ساکنان کانزاس آمریکا علیه نام سیاهپوست معروف
کد خبر: ۱۶۲۴۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 December 05    -    ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
ساکنان شهر کانزاس آمریکا به برداشتن نام «مارتین لوتر کینگ» از یکی از خیابان‌ها رأی دادند. مخالفان که انجمنی به نام «سیو دِ پازئو» تشکیل دادند، توانستند به اندازه کافی آرای خود را برای ایجاد یک همه پرسی به نفع هدفشان سازماندهی کنند. مارتین لوتر کینگ جونیور رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود.

ساکنان کانزاس آمریکا علیه نام سیاهپوست معروف

ساکنان کانزاس آمریکا علیه نام سیاهپوست معروفاختصاصی «تابناک باتو» ـ ساکنان شهر کانزاس آمریکا به برداشتن نام «مارتین لوتر کینگ» از یکی از خیابان‌ها رأی دادند. ۷۰ درصد ساکنانی که در این رأی گیری شرکت کردند، خواستار نامگذاری مجدد مسیر ۱۶ کیلومتری به نام قبلی اش «دِ پازئو» شدند.

کانزاس، بزرگترین شهر در میزوری، یکی از شهر‌های ایالات متحده است و خیابانی به نام این فعال مشهور حقوق مدنی نداشت، به همین دلیل در ژانویه گذشته شورای شهر تصمیم گرفت نام پازئو را تغییر دهد و نام آن را مارتین لوتر کینگ بگذارد.

بخش بزرگی از ساکنان این منطقه از تغییر نام استقبال نکردند، بنا به گزارش رسانه ها، اگرچه آن‌ها می‌دانند که این شهر باید به یاد مارتین لوتر کینگ احترام بگذارد، ترجیح می‌دهند نام تاریخی خیابان را حفظ کنند.

مخالفان که انجمنی به نام «سیو دِ پازئو» تشکیل دادند، توانستند به اندازه کافی آرای خود را برای ایجاد یک همه پرسی به نفع هدفشان سازماندهی کنند.

مارتین لوتر کینگ جونیور رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
1
معلوم نیست که اگیزه نژاد پرستانه باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
4
اتفاقاً حق دارن که مخالفت کنن. اولین اسمی که رو یه خیابون گذاشته میشه هویت اون خیابون میشه و مردم بهش عادت میکنن. اگه شهرداری و شورای شهر میخوان از کسی تجلیل کنن برن خیابون جدید بسازن و اسمی رو میخوان روش بگذارن نه اینکه هر از گاهی اسامی خیابونایی که مردم به اسمشون عادت کردن تغییر بدن.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
2
این همان فرمانروایی مردم بر مردم است که آرزوی از مشروطه تا کنون ایرانیان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار