با خرید کردن استرس و ناراحتی‌های خود را کم کنید
کد خبر: ۱۶۳۷۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 01    -    ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
خریدهایی که در جلسات خریددرمانی انجام می‌شوند به شیوه‌ای غیرمنتظره و باورنکردنی مفید هستند و می‌توانند منجر به بهبود حال و احوال شما شوند زیرا هیچ پشیمانی یا تقصیری را به دنبال نخواهند داشت. بر طبق این مطالعات، خریددرمانی یک تلاش و فرایند راهبردی و استراتژیک است و فروشندگان هم باید از یافته‌ها و مشاهدات خودشان پی به این موضوع ببرند.

با خرید کردن استرس و ناراحتی‌های خود را کم کنید

با خرید کردن استرس و ناراحتی‌های خود را کم کنیدبه گزارش «تابناک با تو»؛ آیا به تازگی در روابط عشقی و عاطفی شکست خورده‌اید یا به دلیل برخی مسائل شخصی، کاری یا خانوادگی حال و احوال خوبی ندارید؟

یک درمان عالی به شما توصیه می‌کنیم: خریددرمانی. اولین چیزی که خانم‌ها و حتی آقایان برای بهتر کردن حالشان در چنین مواقعی باید انجام دهند خرید کردن است.

ممکن است برای برخی از افراد سؤال پیش بیاید که خرید کردن چه ربطی به تغییر خلق و خو یا عوض شدن حس و حال مردم در این روزهای پر از تنش دارد. ما در اینجا با تحقیقات علمی می‌خواهیم به شما ثابت کنیم که اتفاقا خیلی هم مربوط است!

خرید درمانی را جدی بگیرید

تحقیقات جدید نشان می‌دهد خریدهایی که در جلسات خریددرمانی انجام می‌شوند به شیوه‌ای غیرمنتظره و باورنکردنی مفید هستند و می‌توانند منجر به بهبود حال و احوال شما شوند زیرا هیچ پشیمانی یا تقصیری را به دنبال نخواهند داشت. بر طبق این مطالعات، خریددرمانی یک تلاش و فرایند راهبردی و استراتژیک است و فروشندگان هم باید از یافته‌ها و مشاهدات خودشان پی به این موضوع ببرند. وقتی خرید کردن در حد معمول و اعتدال باشد، خریددرمانی ابزار بی‌نهایت مفیدی برای کمک به بهبود خلق و خو به شمار خواهد رفت.

حالا بیایید با هم نگاهی به شیوه‌های تاثیر خریددرمانی در از بین بردن استرس و ناراحتی در زندگی روزمره مردم بیاندازیم:

با خرید کردن استرس و ناراحتی‌های خود را کم کنید

خرید اخم‌هایتان را باز می‌کند

طبق تحقیقاتی که در مجله روانشناسی مشتری به چاپ رسید، خریددرمانی ارزش درمانی زیادی دارد و در نهایت حال مردم را خوب می‌کند. وقتی محققان بر رفتار مردم بیشتر متمرکز شدند، به این نکته پی بردند که این نتیجه به احساس فرد قبل از تجربه خرید بستگی دارد.

به گفته محققان، اگر عوامل خارجی به جای شما تصمیم‌ می‌گیرند، پس باید خودتان تصمیمات لازمه را اتخاذ کنید. مثلا با خودتان فکر کنید که برای خرید به کجا بروید یا اصلا چه چیزی بخرید. در این صورت، شما حس می‌کنید کنترل بیشتری بر زندگی خودتان دارید.

وقتی برای خرید از خانه بیرون می‌روید، ممکن است با خودتان فکر کنید که حتما باید لباس‌های زیبا و چیزهای باحال و جالبی بخرید که با شخصیت شما همخوانی داشته باشد یا لباس‌های جینی که این روزها خیلی شیک و مد هستند.

ناراحتی‌ها و استرس‌ها را با خرید کردن آسان‌تر پشت سر می‌گذارید

یکی از اساتید دانشگاه گلدن گیت در سانفرانسیسکو بر این عقیده است که وقتی خرید باب دلتان را انجام می‌دهید، خیلی راحت‌تر وارد فاز جدید زندگی می‌شود. خرید کردن منبعی غنی از آمادگی ذهنی و روحی است. بنابراین، خریددرمانی به شما کمک می‌کند به فازهای دیگر زندگی خود راحت‌تر قدم بگذارید.

مردم در زمان خرید آینده بهتری را برای خودشان متصور می‌شوند و بر طبق آن خریدشان را انجام می‌دهند. وقتی برای فرزندان خود خرید می‌کنید، لحظات خوبی را با او سپری خواهید کرد و اگر کودک همراهتان نیست، حتی با وجود این که از شکست‌ها و ناراحتی‌های درونی رنج می‌برید، لحظات زیبایی را در ذهنتان تجسم می‌کنید. این نمونه نشان می‌دهد خرید کردن به شما کمک می‌کند توجه خود را از حال فعلی خود منحرف کرده و حس خوبی را تجربه کنید.

با خرید کردن استرس و ناراحتی‌های خود را کم کنید

خرید دوپامین را به اوج می‌رساند

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که وقتی شما برای خرید کردن از خانه بیرون می‌روید، بسیار هیجان‌زده می‌شوید. وقتی شما هیجان‌زده می‌شوید و دلتان پر از تپش‌های شادی می‌شود، مغز شما هورمونی به نام دوپامین را ترشح می‌کند. محقق دیگری خاطرنشان کرد که بخشی از مغز که حاوی دوپامین است و در زمان خرید کردن فعال می‌شود دقیقا همان بخشی است که در زمان رابطه جنسی برای ایجاد حس رضایت دوپامین ترشح می‌کند.

خرید رشد کلی کودک را بهتر می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد خرید کردن فعالیتی است که نیاز به تحرک بیشتری دارد و لازم است افراد با مردم متفاوتی در تعامل باشند. این امر منجر به بهبود روابط و مهارت‌های اجتماعی کودکان می‌شود.

گاهی اوقات به نظر می‌رسد خرید کردن با کودکان مثل یک کابوس ترسناک و عذاب‌آور باشد. اما در واقع وقتی شما برای خریددرمانی به همراه فرزند کوچک خود بیرون می‌روید، از مصاحبت و همراهی طولانی‌مدت با یکدیگر بسیار مستفیذ خواهید شد.

حرف آخر

هنوز هم نگران و مضطرب از آینده و زندگی خود هستید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای کنار آمدن با این مشکلات خریددرمانی در حد اعتدال است. وقتی درست و در چارچوب معین و محدود خرید کنید، از شر استرس و فشارهای زندگی خود نجات پیدا خواهید کرد.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
19
دلتان خوشه ..با این بی پولی کی حال وحوصله خرید کردن رو داره ...با خرید کردن بیشتر استرس وارد میشه..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
5
پولش روبدیدخریدکنیم!
الیاس
|
United Kingdom
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
3
تابی جیبت پره از مردم خبر نداری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار