اثرات تماشای زیاد تلویزیون در کودکان و نحوه محدود کردن آن
کد خبر: ۱۶۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 October 31    -    ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کل زمان تلویزیون تماشا کردن فرزندتان در طول روز شاید بیشتر از آن باشد که فکرش را بکنید. شروع کنید به نظارت کردن بر آن. در زمان کوتاهی می توانید گام های ساده ای برای کاهش این زمان بردارید:
اثرات زیاد تماشای تلویزیون و نحوه محدود کردن آن اثرات زیاد تلویزیون تماشا کردن کودکان

به گزارش «تابناک با تو» آکادمی طب اطفال آمریکا توصیه می کند، استفاده کودکان از تلویزیون، فیلم های سینمایی، بازی های ویدئویی و کامپیوتری را به یک تا دو ساعت در روز محدود کنید، زیرا زیاده روی در این فعالیت منجر به موارد زیر می شود:

اضافه وزن:
بچه هایی که بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنند، بیشتر در معرض اضافه وزن هستند

بی نظمی در خواب:
هرچه بچه ها بیشتر تلویزیون تماشا می کنند، نسبت به رفتن به رختخواب و خوابیدن بیشتر مقاومت می کنند.

مشکلات رفتاری:
دانش آموزان ابتدیی که بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا یا از کامپیوتر استفاده می کنند، مشکلات عاطفی و اجتماعی بیشتری دارند. بازی کردن با بازی های ویدئویی هم ریسک مشکلات مربوط به توجه را در میان بچه ها افزایش می دهد. بچه هایی که زیاد تلویزیون تماشا می کنند، بیشتر از بچه های دیگر اذیت می کنند.

لطمه خوردن به درس بچه:
دانش آموزان ابتدایی که در اتاق خوابشان تلویزیون دارند، امتحاناتشان را بدتر از دیگران می دهند.

خشونت:
خشونت موجود در بعضی از برنامه های تلویزیونی، موزیک ویدئوها و بازی های کامپیوتری یا ویدئویی باعث می شود که حساسیت بچه ها نسبت به خشونت کمتر شود و به اصطلاح دلشان قسی تر شود. در نتیجه آنها یاد می گیرند که رفتار خشونت آمیز را به عنوان بخشی از زندگی خود و راهی برای حل مشکلات، بپذیرند.

زمان کمتری برای بازی:
زمان زیاد که بچه جلوی تلویزیون می گذرانند دیگر فرصتی برای بازی های خلاقانه و فیزیکی برایشان نمی گذارد.

چطور زمان تلویزیون دیدن را محدود کنیم؟



کل زمان تلویزیون تماشا کردن فرزندتان در طول روز شاید بیشتر از آن باشد که فکرش را بکنید. شروع کنید به نظارت کردن بر آن. در زمان کوتاهی می توانید گام های ساده ای برای کاهش این زمان بردارید:

همیشه تلویزیون روشن نباشد:
اگر تلویزیون همیشه برای خودش روشن باشد، همیشه و هر لحظه می تواند توجه بچه را جلب کند. اگر شما حواستان به برنامه تلویزیون نیست، آن را خاموش کنید.


تلویزیون و کامپیوتر را خارج از اتاق خواب بچه بگذارید:
بچه هایی که در اتاقشان تلویزیون دارند بیشتر از بچه هایی که ندارند تلویزیون تماشا می کنند. زمان تماشای تلویزیونی و وبسایت هایی که بچه از طریق کامپیوتر می بیند را کنترل کنید.


جلوی تلویزیون غذا نخورید:
غذا خوردن جلوی تلویزیون باعث می شود که زمان تماشای تلویزیون او افزایش یابد. این عادت باعث می شود که غذا خوردن با حواس پرتی بیشتر شود و در نتیجه بچه افزایش وزن یابد.


قوانینی برای روزهای مدرسه بگذارید:
اغلب بچه ها در طول هفته زمان آزاد کمتری دارند. نگذارید بچه کل این زمان آزاد را جلوی تلویزیون بگذراند. از پاداش دادن تماشای تلویزیون یا بازی های کامپیوتری و ویدئویی در ازای انجام دادن تکلیف شب یا کارهای دیگر جداً خودداری کنید.

با کسانی که از فرزندتان مراقبت می کنند حرف بزنید:
اگر ساعاتی در منزل نیستید و یا بچه را نزد کسی گذاشته اید تا از او مراقبت کند، با بزرگتر مراقب او حرف بزنید تا زمان تماشای تلویزیون او را محدود کند.

فعالیت های دیگری پیشنهاد کنید:
به جای تکیه کردن بر تماشای تلویزیون برای سرگرم شدن، به او کمک کنید که کارهای دیگری برای انجام دادن پیدا کند. فعالیت های کلاسیکی همچون کتاب خواندن، انجام یک ورزش یا بازی های فکری یا بازی کردن با دوستان را پیشنهاد کنید.

الگوی خوبی باشید:
با محدود کردن زمان تماشای تلویزیون خود، الگوی خوبی برای فرزندتان باشید.

دوشاخه تلویزیون را از برق بکشید:
اگر زمان تماشای تلویزیون در منزلتان موضوع دعوا و تنش شده است، تلویزیون را از برق بکشید، کامپیوتر را خاموش کنید یا بازی های ویدئویی را برای مدتی کنار بگذارید. می توانید یک روز در هفته را به روز آزادی در تماشای تلویزیون اختصاص دهید. برای پیشگیری از تماشای غیرمجاز تلویزیون، روی دوشاخه تلویزیون قفل بگذارید.

شما هم در تماشای تلویزیون با او همراه شوید.
ترجمه: آموزشگاه الوند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
1
سلام . این آخریه راحت ترین کاره . ولی خدائیش بعضی برنامه ها رو من و فرزندم دونفری می‌بینیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار