چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟
کد خبر: ۱۶۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 25    -    ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
در بسیاری از موارد، اموال آن‌ها مصادره شد و آن‌ها در طول جنگ در ایالات متحده، کانادا و پرو در اردوگاه باقی ماندند. با وجود این شرایط، جوامع ژاپنی زندگی و پیشرفت کردند و بر اساس حسن نیت یک رابطه محترمانه در کشور‌هایی که طی سال‌ها به آنجا رسیده بودند (بنا به عنوان مثال، ایجاد جشنواره‌های دوستی و فرهنگ ژاپنی) ایجاد کردند.

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟اختصاصی «تابناک باتو» ـ  یافتن جوامع چینی در اکثر کشور‌های جهان بر خلاف جوامع ژاپنی بسیار آسان است. حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم چینی در خارج از چین زندگی می‌کنند، در حالی که فقط ۳.۶ میلیون نفر با ریشه ژاپنی در خارج از ژاپن زندگی می‌کنند. مهاجران ژاپنی مانند مهاجران همه مناطق دنیا در جستجوی زندگی بهتر برای خود و خانواده، خانه هایشان را ترک کرده اند.

بیشتر مهاجرت‌های ژاپن بین سال‌های ۱۸۶۸ و ۱۹۱۲ صورت گرفت و بیشتر مهاجران ژاپنی در جنگ جهانی دوم با مشکلات زیادی روبرو بودند. در بسیاری از موارد، اموال آن‌ها مصادره شد و آن‌ها در طول جنگ در ایالات متحده، کانادا و پرو در اردوگاه باقی ماندند. با وجود این شرایط، جوامع ژاپنی زندگی و پیشرفت کردند و بر اساس حسن نیت یک رابطه محترمانه در کشور‌هایی که طی سال‌ها به آنجا رسیده بودند (بنا به عنوان مثال، ایجاد جشنواره‌های دوستی و فرهنگ ژاپنی) ایجاد کردند.

در اینجا شش کشور با بیشترین جمعیت ژاپنی در خارج از ژاپن را می‌خوانید:

۱. برزیل

برزیل و ژاپن دارای سابقه طولانی در مبادلات فرهنگی و اقتصادی هستند. امروزه برزیل بیشترین جمعیت ژاپن را در خارج از ژاپن (حدود ۱.۵ میلیون نفر) دارد و در مقابل تعداد زیادی برزیلی در ژاپن زندگی می‌کنند به طوریکه برزیلی‌ها بزرگترین گروه قومی غیرآسیایی را در ژاپن تشکیل می‌دهند (بیش از سیصدهزار نفر).

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

مهاجرت ژاپنی‌ها به برزیل از سال ۱۹۰۸ آغاز شد در ابتدا مهاجران ژاپنی در مشاغل کشاورزی کم درآمد کار می‌کردند و با هر نسل ژاپنی‌ها شرایط زندگی خود را بهبود می‌بخشیدند.

در سال‌های اخیر، فرهنگ ژاپنی در برزیل رواج یافته است. هر ساله جشنواره‌های ژاپنی زیادی در سراسر برزیل برگزار می‌شود، مانند جشنواره «بون» در شهر برزیلی سائوپائولو، و حتی فرهنگ برزیل در ژاپن نیز رواج دارد. کارناوال «اساکوسا سامبا» یکی از بزرگترین جشنواره‌های تابستانی در توکیو است.

۲. ایالات متحده آمریکا

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

حدود یک سوم از هاوایی‌ها خود را با ریشه و اصالت ژاپنی معرفی می‌کنند و فرهنگ ژاپنی تأثیر عمده‌ای در هاوایی دارد، جایی که غذا‌های ژاپنی، لباس و جشنواره‌های ژاپنی در زندگی روزمره آنان دیده می‌شود.

فرهنگ هاوایی و ژاپنی به طرز تأمّل برانگیزی با هم تلفیق شده اند. Spam Musubi نام یک غذای هاوایی است که با «اسپم» یک مادّه محلی معروف مانند توپ برنج ژاپنی «اونیگیری» تهیه شده است. همچنین جوامع بزرگ ژاپنی بزرگی در کالیفرنیا، واشنگتن و اوریگن وجود دارد و جامعه ژاپنی-آمریکایی حدود ۱.۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

۳. فیلیپین

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

فیلیپین اولین کشوری بود که مهاجرت ژاپنی را تجربه کرد (از قرن دوازدهم میلادی) و بسیاری از کاتولیک‌های ژاپنی هم در قرن هفدهم برای جلوگیری از آزار و اذیت‌های مذهبی به فیلیپین گریختند. جامعه ژاپن در فیلیپین حدود ۱۲۰ هزار نفر است.

۴. انگلستان

در سال ۱۸۶۷ دانشجویان ژاپنی به کمبریج و آکسفورد رفتند و ژاپنی‌ها از آن زمان به بعد برای تحصیل و کار به انگلیس مهاجرت کردند. جامعه صد هزار نفری ژاپنی در لندن جشنواره‌های دوستانه و فرهنگی برگزار می‌کنند مانند جشنواره‌ای لندنی_ژاپنی که تحت عنوان «ماتسوری» برگزار می‌شود.

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

۵. پرو

پرو اولین کشوری در آمریکای جنوبی بود که با ژاپن روابط برقرار کرد و اولین کشوری بود که مهاجرت ژاپنی‌ها به آن را در سال ۱۸۹۹ پذیرفت.

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

در جنگ جهانی دوم پرویی‌های ژاپنی، به اردوگاه‌های کار اجباری در ایالات متحده آمریکا اعزام شدند، املاک آن‌ها مصادره شد و فقط تعداد معدودی به پرو بازگشتند و امروز تعداد آن‌ها حدود نود هزار نفر است.

صرف نظر از این مشکلات، جامعه ژاپنی توانسته در پرو زندگی کند و بهترین نمونه از تعامل پرویی‌های ژاپنی آقای «آلبرتو فوجیموری» فرزند یک خانواده ژاپنی است که به پرو مهاجرت کرده و در آنجا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ به عنوان رئیس جمهور جنجالی این کشور خدمت کرده است.

۶. کانادا

چرا ژاپنی‌ها به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند؟

اجتماع مهاجران ژاپنی در کانادا در سواحل غربی (به ویژه ونکوور) متمرکز شده بود و امروز تعداد آن‌ها حدود ۸۱ هزار نفر است. تعداد زیادی از پسران و دختران نسل دوم و سوم کانادایی هایِ ژاپنی، تصمیم به ارتباط و ازدواج با غیر ژاپنی‌ها گرفته اند و در نهایت ایده ازدواج مختلط (از پیشینه‌های مختلف قومی و مذهبی) پذیرفته شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
5
10
ایران و افغانستان چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
راستی چرا ژاپنیها به کشور ما مهجرت نمیکنند؟
حسین
| |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
ایران افغانستان که قضیشون کاملا مشخصه مثلا زمان حمله اسکندر عده‌ی زیادی از ایرانیها به سمت شرق یعنی خراسان بزرگ که ۷۰درصد افغانستان رو شامل میشه مهاجرت کردن یا زمان حمله اعراب در صدر اسلام بسیاری از مردم ایران از دست حمله عربها به سمت شرق فلات ایران یعنی خراسان بزرگ و فرارود مهاجرت کردن و اولین حکومت غیرعربی یعنی سامانیان در اصل توسط نوادگان همان ایرانیهای سرکوب شده توسط اعراب تشکیل شد
زمان حمله مغول ایرانیها به سمت غرب یعنی ایران فعلی کوچیدند
درواقع مهاجرت ایرانیان از سمت شرق به غرب یا برعکس تنها دلیل بقای تمدن ایران طی سه هزار سال اخیر میباشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
2
4
مگه جامعه ی غربی دچاره فروپاشی و انحطاط نیست؟؟نکنه اونایی که این فکر رو میکنن دچاره توهم هستن؟؟چقدر خطرناک میتونه باشه اگر یک متوهم تصمیم گیرنده ی میلیون ها انسان بی پناه باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار