مراقبت های پوستی مهم در فصل سرما
کد خبر: ۱۶۳۶۵۱
تاریخ انتشار: 2019 November 30    -    ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
مراقبت از پوست تنها جنبه ظاهری ندارد، چرا که این عضو برای جلوگیری از هجوم انواع میکروب‌ها به بدن حیاتی است.

از جمله مشکلات شایع پوستی در فصول سرد سال می توان به خشکی، خارش، سوزش، قرمزی و حتی زخم های پوستی اشاره کرد.
علت این امر سردی هوا، کم شدن رطوبت و از بین رفتن بافت چربی طبیعی روی سطح پوست است، علاوه بر این عضو، مو و ناخن ها نیز در فصول سرد سال با مشکلاتی چون خشکی و شکنندگی مواجه می شوند و باید از آنها مراقبت شود.

برای جلوگیری از خشکی و قرمزی پوست بدن هنگامی که از خانه خارج می شوید، حتما لباس مناسب بپوشید و از عینک، کلاه، دستکش و شال گردن برای جلوگیری از سرمازدگی پوست بدن استفاده کنید.

هر روز بعد از اینکه به خانه آمدید با آب ولرم و نه خیلی داغ استحمام کنید تا بدنتان به سرما عادت کند و بعد از استحمام حتما به تمام بدن کرم مرطوب کننده بزنید تا لایه چربی محافظت کننده از پوست ایجاد شود.

همچنین برای جلوگیری از خشکی موهای سر هر دو الی سه روز یکبار موهایتان را بشورید و هنگام شانه زدن از مقداری روغن زیتون برای نرم کردن موها استفاده کنید.

مصرف موادغذایی حاوی اسیدهای چرب امگا سه هم می تواند در جلوگیری از خشکی پوست موثر باشد از جمله این خوراکی ها می توان به آجیل، ماهی، روغن زیتون، تخم کتان و آووکادو اشاره کرد.

مصرف مایعات به میزان کافی در جلوگیری از خشکی پوست موثر است. کم آبی در زمستان پدیده شایعی محسوب شده و به دلیل تغییرات آب و هوا رخ می دهد؛ انواع مایعات و نوشیدنی ها می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند.

از دیگر مشکلات شایع پوستی در فصل زمستان ترک پاشنه پا، سوختگی پوست صورت به خاطر قرار گیری در معرض بادهای تند، خشکی چشم، ترک خوردن پوست آرنج و زانوها است.

در صورتی که هیچکدام از راهکارهای بالا موثر واقع نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا علایم یاد شده ممکن است نشان‌دهنده ابتلا به نوعی بیماری و نیاز به درمان های دارویی و مراقبتی باشد.

منبع: greatist

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار