معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ
کد خبر: ۱۶۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 16    -    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
اما این تیر برای متوقف کردن او کافی نبود، او در میان بهت و حیرت مبارزان تیر را از چشمش بیرون کشید و چشمش را که بیرون زده بود خورد. پس از این ماجرا، در سراسر امپراتوری چین به شهرت رسید، و دشمنان از مبارزه با شیائو، مبارز یک چشم ترس و واهمه داشتند.

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخاختصاصی «تابناک باتو» ـ در این گزارش، سری به تاریخ زده ایم و فهرست چند مبارز معروف تاریخی به انتخاب سایت answersafrica را آورده ایم که به این شرح است؛

۱. فلاما (Flamma)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

فلاما به معنای شعله، یکی از قدرتمندترین گلادیاتور‌های رومی بود. هرچندبیشتر گلادیاتور‌ها در آرزوی کسب آزادی خود بودند، هدف فلاما از پیروز شدن آزادی نبود، بلکه او درصدد کسب شهرت و قدرت بود، چهار بار به او آزادی بخشیدند و در عین حال او نپذیرفت و همچنان به جنگیدن ادامه داد.

۲. صلاح الدین ایّوبی

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

وی اولین سلطان سوریه و مصر بین سال‌های ۱۱۷۴ تا ۱۱۹۳ بود و نیرو‌ها را علیه حمله صلیبی سوم به فرماندهی «ریچارد شیردل» هدایت کرد و پیروز شد. او با وجود قدرت جنگی و شکست‌هایی که به دشمنانش متحمّل کرده بود، احترام اکثر دشمنانش را به دست آورده بود.

مایاموتو موساشی (Miyamoto Musashi)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

مایاموتو یکی از بزرگترین مبارزان سامورایی در ژاپن است که در طول زندگی خود در بیش از ۶۰ نبرد تا پای مرگ شرکت کرد. همه این مبارزات علیه مبارزان قدرتمند انجام می‌شد، اما شاید اولین مبارزه او همان چیزی باشد که او را به بیشترین شهرت رساند، در این جنگ او فقط ۲۰ سال داشت و حریف او نه تنها یک فرد بالغ بود بلکه در حالی که موساشی از چوب استفاده می‌کرد، او با شمشیر تیز می‌جنگید و از آن زمان به بعد وی در بیش از ۶۰ مواجهه تا پای مرگ شرکت کرد و در شش جنگ مشارکت نمود و سربازان را در این جنگ‌ها هدایت می‌نمود.

۴. یو فی (Yue Fei)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

این جنگجو چینی قرن دهم یکی از قویترین سربازان امپراتوری چین است، او در ۱۲۶ نبرد در ۲۰ سال شرکت کرد و در هیچ یک از آن‌ها شکست نخورد. او یک سرباز ساده در ارتش بود و در نهایت به درجه فرمانده کل ارتش امپراتوری رسید، حدود شش هنر رزمی اختراع کرد و شعر‌هایی نوشت که توصیف می‌کرد چگونه خون دشمنان ذبح شده اش را می‌نوشید. او امروز هم یک قهرمان ملی برای چینی‌ها و سمبلی از میهن پرستی برای آنان به شمار می‌رفت.

 

۵. آتیلا هونی (Attila)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

آتیلا حاکمی بود که قبایل هون را در دوران حکومتش از سال ۴۳۴ تا سال ۴۵۳ متحد کرد، به بی رحمی، خونریزی و ترس انداختن بر قلب دشمنانش در اروپا به شهرت رسیده بود و ادعا میشد که شمشیر «آتن» الهه جنگ یونان باستان را دارد. آتیلا و ارتش وی به اکثر شهر‌های اروپا حمله کردند و کل دهکده‌هایی که از آن‌ها گذشتند را کشتند و نقش آتیلا در تخریب امپراتوری روم مهم و مؤثر بود. در زمان فرمانروایی‌اش وی یکی از مخوف‌ترین دشمنان امپراتوری‌های روم غربی و شرقی بود.

۶. چنگیز خان (Genghis Khan)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

نام واقعی او تیموجین و چنگیز خان نام مستعار اوست. چنگیز خان امپراتوری مغول را تأسیس کرد و شروع به اتحاد قبایل شمال شرقی آسیا کرد و سربازان خود را از ژاپن به سمت ایران هدایت کرد و ده‌ها میلیون قربانی بر جای گذاشت. سلطنت وی از سال ۱۲۰۶ تا ۱۲۲۷ به طول انجامید و وی چندین همسر و شریک زندگی داشت.

۷. اسپارتاکوس (Spartacus)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

اسپارتاکوس که در سال ۱۱۱ قبل از میلاد متولد شد، یک سرباز ارتش رومی بود، اما سعی کرد از ارتش فرار کند، اما دستگیر و به عنوان برده فروخته شد. او سپس به عنوان یک برده آموزش‌های گلادیاتوری دید و به یکی از قوی‌ترین گلادیاتور‌ها تبدیل شد تا اینکه از کشتن به عنوان یک سرگرمی خسته شد. او یک ارتش از گلادیاتور‌ها را تشکیل داد و به مدت سه سال با رومیان جنگید تا اینکه کشته شد، و برای مدت طولانی یکی از ترسناک‌ترین مردان آن دوران بود.

۸. شیائو دان (Xiahou Dun)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

این ژنرال نظامی به فرماندهی جنگجو به نام کائو کائو در چین خدمت می‌کرد و به افسانه‌ای در بین مبارزان تبدیل شد. در یکی از نبرد‌ها در اواخر قرن دوم چشم سمت چپ او مورد اصابت تیر قرار گرفت، اما این تیر برای متوقف کردن او کافی نبود، او در میان بهت و حیرت مبارزان تیر را از چشمش بیرون کشید و چشمش را که بیرون زده بود خورد. پس از این ماجرا، در سراسر امپراتوری چین به شهرت رسید، و دشمنان از مبارزه با شیائو، مبارز یک چشم ترس و واهمه داشتند.

۹. ویلیام والاس (William Wallace)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

والاس یکی از رهبران ارتش در اولین جنگ استقلال اسکاتلند از امپراتوری انگلیس بود. او مرد درشت هیکل با قدی بیش از دو متر بود و در استفاده از تیر و کمان مهارت فوق العاده‌ای داشت. والاس هشت سال به جنگ با انگلیسی‌ها ادامه داد تا اینکه در سال ۱۳۰۵ اسیر و اعدام شد.

۱۰. اسکندر کبیر (Alexander the Great)

معروفترین مبارزان و جنگجویان تاریخ

وی در سال ۳۵۶ پیش از میلاد متولد شد. حاکم مقدونیه بود و با اینکه در سی سالگی درگذشت، دستاورد‌های نظامی بزرگی به دست آورد، تا جایی که در آن دوره تمام پادشاهی‌های بزرگ را اشغال کرد و تقریباً در هیچ یک از نبرد‌های خود شکست نخورد، حتی اگر ارتش دشمن از تعداد برتری داشت، اما پس از مرگ وی امپراتوری بزرگی را که تأسیس کرده بود چند تکه و تفکیک شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
5
34
جا داشت از بهرام چوبین هم یادی بشه
پاسخ ها
سیدحسنی۳نیک
| |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
لطفعلی خان زند چه شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
15
62
شرم اوره که در این مطلب بجز صلاح الدین ایوبی که کرد و ایرانی تبار است از سایر دلاورمردان و جنگجویان بی مانند ایرانی یاد نشده است، از کوروش و داریوش و شاپور که پادشاهانی بودند که دلاورانه در کنار سربازان خود می جنگیدند تا سورنا که غرور روم را درهم شکست و بهرام چوبینه که دلاوری کم مانند و اعجوبه جنگی بود تا وهرز دیلمی و شاهین بهمن زادگان که روم را به ستوه اورد تا ابومسلم و طاهر ذوالیمینین و یعقوب لیث و مرداویژ که رستم ثانی بود و بابک خرمدین دلاور اذربایجان که سرداری بی مانند بود و بیش از دویست هزار عرب را به درک واصل کرد تا نادرشاه و لطفعلی خان زند که شمشیرزن شرق بود و بدست اخته قجری عقده ای گرفتار شد، ضمنا بهتر است اسکندر که ایران را ویران کرد با لقب ایرانی اش گجستک بنویسید نه آنچه غربیان می گویند، بد نیست مقاله ای به دلاوران ایرانی ویژه شود که بی گمان دلاوران بی مانند ایرانی در جهان همتا ندارند و در شمار نیایند
پاسخ ها
محمدرضا
| |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
درود بر شما. به نکته ها و نام های درستی اشاره کردید. بسیار ممنونم.
امیر
| |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
درود بر شما ک انقدر آگاهای دارین و راجب بزرگان سرزمینمون میدونین و این وظیفه همه ما ایرانی هاس ک اینارو بدونیم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
4
35
ما هم سردارانی داشتیم که ترس در وجود دشمنان این مرز و بوم می انداختند. از آنها هم یادی کنید تا نسل‌های آینده هم آنها رو بشناسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
12
21
جدای از انکه بسیاری از دلاوران و جنگجویان ایرانی باید در این لیست باشند ولی بیایید به همین لیست از نگاه دیگری بنگریم،
1- فلامای رومی تشنه خون ریختن و کشتن است و آزادی را به بهانه کشتن بیشتر نمی پذیرد
2- یو فی چینی که قهرمان ملی چین به شمار می رود خونخوار بوده و خون حریفان خود را می نوشیده و به ان افتخار می کرده
3- آتیلا که از اقوام ترک بوده به خونخواری و بی رحمی شهرت داشته است
4- چنگیز که او هم از اقوام ترک است به ویرانگری و وحشیگری در جهان شهره است و نیزه در دهان کودکان فرو می کرد
5- شیائو دان چینی برای ایجاد وحشت به چشمان خود نیز رحم نمی کند و آنرا می خورد
در این بین صلاح الدین ایوبی که کرد ایرانی است تنها کسی است که بواسطه شجاغت و رفتار جوانمردانه اش در جنگ مورد احترام دشمنان نیز هست، نمونه های این نوع رفتار در سایر پهلوانان و جنگجویان ایرانی نیز به چشم می خورد، و این تفاوت و برتری فرهنگی ایرانیان را می رساند،
خودش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
7
20
نادرشاه افشاربه تنهائی حریف تمامی این مردان بودنادرشاه سرداری بودکه 3بارهندرااشغال کرد که درآن زمان بریتانیا هرکاری میکرد باآن ادوات جنگی نمیتونست واردهندشود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
3 بار؟
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
15
17
این اسامی احتمالا از ترجمه سایت های خارجی بوده اما ذکر این نکات لازم است:
1- لقب کبیر برای اسکندر توسط یونانی ها به وی داده شده نه ایرانی ها آنهم به خاطر غلبه بر ابرقدرت تمام عیار دنیای آنروز یعنی هخامنشیان.

2- اسامی سرداران ایرانی در آنها نیست نظیر اردشیر بابکان که امپراطور روم را دستگیر کرد و به ایران آورد که نگاره های سنگی آن موجود است.

3- نام سردار سلیمانی به نیابت از همه دلاور مردان و مدافعان حرم و سایر شیر زنان و مرزدان که آمریکا و عربستان و اسرائیل و اروپا را متحیر کردند و نقشه ها و فتنه های آنان را نقشه برآب کردند، ذکر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
البته اردشیر امپراطور روم را دستگیر نکرد
محمدرضا
| |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
شاپور یک امپراتور روم را در نبرد تن به تن کشت و یکی دیگر را اسیر کرد. تاکنون هیچ شاهی در دنیا چنین پهلوانی از خود نشان نداده است. باید یادآوری کنم که هر دو جنگ تدافعی بود و رومی ها بودند که به خاک ایران زمین حمله کرده بودند.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
2
26
کاش می گفتید که اسپارتاکوس به وسیله کراسوس کشته و به صلیب کشیده شد و بعد همین کراسوس به وسیله "سردار بزرگ ایرانی سورنا" کشته شد .
کاش می گفتید که آتیلا ، رهبر خونخوار هون ها در زمان ساسانیان به ایران حمله کرد و از "سربازان دلیر ایرانی" شکست خورد.
کاش از جلال الدین خوارزمشاهی و مقاومت دلیرانه اش در برابر چنگیز و یا آریو برزن و ...هم حداقل اسمی می آوردید.
ترجمه کردن صفحات سایت های خارجی بدون در نظر گرفتن حقایق تاریخ این سرزمین فکر نمی کنم کار درستی باشه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
1
30
احمدی نژاد و روحانی رو جا انداختی . اینها به تنهایی لرزه بر اندام میلیون ها ایرانی انداخته اند.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
17
16
چطور از بزرگترین و شجاع ترین مرد تاریخ جهان امام علی یاد نکردین؟؟؟؟؟برین توی تاریخ بخونین با سن کمش چ پهلوانانی را شکست داده شیر خدا فقط عللللی
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
افرين بر شما
زنده باد هیتلر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
7
4
پس هیتلر چی.هیتلر وسیعترین بخش دنیا را توانست اشغال کند.
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
6
6
قهرمان های اروپایی همه افسانه هستند و خیلی بزرگنمایی و اسطوره سازی میشه
قهرمان واقعی ملت ایران بود که با دست خالی و توکل به خدا پوزه صدام ظالم را بخاک مالیدند خدا همه شان را بیامرزد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
5
8
با مطالعه و نقد و بررسی تاریخ جهان این رو دریافت میکنیم که قدرتمند ترین جنگجو تاریخ علی ابن ابی طالب (ع)بوده
Rashed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
0
دوستانی که به شخصیت های بزرگ ایرانی اشاره دارن باید بگم ارزش اونا کم نیست ولی کسی مثل اسپارتاکوس که برده بود تونست قویترین کشور زمان خودش به لرزه دربیاره یا صلاح الدین ایوبی که کل جهان غرب شکست داد کارهای اونا بزرگتر بوده و نام آورتر هستن برا کل جهانیان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
1
5
کسی که اگه درتاریکترینه شبهاپا برگردن شیر میگذاشت و شیرقویترین نعره هایش رومیکشید واین مردهیچ تردید یاترسی ویاضربان قلبش تقییره کنه این حمزه ابن عبدالمطلب شیرخدا بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
0
0
بهترین جنگجو کسیه که برا خدا شمشیر بزنه ، هر کسی از هر قومی در هر جای تاریخ برای خدا جنگیده دمش گرم ، ، سلام بر اسدالله ،علی ابن ابی طالب ، ولی خدا . یاعلی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
1
0
بهترین جنگجوی دنیا بی شک نادر شاه کبیربود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار