ریمل و توصیه های پزشکی درباره این وسیله آرایشی پرطرفدار
کد خبر: ۱۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: 2019 November 24    -    ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
ریمل یکی از لوازم آرایش پرطرفدار است که خیلی از خانم‌ها جز آرایش روتین روزانه از آن استفاده می‌کنند، اما ریمل‌های غیر استاندارد می‌توانند آسیب‌های فراوانی به چشم بزند ریمل‌های مایع که پایه اصلی آن‌ها آبی است، محیط مناسبی برای رشد و نمو میکروب‌ها هستند در ادامه مطلب قصد داریم برای شما عزیزان نکات مهم ریمل زدن را شرح دهیم.

ریمل و توصیه های پزشکی درباره این وسیله آرایشی پرطرفدار«تابناک باتو» ریمل یکی از لوازم آرایش پرطرفدار است که خیلی از خانم‌ها جز آرایش روتین روزانه از آن استفاده می‌کنند، اما ریمل‌های غیر استاندارد می‌توانند آسیب‌های فراوانی به چشم بزند ریمل‌های مایع که پایه اصلی آن‌ها آبی است، محیط مناسبی برای رشد و نمو میکروب‌ها هستند در ادامه مطلب قصد داریم برای شما عزیزان نکات مهم ریمل زدن را شرح دهیم.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ریمل‌هایی که پایه اصلی آن‌ها روغن است در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند و خشک شدن آن‌ها روی مژه‌ها به مدت طولانی صورت می‌گیرد لذا موجب ریزش مژه‌ها می‌شود.

ریمل و توصیه های پزشکی درباره این وسیله آرایشی پرطرفدار

مصطفی اسماعیلی – رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره استفاده خانم‌ها از ریمل اظهار کرد: اگر به یکی از فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی مراجعه شود ریمل‌ها در رنگ و نشان‌های مختلف به چشم خواهند آمد، نکته اینکه با تکیه به ظاهر محصول یا فروشگاه مورد نظر نمی‌توان از کیفیت محصول اطمینان حاصل کرد چرا که تقلب و قاچاق می‌تواند هر سقمی را صحیح جلوه دهد.

وی ادامه داد: از جمله محصولات آرایشی پرکاربرد و خطر آفرین در صورت عدم انتخاب صحیح ریمل‌ها هستند این محصولات از نظر شکل ساختاری به دو صورت پایه آبی و روغنی در فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی ایران وجود دارند.

این مقام مسئول گفت: ریمل‌هایی که پایه اصلی آن‌ها روغن است در برابر عرق کردن و ریزش اشک مقاوم هستند و خشک شدن آن‌ها روی مژه‌ها به مدت طولانی صورت می‌گیرد لذا موجب ریزش مژه‌ها می‌شود. ریمل‌هایی که پایه اصلی آن‌ها آب است دقیقاً برخلاف ریمل‌های روغنی هستند.

ریمل و توصیه های پزشکی درباره این وسیله آرایشی پرطرفدار

اسماعیلی افزود: ریمل‌های مایع که پایه اصلی آن‌ها آبی است، محیط مناسبی برای رشد و نمو میکروب‌ها هستند و با تکثیر این میکروب‌ها و حضور مداوم آن‌ها در نزدیک چشم می‌تواند عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته ریزی لبه پلک را ایجاد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در موارد شدیدتر این ریمل‌ها به قرنیه چشم آسیب می‌رسانند و در نهایت لک قرنیه و اشکال در بینایی را به وجود می‌آورند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به ایفدانا گفت: این علایم با ادامه مصرف افزایش می‌یابد و متخصصان توصیه می‌کنند به دلیل حساس بودن ناحیه اطراف چشم بهتر است از این ریمل‌ها کمتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: وجود مواد رنگی و عطری و یا حتی نگهدارنده موجود در داخل ریمل‌ها نیز می‌تواند حساسیت‌های پوستی ایجاد کند. باید توجه داشت که احتمال بروز عوارض فوق در فرآورده‌های قاچاق بدلیل عدم کنترل و نظارت بیشتر است.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از مواد آرایشی و بهداشتی خارجی به‌ویژه ریمل‌ها به شرحی که بیان شد، نکات مهم ریمل زدن صرفاً باید از لوازم آرایشی و بهداشتی دارای مجوز ورود از سازمان غذا و دارو استفاده شود که برچسب فارسی نویس داشته و اطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضاء و شماره مجوز ورود بر روی آن درج شده است.

اگر از ریمل به طرز اشتباه استفاده کنید، می‌تواند موجب آسیب و عفونت چشم و حتی نابینایی شود. یکی از بیشترین خطرات استفاده از ریمل، تحریک چشم با چوب ریمل و عفونی شدن چشم در اثر میکروب‌های روی آن می‌باشد. هیچگاه در ماشین، اتوبوس، هواپیما و یا دیگر وسایل نقلیه در حال حرکت ریمل نزنید، زیرا اگر وسیله نقلیه تکان بخورد، به راحتی چشم شما توسط چوب ریمل، زخمی می‌شود.

اگر ریمل خشک شده باشد، به آن آب اضافه نکنید (حتی آب دهان نزنید) تا مرطوب شود، زیرا این کار باعث آلودگی آن و عفونت چشم می‌شود.

ریمل قدیمی بیشتر امکان رشد میکروب‌ها را فراهم می‌کند؛ لذا بهتر است ریمل را سه ماه بعد از تاریخ تولید دور بیندازید. هیچگاه ریمل خود را به فرد دیگری ندهید تا استفاده کند و خودتان هم از ریمل فرد دیگری استفاده نکنید، زیرا این کار باعث آلودگی و عفونت چشم می‌شود قبل از رفتن به رختخواب، آرایش چشم و صورت خود را پاک کنید، زیرا موقع خواب، ریمل می‌تواند وارد چشم گردد و آن را عفونی کند.

تبیان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار