روز خونین در عراق با ۳۰ کشته
کد خبر: ۱۶۳۵۷۷
تاریخ انتشار: 2019 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
دست‌کم ۳۰ معترض عراقی در جریان ناآرامی‌های این کشور در روز پنجشنبه ۲۸ نوامبر (هفت آذر) در سه شهر نجف، ناصریه و بغداد کشته شدند.

دست‌کم ۳۰ معترض عراقی در جریان ناآرامی‌های این کشور در روز پنجشنبه ۲۸ نوامبر (هفت آذر) در سه شهر نجف، ناصریه و بغداد کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه شماره کشته‌شدگان تظاهرات امروز در شهر ناصریه را ۲۵ نفر اعلام کرد در حالی که رویترز این رقم را به نقل از منابع پزشکی ۲۴ نفر ذکر کرده است.

درگیری‌ها در شهر ناصریه در جنوب عراق تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که گروهی از معترضان ساختمان کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند.

به گفته منابع پزشکی و امنیتی، تظاهرکنندگان در ناصریه به دنبال تلاش نیروهای امنیتی برای به دست گرفتن کنترل دو پل در این شهر و بروز درگیری بین دو طرف کشته شدند.

معترضان ضددولتی عراق با تجمع در مقابل این پل ها مسیر رفت و آمد را مسدود کرده بودند. به گزارش خبرگزاری فرانسه حدود ۲۰۰ نفر از معترضان در جریان درگیری های روز پنجشنبه در ناصریه مجروح شدند. حال برخی از این زخمی ها وخیم گزارش می‌شود.

مقام‌های عراق به دنبال درگیری‌های ناصریه از برقراری مقررات منع رفت و آمد در این شهر خبر دادند.

پیشروی نیروهای امنیتی به سوی تظاهرکنندگان در ناصریه یک روز پس از معرفی یک فرمانده نظامی به عنوان مسئول امنیتی در استان ذی‌قار صورت گرفت.

شهر ناصریه که مرکز استان ذی‌قار است چهارمین شهر بزرگ عراق محسوب می‌شود.

روز خونین در عراق با ۳۰ کشته

اعتراض‌های شهر ناصریه عراق- رویترز

درگیری‌های مرگبار در مرکز بغداد

یکی از مقامات رسمی عراق روز پنجشنبه همزمان با ناآرامی‌ها در ناصریه اعلام کرد که چهار معترض در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در مرکز بغداد کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دست کم ۲۲ نفر از تظاهرکنندگان نیز در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در بغداد مجروح شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پزشکی اعلام کرد که دو نفر از تظاهرکنندگان روز پنجشنبه در نزدیکی کنسولگری ایران در نجف به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شدند.

از سوی دیگر در پی حوادث شب گذشته در نجف و حمله به کنسولگری ایران در این شهر، ابومهدی مهندس، فرمانده نظامی گروه حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناآرامی‌های شب گذشته نجف تهدیدی برای روحانیون شیعه مستقر در این شهر است.

وی در بیانیه خود تاکید کرده است: «همه نیروهای حشد شعبی تحت فرمان مرجعیت هستند و دستی را که بخواهد به آیت الله سیستانی نزدیک شود قطع خواهیم کرد.»

از زمان آغاز اعتراضات در عراق در روز اول اکتبر (۹ مهر) تاکنون بیش از ۳۸۰ نفر در جریان درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. این در حالی است که حدود ۱۵ هزار نفر نیز در این رویارویی‌ها مجروح شده‌اند.

معترضان در عراق مسئولان این کشور را به «فساد مالی» متهم می‌کنند و خواستار کناره‌گیری همه آنها از قدرت شده‌اند.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار