گوشت وارداتی با نرخ ۴۰هزار تومان عرضه می‌شود
کد خبر: ۱۶۳۴۸۳
تاریخ انتشار: 2019 November 28    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
سخنگوی ستاد تنظیم بازار بیان کرد: ۵ تا ۷ هزار تن گوشت قرمز منجمد گوساله وارداتی از محل ذخایر به شکل سهمیه بندی و براساس اعلام اسامی وزارت کشور با نرخ ۴۰ هزار تومان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی سخنگوی ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: در ستاد تنظیم بازار بیش از ۱۴ وزارت خانه و دستگاه‌های اجرایی حضور دارد و تصمیات فرا دستگاهی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال با برنامه ریزی، تامین کالا صورت گرفته است و مشکلی در تامین کالاهایی، چون روغن، شکر و برنج نداریم، زیرا واردات و تولید این کالاها به اندازه نیاز صورت گرفته است.

کلامی افزود: در حلقه توزیع نیز با شرکت‌های پخش، بنکداران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در طی ۲ هفته اخیرجلساتی برگزار شد و آن‌ها قول مساعد دادند که کالا به اندازه کافی با تخفیف در بازار عرضه شود.

وی افزود: نظارت‌های مستمر در بازار تا پایان ماه رمضان صورت می‌گیرد و هر هفته جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار می‌شود.

کلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار تن برنج از محل ذخایر در شبکه‌های توزیع عرضه شد گفت: برنج را با نرخ ۶۳۰۰ تومان در اختیار شبکه‌های توزیع قرار می‌دهیم و آنان نیز ۶۵۰۰ تا ۶۷۰۰ تومان بستگی به کیفیت برنج در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی افزود: به همه شبکه‌های توزیع از جمله کارمندی و تعاونی اعلام کردیم تا اگر کالایی نیاز داشته باشند در اختیارشان قرار دهیم.

کلامی بیان کرد: ۵ تا ۷ هزار تن گوشت قرمز منجمد گوساله وارداتی از محل ذخایر به شکل سهمیه بندی و براساس اعلام اسامی وزارت کشور با نرخ ۴۰ هزار تومان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار بیان کرد: علاوه بر کمیته امداد و بهزیستی هر دستگاهی تقاضا دهد گوشت به آن‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار روغن به شدت رقابتی است بیان کرد: از محل ذخایر ۳۰ هزار تن روغن خام را در اختیار تولیدکنندگانی که راغب هستند تا روغن را با ۱۵ درصد تخفیف و زیر قیمت عرضه کنند قرار می‌دهیم، ما تاکید داریم تا سهمیه روغن به دست سرپرست خانوار برسد.

کلامی بیان کرد: ۳۰ هزار تن شکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد تا مشکلی در تامین شکر در بازار وجود نداشته باشد.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار