بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی
کد خبر: ۱۶۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 18    -    ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
وقتی می‌گوییم که مدل موی شما تاثیر بسیار زیادی برروی چهره‌تان دارد، به ما اعتماد کنید. بیایید اینگونه درنظر بگیریم که برای هر مدل عکسی، یک نوع قاب عکس مناسب است؛ صورت شما هم مانند تصویری زیباست که نیاز به قاب مخصوص خودش دارد تا زیبایی‌هایش بروز پیدا کند؛ بنابراین برای انتخاب مدل موی مناسب، ابتدا باید نوع چهره خود را تشخیص دهید.

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی«تابناک باتو» وقتی می‌گوییم که مدل موی شما تاثیر بسیار زیادی برروی چهره‌تان دارد، به ما اعتماد کنید. بیایید اینگونه درنظر بگیریم که برای هر مدل عکسی، یک نوع قاب عکس مناسب است؛ صورت شما هم مانند تصویری زیباست که نیاز به قاب مخصوص خودش دارد تا زیبایی‌هایش بروز پیدا کند؛ بنابراین برای انتخاب مدل موی مناسب، ابتدا باید نوع چهره خود را تشخیص دهید.

صورت هر فرد، شباهت زیادی به اشکال هندسی دارد؛ از مستطیل گرفته تا مربع و دایره‌ای و... بنابراین ما در این مطلب، ابتدا انواع صورت‌ها را شرح می‌دهیم و سپس، انواع مدل موی مردانه متناسب با آن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شکل صورت من چگونه است؟

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

شاید به‌نظرتان این کار نشانه خودشیفتگی باشد، اما اگر می‌خواهید ظاهری متناسب داشته باشید، بهتر است ابتدا خوب به صورتتان دقت کنید و طول صورت و عرض پیشانی، گونه ها، فک و چانه را درنظر بگیرید.

با مقایسه کردن ابعاد هرکدام از این بخش‌ها می‌توانید به این نتیجه برسید که صورت شما چه شکلی دارد و مدل موی متناسب با آن را انتخاب کنید. به تصویر زیر نگاه کنید. انواع صورت‌ها همراه با نامشان در آن ذکر شده است.


شکل صورت مردان

مستطیلی شکل

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

در این نوع صورت‌ها همانطور که از نامشان پیداست، پیشانی، چانه و گونه‌ها تقریبا به‌صورت یک‌دست عریض هستند و طول صورت نیز زیاد است. یکی از نکاتی که باید درراستای انتخاب مدل موی مناسب خود به آن دقت کنید، این است که باعث نشود طول صورتتان، بیشتر از آنچه که هست، به‌نظر برسد.

از مدل مو‌های پف‌دار اجتناب کنید. باید مدل مویی را انتخاب کنید که تمایز زیادی میان بالای مو و بغل موهایتان ایجاد نکند. فرق کج (Side Parts) مناسب مو‌های شماست. اگر موهایتان را به‌سمت عقب بدهید یا وقتی موی بلند دارید، اگر پس از عقب دادن موها، آن را دم‎‌اسبی ببندید هم تناسب صورتتان حفظ می‌شود.

به‌یاد داشته باشید که هنگام استایل دادن به موهایتان، از حجم اضافه مو پرهیز کنید و بهتر است که موهایتان صاف باشند. برای این کار می‌توانید از ماسک و روغن مو استفاده کنید.


بیضی شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

اگر چانه‌ای باریک و کوچک و پیشانی و گونه‌های عریض‌تری دارید، صورتتان بیضی شکل است. خب شما خوش‌شانس هستید، زیرا مدل مو‌های مختلفی وجود دارند که به صورت شما می‌آیند، فقط کافیست یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مدل موی کوییف (Quiff) (مدل مویی که از انتها به‌سمت جلو شانه می‌شود و قسمت‌های جلویی به‌عقب رانده می‌شود) (دو عکس ردیف بالای تصویر مربوط به این مطلب)، گزینه خوبی است، اما اگر مو‌های بلندی دارید یا دوست دارید که مدل مو‌های مدرن را هم تجربه کنید، باز هم انتخاب‌های دیگری وجود دارد.

مدل موی پمپادور (pompadour) (مدلی که در آن مو‌ها به‌سمت بالا و دور از صورت کشیده می‌شود و غالبا به‌سمت عقب است) (تصویر پایین، سمت راست) یکی از همین گزینه‌هاست. نکته جالب توجه اینجاست که حتی سر تراشیده یا مو‌های بسیار کوتاه هم به صورت‌های بیضی شکل می‌آید.


مربعی شکل

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

صورت مربعی، تقریبا شبیه به صورت مستطیلی است، با این تفاوت که طول صورت، کوتاهتر بوده و صورت به مربع نزدیکتر است. معمولا در این نوع صورت‌ها، فک افراد، بزرگ و قوی است و می‌توان به‌عنوان یکی از گزینه‌های زیبایی، با انتخاب مدل موی مناسب، برروی آن تاکید کرد، اما نه بیش‌ازحد.

مدل موی آندرکات (Undercut) (بغل و زیر مو‌ها کوتاه می‌شود و قسمت بالای مو به‌اندازه‌ای بلند و پرپشت است که تقریبا کوتاهی مو را می‌پوشاند)، گزینه خوبی برای این نوع صورت‌هاست. معمولا صورت‌های مربعی شکل با مدل مو‌های مختلف، تغییر می‌کنند، بنابراین از انتخاب مدل‌های جدید نترسید.

در این نوع صورت‌ها برخلاف صورت‌های مستطیلی شکل، حجم زیاد مو مشکلی ایجاد نمی‌کند. مدل موی کویف، چه به‌صورت کلاسیک و چه به‌صورت مدرن، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. فرق کج هم گزینه خوبی است، به‌شرطی که یک طرفش حجم بیشتری داشته باشد.


قلبی شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

در این نوع صورت‌ها، پیشانی عریض است، چانه‌ها باریک و صورت، کشیده و شبیه قلب است. وقتی که قصد دارید مول مویی برای صورت قلبی شکل خود انتخاب کنید، به‌یاد داشته باشید که باید بخش بالایی صورتتان را با بخش پایینی‌اش یکدست و متوازن کنید، بنابراین حفظ تناسب، یکی از مهمترین کارهاست.

شما باید مطمئن شوید که چانه‌تان چندان باریک به‌نظر نمی‌آید. مدل موی فرینج (Fringe) (جلو مو‌های بلند که تقریبا روی صورت می‌آید و می‌تواند صاف یا موج‌دار باشد) (تصاویر پایین عکس) یا کویف، گزینه‌های خوبی هستند. فقط باید به‌یاد داشته باشید که حتما از محصولات چرب‌کننده مو استفاده کنید تا موهایتان صاف شود و به سرتان بچسبد و زوایای نامناسبی در صورتتان ایجاد نشود.


الماسی شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

صورت‌های الماسی شکل، پیشانی کم‌عرض، چانه کوتاه و باریک و گونه‌های عریض دارند و طول صورت در آن‌ها کمی بلند است. فرق کج، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مردانی با صورت الماسی شکل است؛ به‌شرطی که مدل مو‌ها کمی حجیم و شلوغ باشد که به صورت، شکل بهتری بدهد. مدل موی فرینج زاویه‌ای هم باعث می‌شود که نسبت‌های گونه و پیشانی شما عریض‌تر شده و به‌همین دلیل، تناسب صورتتان حفظ شود.


دایره‌ای شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

همانطور که از نام این نوع صورت پیداست، به‌شکل دایره است. این نوع صورت‌ها زاویه‌ای ندارند، عرض تمامی بخش‌های صورت، تقریبا یکسان است و صورت، گرد است. مدل موی شما باید به‌گونه‌ای باشد که در صورتتان زاویه ایجاد شود و صورتتان را که به‌طور طبیعی است، دارای بعد کند.

شما برای زاویه دادن به صورتتان، باید مدل مویی را انتخاب کنید که نسبت بخش بالایی آن به دو طرف سر، بیشتر باشد؛ مثل مدل موی پمپادور که صورت‌های بدون زاویه‌ای را که اصطلاحا به آن بیبی‌فیس (صورت بچگانه) می‌گویند، زاویه‌دار می‌کند. به‌یاد داشته باشید که مدل موی فرق کج هم صورت را زاویه‌دار می‌کند و چهره را بزرگسالتر نشان می‌دهد.

برای مدل مو‌های صورت‌های گرد می‌توانید از مدل فرنچ کراپ (موی فرانسوی کم‌پشت و برش‌خورده) (French crop) نیز استفاده کنید.


مثلثی شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

این نوع صورت‌ها انواع متفاوتی دارند؛ مثلث یا مثلث برعکس. در مثلث معمولی، عرض پیشانی، زیاد است و تا به قسمت چانه می‌رسد، کم‌کم از عرض کم می‌شود و در مثلث برعکس هم عکس این قضیه صادق است.

وقتی که پای استایل دادن به صورت‌های مثلثی شکل وسط می‌آید، بهتر است که مو‌ها ضخیم‌تر و پرپشت‌تر باشند. سعی کنید که استراتژیک تصمیم بگیرید و مدل مویی را انتخاب کنید که فکتان را عریضتر و پیشانیتان را باریکتر نشان دهد. مدل مو‌های مختلفی، متناسب با صورت‌های مثلثی شکل وجود دارند.

مدل موی کویف، فاکسهوک (Faux hawk) (مو‌های کناره‌های سر کوتاه یا خالی است و وسط مو بلند است)، پمپادور یا حتی مودل مو‌های بلند و مو‌های فرفری بلند، به صورت شما تناسب و زیبایی می‌دهند.

به‌یاد داشته باشید که باید با استفاده از مواد آرایشی، بهداشتی، به مو‌های خود حجم بدهید و با پرپشت‌تر نشان دادن موها، تناسب چهره‌تان را حفظ کنید.


دوکی شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

صورت دوکی شکل، تقریبا به صورت مستطیلی شکل شباهت دارد، با این تفاوت که کشیده‌تر است و عرض پیشانی و چانه هم کمتر است.

مدل مویی برای این نوع صورت مناسب است که کمی از طول آن کم کند و به اجزای صورت تناسب ببخشد، بنابراین باید برای این نوع صورت‌ها از ریختن مو‌ها در اطراف صورت و یا استایل مو به‌صورتی که بخش بالایی آن حجیم و بلند باشد و همینطور از کوتاه کردن بیش از حد مو‌های دوطرف سر، پرهیز کرد.

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

اگر مو‌های فر یا مجعد دارید، می‌توانید آن را به‌صورت شلوغ و نامنظم و با اندازه بلند در اطراف صورتتان پخش کنید. مدل موی فرق کج برای این نوع صورت‌ها گزینه مناسبی است؛ به‌شرطی که موی اطراف سر کوتاه نباشد و کمی به‌صورت شلخته و شلوغ استایل بگیرد.

مدل موی فرینج هم به‌شرطی برای صورت‌های دوکی شکل مناسب است که جلوی مو بلندتر بوده و کمی از پیشانی را بپوشاند و اطراف نیز کوتاه نشود. اگر مو‌های بلندی دارید، می‌توانید آن را بدون اینکه محکم و صاف بکشید، به‌صورت کمی شلخته و پف‌کرده در پشت‌سرتان دم‌اسبی ببندید.


گلابی شکل

 

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

در تعریف این نوع صورت می‌توان گفت، صورتی که زاویه‌های چندان تیزی ندارد و گونه‌ها و غبغب آن گوشتی و تپل است، بخش بالای سر هم گرد نیست و کمی زاویه دارد. عرض صورت نیز زیادتر است.

مدل مو‌هایی برای این نوع صورت‌ها مناسب است که کمی از چاقی قسمت پایینی صورت کم کند و از عرض صورت بکاهد؛ مثل مدل مو‌های بسیار کوتاه؛ سر تراشیده و نیز مو‌های روغن زده که به‌سمت عقب شانه می‌شوند و حجم ندارند.

بهترین مدل مو‌های مردانه برای هر نوع صورتی، چیست؟

اگر موی بلندی دارید، می‌توانید مو‌ها را حسابی بکشید، با روغن از حجم آن کم کنید و محکم در پشت سرتان دم اسبی ببندید. مدل موی آندرکات نیز مدل خوبی برای این نوع صورت‌هاست.

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
83
36
همه اش هم الگوبرداری از غرب.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
اونیکه منفی داده ،پس از کجا الگوبرداری شده؟
ناشناس
| |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
شما از غربیها الگو نگیر ، افشون کن دور سرت.
توقع داشتی مدل موی البغدادی رو برات بذارن یا بن لادن که اومدی این پست با عنوان غربی رو خوندی. دلبندم دقت کن نوشته مدل مو . خوشت نمیاد اصلا نیا ببین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
4
52
اینا همشون یه شکل بودن بودن که!
موها رو بلند کردن دورش رو هم سفید کردن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
این مدل موها به در مردهاییکه میخواهند خودشون را خیلی معتقد و مکتبی نشان بدهند نمیخوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
5
113
آقا جوون ایرانی اصلا مویی براش مونده که بخواد این مدل ها رو استفاده کنه؟؟؟؟؟
سعيدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
16
13
جالب بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
1
9
برا کچل ها چه مدل مویی مناسبه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
2
4
پول ارایشگاه هم نمونده تو جیبمون مثل قدیما باید کله رو سپرد دست بابا ننه. هر چی هم تش در اومد میگی مده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
3
3
تماما الگوی فرنگی هست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
2
2
موهای من که ریخت و مابقی هم جو گندمی شد. شما لاکچری طرح بده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار