انتقال خونِ کردستان: خون اهدا کنید
کد خبر: ۱۶۳۵۷۵
تاریخ انتشار: 2019 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
انتقال خون مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان اینکه سردی هوا موجب کاهش مراجعه شهروندان به مراکز اهدای خون می شود از اهداکنندگان خون خواست حضور پررنگ تری در مراکز اهدای خون داشته باشند.

محمد سعید کریمیان، انتقال خون مدیرکل انتقال خون کردستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی کردستان در اقلیم سرد و کوهستانی کشور، اظهار کرد: در ماه های سرد سال و در استان های سردسیر شمار اهداکنندگان خون به شدت کاهش می‌یابد این در حالی است که اهدای خون در فصل‌های سرد سال امری ضروریست.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه واحد توزیع خون و سنجش مصرف بیمارستانی انتقال خون کردستان دارای دست کم 7 روز ذخایر است و در تامین فرآورده های مورد نیاز بیماران با مشکل مواجه نیست؛ اما ضروری است که در روزهای سرد سال از ذخایر کافی خون برخوردار باشیم.

کریمیان با اعلام اینکه در ماه های سرد بیماران بیشتری به مراکز درمانی مراجعه می کنند، ادامه داد: پیش بینی می شود در ماه های آخر سال بر تعداد حوادث رانندگی و نیاز به خون سالم به ویژه گروه های منفی افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و اتاق های عمل و نیاز مصرف‌کنندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی مانند دیگر روزهای سال به قوت خود باقی است.

مدیرکل انتقال خون کردستان از شهروندان کردستانی خواهش کرد که در روزهای سرد سال حضور چشمگیرتری در مراکز اهدای خون داشته باشند.

کریمیان در خصوص ساعات میزبانی از اهداکنندگان خون اضافه کرد: در سنندج مرکز انتقال خون خیابان پاسداران روزانه از ساعت 8 الی 19 و در شهرستان سقز مرکز اهدای خون خیابان ساحلی به صورت نیمه وقت آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان نوع دوست است.

به گفته وی، زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی قادر به اهدای خون می‌باشند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار