اهدای عضو در مشهد، جانِ ۶ بیمار را نجات داد
کد خبر: ۱۶۳۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
اعضای حیاتی بدن یک شهروند ۲۴ ساله سبزواری که دچار مرگ مغزی شده در مشهد به شش بیمار نیازمند اهدا و پیوند زده شد.

اعضای حیاتی بدن یک شهروند ۲۴ ساله سبزواری که دچار مرگ مغزی شده در مشهد به شش بیمار نیازمند اهدا و پیوند زده شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از مسئول واحد فراهم‌وری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در نهصد و پنجاه و ششمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در این دانشگاه اعضای روانشاد "مصطفی کلاته‌میمری میمری" که از بیمارستان واسعی سبزوار معرفی شده بود پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: اهدای رایگان و پیوند کلیه‌های آن مرحوم به یک زن ۲۶ ساله ساکن نیشابور و یک مرد ۲۰ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج برده و با دیالیز تحت درمان بودند جان دوباره داد.

وی گفت: کبد جوان روانشاد سبزواری نیز در بیمارستان منتصریه به یک زن ۵۴ ساله ساکن مشهد و قلب وی در بیمارستان امام رضا(ع) این شهر به یک مرد ۱۸ ساله ساکن بیرجند اهدا و پیوند زده شد.

مسئول واحد فراهم‌وری اعضای پیوندی این دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: قرنیه‌های مرحوم کلاته‌میمری هم جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال گردید.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی داشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
خانوادش واقعا کار بزرگی کردن که رضایت دادن. می تونم درک کنم که سخته.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار