مرگ چهار نفر در فارس بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا
کد خبر: ۱۶۳۳۵۸
تاریخ انتشار: 2019 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرگ چهار نفر در استان فارس در پی ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبرداد.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مرگ چهار نفر در استان فارس در پی ابتلا به بیماری آنفلوآنزا خبرداد.

دکتر حمید بختیاری افزود: کنترل و رصد این بیماری همانند سالهای قبل انجام شده و اطلاع رسانی های لازم انجام گرفته است .

وی گفت: باپایان آبان ماه گزارش هایی از فوت چهار بیمار شده براثر ابتلا به آنفلوآنزا اعلام شده است.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص گسترش بیماری در فارس گفت: بیماری آنفلوآنزا یک ویروس تنفسی و متفاوت باسرماخوردگی است و با علایمی همچون تب و احساس کوفتگی همراه است و در مکان های متراکم مانند مهدهای کودک و مدارس و با انتقال قطرات تنفسی آلوده شیوع پیدا می کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی و آغاز زود هنگام فصل سرما، این ویروس زوتر از سالهای قبل فعال شده ولی با پیش بینی های انجام شده اطلاع رسانی های لازم در خصوص این بیماری انجام گرفت.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص آمارهای ابتلا به این بیماری گفت: در طی هشت ماه گذشته بالغ بر۵۳۰ مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده و از۱۶۴ مورد از این بیماران نمونه گیری انجام شد و نمونه گیری در ۱۳۹ مورد مثبت اعلام شد.

بختیاری افزود: با رعایت نکات بهداشتی مانند شستن مکرر دست ها و استفاده از ماسک می توان از گسترش این ویروس جلوگیری کرد.

وی در خصوص نقش والدین در جلوگیری از شیوع این بیماری افزود: والدین در صورت مشاهده علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا از مدرسه رفتن فرزندان خود به مدرسه به مدت دو تا سه روز جلوگیری و با تغذیه مناسب و افزایش مصرف میوه و سبزیحات به شیوع این بیماری کمک کنند.

دکتر بختیاری در مورد بیماران خاص افزود: توصیه می شود بیماران خاص مادران باردار و افرادی که نقص سیستم ایمنی بدن دارند کمتر در مراکزی که تجمع در آن زیاد است حضور پیدا کنند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار