کلیه ۷ کیلویی از بدن یک مرد خارج شد+عکس
کد خبر: ۱۶۳۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
پزشکان در هند یک کلیه ۷.۴ کیلوگرمی را از بدن یک بیمار خارج کرده اند. بیمار مذکور دچار یک بیماری خطرناک است و حجم عظیم کلیه تمام شکم او را دربرگرفته بود.

جراحان در هند کلیه یک بیمار به وزن ۲ نوزاد تازه متولد شده را از بدن او خارج کردند.

این عضو ۷.۴ کیلوگرمی یکی از بزرگترین نمونه کلیه هایی است که از بدن انسان خارج شده است. این در حالی است که کلیه در حالت معمول بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم وزن و ۱۲ سانتیمتر طول دارد.

کلیه ای که از بدن بیمار هندی خارج شده ۴۵ سانتیمتر طول دارد. بیمار ۵۶ ساله از یک بیماری خطرناک کلیه به نام پلی کیستیک اتوزومال غالب(Autosomal Dominant Polycystic ) رنج می برد.

کلیه ۷ کیلویی از بدن یک مرد خارج شد

دکتر ساچین کاتوریا یکی از اعضای تیم پزشکی در بیمارستان گانگارام در دهلی نو می گوید: این کلیه به اندازه ای بزرگ بود که نیمی از شکم مرد را در برگرفته بود. ما می دانستیم که این کلیه بزرگ است اما تصور نمی کردیم به این اندازه سنگین باشد.

این بیمار به نوعی عفونت خطرناک مبتلا شده بود و نسبت به آنتی بیوتیک ها واکنش نشان نمی داد. حجم عظیم کلیه نیز سبب شده بود تنفس بیمار سخت تر شود. بنابراین چاره ای جز خارج کردن آن از بدن بیمار وجود نداشت.

جالب آنکه به گفته کاتوریا کلیه باقیمانده در بدن مرد حتی از کلیه خارج شده بزرگتر است.

پیش از این رکورد بزرگترین کلیه ای که از بدن یک انسان خارج شده در سال ۲۰۱۷ و در دبی ثبت شده است. این کلیه ۴.۲۵ کیلوگرم وزن داشت.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خان محمدعلی آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
0
0
اللهم اشف کل مریض انشاءالله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار