حمله در «لندن بریج» چند مجروج برجای گذاشت
کد خبر: ۱۶۳۶۳۱
تاریخ انتشار: 2019 November 29    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
پلیس لندن عصر جمعه اعلام کرد که بر اثر حمله صورت گرفته در پل «لندن بریج» واقع در مرکز شهر چند نفر زخمی شده‌اند.

پلیس لندن عصر جمعه اعلام کرد که بر اثر حمله صورت گرفته در پل «لندن بریج» واقع در مرکز شهر چند نفر زخمی شده‌اند.

پلیس تاکنون آمار دقیقی را از تعداد مجروحین ارائه نداده اما منابع خبری می گویند دست کم ۵ نفر زخمی شده که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

در بیانیه رسمی اسکاتلندیارد آمده است که نیروهای پلیس ساعت یک و ۵۸ دقیقه عصر جمله برای رسیدگی به حمله با چاقو در نزدیکی لندن بریج حاضر شده است. یک نفر دستگیر و تعدادی زخمی شده‌اند.

سازمان امدادرسان لندن، این حادثه را «قابل توجه» ارزیابی کرده که امدادگران برای رسیدگی به آن در محل حاضر شده اند. گفته می‌شود نیروهای ضد تروریسم پلیس هم برای تحقیقات در محل حضور دارند.

بر اساس روایت رسانه‌های انگلیس که هنوز از سوی پلیس تائید نشده، پس از آنکه فرد مهاجم با سلاح سرد به مردم حمله ور می شود، از سوی نیروهای مسلح پلیس مورد هدف قرار می گیرد.

پلیس در تازه ترین بیانیه‌ای که صادر کرد نوشته است:‌ در این مقطع ابعاد حادثه لندن بریج مشخص نیست. اما برای احتیاط ما آن را به عنوان یک حادثه تروریستی تلقی می کنیم.

پلیس در این بیانیه تائید کرده است که یک نفر را هدف گلوله قرار داده ولی از مردم خواسته تا از توزیع تصاویر در این رابطه در فضای مجازی خودداری کنند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و صادق خان شهر دار لندن نیز با انتشار پیام‌هایی در توییتر نوشته اند که این حادثه را از نزدیک دنبال می کنند.

در حال حاضر پل، ایستگاه و خیابان‌های اطراف «لندن بریج» بسته شده است. ساختمان‌های اطراف پل هم تخلیه و افراد به پشت محدوده‌ی تردد پلیس منتقل شده اند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که لندن هفته آینده میزبان اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله دونالد ترامپ رئییس جمهوری آمریکا خواهد بود.

بر اساس برنامه اعلام شده این اجلاس در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذر (۳ و ۴ دسامبر) برگزار می‌شود.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار