفاوت هستند.

در ایران به قدری ثروتمند وجود دارد که اگر به هموطنان خود کمک کنن و سرمایه هاشون برای ایجاد شغل مثل ایجاد گلخانه، کارگاه و حتی شرکت های بزرگ تولیدی و بسته بندی ، آگاه سازی اقشار ضعیف برای کنترل زاد و ولد و وسایل پیشگیری از بارداری سرمایه گذاری کنن ریشه فقر در ایران طی 10 سال کامل از بین میرفته

اما متاسفانه این افراد وطن فروش و خائن که تمام سرمایه باد آورده خود رو از فروش منابع و نفت ایران که حق همه مردم هست و به صورت ناعادلانه از اون بهره مند شدند را به امارات ، ترکیه، کانادا ، استرالیا و .... برده و در آنجا سرمایه گذاری میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
10
16
یه سر هم به مقبره چنگیزخان مغول بزن و با نثار یه دسته گل یاد اون جانی بزرگ و قاتل چند صد هزار ایرانی رو گرامی دار.
به هر حال شما دیگه یه مغولی و نه ایرانی و باید مشاهیر مغول رو ارج بنهی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
13
10
قسم میخورم الان عین چی پشیمونه
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
مایکل فلپس شناگر آمریکایی دارای 7 شرکت سرمایه گزاری هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
2
اگه میرفتی تاجیکتان افغانستان آذربایجان چمیدونم ارمنستان کشورهایی که با ما ریشه مشترک دارن افتخار آمیز بود آخه مغولستان سعید مخت ایراد کرده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار