قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا
کد خبر: ۱۶۲۸۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 21    -    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
ارزانی گفت: پیش بینی می‌شود در آینده به سبب حذف دلال بازی وضعیت پسته در بازار بهبود یابد.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از ثبات قیمت آجیل و خشکبار نسبت به هفته‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت آجیل و خشکبار در روز‌های اخیر نوسانی نداشته است.

وی افزود: با وجود آنکه پسته به عنوان دومین کالا در معاملات بورس عرضه شده است، از این رو پیش بینی می‌شود در آینده به سبب حذف مسائل دلال بازی وضعیت پسته در بازار بهبود یابد به طوریکه قیمت محصول در بازار کاهش می‌یابد.

ارزانی ممقانی درباره آینده بازار آجیل و خشکبار بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و فراوانی عرضه، احتمال کاهش مجدد قیمت آجیل و خشکبار در روز‌های آتی وجود دارد.

این مقام مسئول از سرگیری صادرات آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: با توجه به مازاد تولید بیش از نیاز بازار، با رفع مشکلات بازگشت ارز و عدم صدور قوانین و آیین نامه‌های یک شبه پیش بینی می‌شود که شاهد رونق صادرات باشیم.

وی قیمت هر کیلو پسته فندقی را ۱۱۰ هزار تا ۱۲۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو پسته احمد آقایی با نرخ ۱۳۰ هزار تا ۱۴۵ هزار تومان، پسته اکبری ۱۴۵ هزار تا ۱۷۵ هزار تومان، فندق شور ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، تخمه کدو ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار تومان، مغز بادام درختی ۱۳۸ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، مغز بادام زمینی ۳۲ هزار تا ۴۵ هزار تومان، کشمش پلویی ۲۷ هزار تا ۳۲ هزار تومان، مغز فندق ۱۳۰ هزار تا ۱۵۵ هزار تومان، انجیر ۷۰ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، برگه زرد آلو ۴۸ هزار تا ۵۰ هزار تومان، قیصی زرد آلو ۴۸ هزار تا ۵۵ هزار تومان و مویز ۵۴ هزار تا ۷۴ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره وضعیت آجیل و خشکبار در شب یلدا تصریح کرد: با توجه به فراوانی تولید و عرضه محصول، نوسان خاصی را برای بازار متصور نیستیم.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
0
عالی
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
0
ادر حالیکه یک ماه به شب یلدا مانده ؛ نوشته اید در
آستانه شب یلدا !!
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
0
0
ببخشی این کسی که این قیمت ها را نوشته حتما یا شوخی کرده یادر سه سال پیش زندگی می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار