اتصال اینترنت ۷ دانشگاه بزرگ تهران
کد خبر: ۱۶۲۹۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
دسترسی ۷ دانشگاه بزرگ و سطح یک کشور به اینترنت جهانی میسر شد.

دسترسی ۷ دانشگاه بزرگ و سطح یک کشور به اینترنت جهانی میسر شد.

در پی پیگیری‌های انجام شده مشخص شد هفت دانشگاه سطح یک و بزرگ کشور (امیر کبیر، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، تهران، علم و صنعت، خواجه نصیر و شهید بهشتی) به اینترنت جهانی دسترسی پیدا کردند.

در پی بروز برخی ناآرامی‌های چند روز اخیر در نتیجه اجرای برنامه سهمیه بندی بنزین دسترسی مردم از جمله دانشگاه‌های کشور به اینترنت جهانی به طور کلی قطع شده بود اما ازحدود دو ساعت پیش اینترنت برخی دانشگاه‌های بزرگ و سطح یک کشور به شبکه جهانی اینترنت وصل شد و دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فوق می‌توانند با اتصال به وای فای مرکزی این دانشگاه که سرور مرکزی آن به اینترنت جهانی وصل شده است فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را پیگیری کنند و همچنین ایمیل‌های دریافتی را چک کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف در همین رابطه به ایسنا گفت: دسترسی فعلی دانشگاه به اینترنت جهانی اگر چه مقدور شده است اما هنوز سرعت آن بسیار پایین است و دانشجویان و اعضای هیئت علمی صرفا با وای فای دانشگاه می‌توانند به این اینترنت دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد از عدم دسترسی دانشگاه‌ها از اینترنت جهانی انتقاد کرد و گفت: اخیرا شاهد حوادثی در کشور بودیم که مایه تاسف است اگر چه نظرات و اعتراضات و بیان آن حق مردم است اما وارد شدن به فاز تخریب به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و دانشگاه‌ها این حساسیت زمانی را درک و با آرامش برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و درسی خود را اجرا کردند اما متاسفانه قطعی اینترنت مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاه‌های ما جزو دانشگاه‌های بین المللی هستند و به دلیل وجود مراودات گسترده با جهان وجود اینترنت برای این مراکز لازم است.

نیلی همچنین از مذاکره دانشگاه تهران با وزارت علوم برای وصل اینترنت جهانی خبر داده بود.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
نهایت آزادی بیان ازاین رفتارهای حاکمیت درنقض حقوق مصرف‌کنندگان معلوم میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار