چگونه سالاد سزار کم کالری‌تر و رژیمی درست کنیم؟
کد خبر: ۱۶۳۳۴۴
تاریخ انتشار: 2019 November 27    -    ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
سالاد سزار از سالاد‌های ایتالیایی است که در سال‌های اخیر در منوی رستوران‌های ایتالیایی به چشم می‌خورد. این سالاد با پنیر طعم دار می‌شود و با مرغ سرخ شده یا گریل شده یا بدون آن و نان‌های تست سرخ شده در روغن زیتون آماده سرو می‌شود.

چگونه سالاد سزار کم کالری‌تر و رژیمی درست کنیم؟اختصاصی تابناک باتو؛  سالاد سزار از سالاد‌های ایتالیایی است که در سال‌های اخیر در منوی رستوران‌های ایتالیایی به چشم می‌خورد. این سالاد با پنیر طعم دار می‌شود و با مرغ سرخ شده یا گریل شده یا بدون آن و نان‌های تست سرخ شده در روغن زیتون آماده سرو می‌شود. سالاد سزار، سالاد محبوبی است که اولین بار توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) یکی از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا و شهر سن‌دیه‌گو درست شد. این سالاد خوشمزه در بیست دقیقه تهیه می‌شود. قدمت این سالاد به صد سال پیش برمی‌گردد.

چگونه سالاد سزار کم کالری‌تر و رژیمی درست کنیم؟

مواد لازم برای درست کردن سالاد سزار:

سینه مرغ: یک عدد
کاهو خرد شده: به مقدار لازم
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
قطعات نان تست سرخ شده: نصف لیوان
روغن ذرت: به مقدار لازم
پنیر چدار رنده شده: به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱. ابتدا سینه مرغ را به صورت قطعات طولی برش دهید، در روغن ذرت کمی تفت دهید تا زمانیکه مرغ بپزد. در حین تفت دادن کمی ادویه نیز به آن اضافه کنید.

۲. کاهو را در ظرفی بریزید.

۳. روغن زیتون و سس مایونز را مخلوط کرده به کاهو اضافه کنید.

۴. قطعات نان سرخ شده را به مواد اضافه کرده هم بزنید.

۵. در آخر مرغ را به همراه پنیر رنده شده، به مواد اضافه کرده؛ به سالاد کمی نمک و فلفل بزنید و با قاشق مواد را هم بزنید.

چگونه سالاد سزار کم کالری و رژیمی درست کنیم؟

سالاد سزار به عنوان یک سالاد کم کالری و سبک شناخته می‌شود که کاهو خرد شده اساس آن را تشکیل می‌دهد و سرشار از فیبر‌های مفید برای بدن انسان می‌باشد. اما این ظاهر ماجرا است، اگر بخواهیم سایر مواد تشکیل دهنده سالاد سزار را در نظر بگیریم به نتایج جالب تری دست می‌یابیم. کاهو فقط ۹۰ کالری دارد، تکه‌های مرغ کالری آن را به ۳۳۰ افزایش می‌دهد. به اضافه نان تست سرخ شده که کالری و کربوهیدرات بیشتری را به سالاد اضافه می‌کند و کالری آن را به ۴۵۰ می‌رساند. سپس به این حجم از کالری سس را هم اضافه کنیم که میزان کالری به ۶۵۰ می‌رسد و اینگونه سالاد سزار نیمی از نیاز بدن به کالری در یک روز را تأمین می‌کند. با این وجود سالاد سزار منبع سرشاری از اسید فولیک و سرشار از فیبر‌های مفید برای دستگاه گوارش است و حاوی ویتامین‌های (A)، (B)، (C) و (E) می‌باشد، مواد معدنی همچون کلسیم، فسفر و آهن دارد و مرغ نیز سرشار از پروتئین است.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای تهیه سالاد سزار از سس‌های مایونز کم چرب استفاده شود، زیرا سس و تکه‌های نان مقادیر زیادی چربی و کالری دارند. می‌توانید روغن زیتون را جایگزین سس مایونز کنید، برای داشتن سالاد کم کالری و سالم‌تر (گریل کردن مرغ) به جای سرخ کردن آن و (حذف پنیر) به سالاد توصیه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار