فرار نهنگ سفید جاسوس روسیه +عکس
کد خبر: ۱۶۱۹۹۰
تاریخ انتشار: 2019 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
برخی رسانه‌های غربی از شناسایی یک نهنگ سفید خبر داده اند که احتمالا عضوی از برنامه نظامی سری جاسوسی روسیه بوده و به شکلی نامعلوم از محل دریافت آموزش‌های خود گریخته است.

به گزارش یاهونیوز، محققان با بررسی رفتار‌ها و واکنش‌های هوشمندانه نهنگ یادشده که قادر است با دریافت توپ آن را به طور دقیق برای انسان‌های معین پرتاب کند، به این نتیجه رسیده اند.

پژوهشگران آمریکایی معتقدند که این نهنگ سفید هوالدیمیر نام دارد و یک نهنگ سفید مذکر است که بعد از گریختن از مرکز آموزشی خود دچار سوء تغذیه نیز شده و تحت نظر نیروی دریایی ارتش روسیه بوده است.

این نهنگ سفید اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۹ رویت شده و در آب‌های نزدیک به شمال نروژ شناسایی شد. بر روی تسمه‌ای که به بدن این نهنگ وصل شده بود، عبارت تجهیزات سنت پترزبورگ درج شده بود.

فرار نهنگ سفید جاسوس روسیه +عکس

نهنگ یادشده در مواجهه با قایق‌های عبوری از آن‌ها بالا می‌رفت و خواستار دریافت غذا می‌شد. همچنین این نهنگ علاقه زیادی به بازی با توپ با انسان‌ها داشت و توپ‌های پرتاب شده را به دهان گرفته و باز می‌گرداند که همین مساله نشان می‌دهد آبزی مذکور آموزش‌های زیادی را برای تعامل با انسان‌ها دریافت کرده است.

ویدئویی از این نهنگ که نشان می‌دهد او یک توپ راگبی را تعقیب کرده و به گروهی از افراد پس می‌دهد حدود ۲۰ میلیون بار در شبکه‌های مختلف اجتماعی مشاهده شده است. پژوهشگران می‌گویند رفتار این نهنگ غیرطبیعی و ناشی از آموزش‌هایی است که دریافت کرده. نهنگ مذکور فعلا در موسسه تحقیقات دریایی نروژ نگهداری می‌شود.

چندی قبل هم ویدئویی از این نهنگ منتشر شده بود که نشان می‌داد حیوان مذکور بعد از افتادن یک آیفون به عمق آب آن را تعقیب کرده و بازپس می‌دهد. محققان می‌گویند نهنگ یادشده به علت شیوه تربیت، توانایی شکار طبیعی خود را از دست داده و برای تغذیه به طور کامل به انسان‌ها وابسته شده و یاد گرفته در ازای تعقیب و یافتن اقلام مختلف و بازپس دادن آن‌ها غذایی به عنوان جایزه دریافت کند.

به گفته برخی منابع خبری، هم آمریکا و هم روسیه دارای برنامه‌های نظامی آموزشی سری برای سواستفاده از آبزیانی مانند دلفین و نهنگ به منظور جاسوسی هستند. از این روش می‌توان برای شناسایی مین‌های دریایی و یافتن اژدر‌هایی دریایی نیز استفاده کرد.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار