تصویری تکان‌دهنده از جنگ یوگسلاوی
کد خبر: ۱۶۲۷۰۶
تاریخ انتشار: 2019 November 19    -    ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» تصویر گذر کودکی دو ساله از بین سیم خاردارها در جریان جنگ یوگسلاوی را بررسی خواهد کرد.

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» تصویر گذر کودکی دو ساله از بین سیم خاردارها در جریان جنگ یوگسلاوی را بررسی خواهد کرد.

برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» (Fotos que sacude al mundo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی که ماندگارترین عکس‌های تاریخ را بررسی می‌کند، در این قسمت تصویر گذر کودکی از بین سیم خاردارها در جریان جنگ یوگسلاوی را نمایش می‌دهد که صحنه دلخراشی را به جا گذاشته است.

تصویری تکان‌دهنده از جنگ یوگسلاوی

در این عکس که کارول گوزی آن را ثبت کرده اقوام کودک دو ساله‌ای به نام آگیم شلا او را از روی حصار با سیم خاردار به دست مادربزرگش در یک اردوگاه پناهندگان آلبانی می سپارند.

کارول گوزی؛ عکاس آمریکایی در سال ۱۹۵۶ به دنیا آمد. او یکی از ۴ عکاس برنده ۴ جایزه پولیتزر است. گوزی در سال ۱۹۷۷ از دانشکده پرستاری فارغ التحصیل شد با این حال هنگامی که یکی از دوستانش در سال ۱۹۸۰ به او دوربینی داد، روند زندگی اش کاملا تغییر کرد. تنها ۶ سال بعد گوزی برنده اولین جایزه پولیتزر شد و در سالهای ۱۹۹۵ ، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۱ توانست به سه جایزه پولیتزر دیگر دست پیدا کند.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

ایسنا

برچسب ها: عکس ، تابناک باتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار