ورود سامانه بارشی به کشور از روز جمعه
کد خبر: ۱۶۲۰۰۴
تاریخ انتشار: 2019 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور از ورود سامانه بارشی به ایران از جمعه (۲۴ آبان ماه) خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور از ورود سامانه بارشی به ایران از جمعه (۲۴ آبان ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۷ آبان ماه) در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما حدود ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: جمعه (۲۴ آبان ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان، شمال خوزستان و چهار محال و بختیاری بارش آغاز و برای سایر مناطق در نوار غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه (۲۵ آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی به کل نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شمال فارس، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد. بارش در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کرمانشاه و قروین شدت بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ آبان ماه) با تشدید فعالیت این سامانه در نوار غربی کشور در شمال شرق خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه بارش شدت بیشتری خواهد داشت و به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در تهران و سمنان نیز گسترش می‌یابد.

وی افزود: جمعه (۲۴ آبان ماه) در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و طی روزهای شنبه تا دوشنبه (۲۵ تا ۲۷ آبان ماه) دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و در جنوب و جنوب غرب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهرقسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۱۸ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت پس فردا (۲۳ آبان ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز سانتیگراد ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار