در هوای آلوده این میوه ها را بخورید
کد خبر: ۱۶۱۹۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
میوه‌های دارای ویتامین‌های A، C و E که خاصیت آنتی اکسیدان دارند در هوای آلوده برای سلامتی بدن مفید هستند و مجموع مصرف روزانه حداقل ۴۰۰ گرم میوه و سبزیجات توصیه می‌شود.

با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران و قرار گرفتن کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، باید از میوه‌های استفاده کرد که عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهند.

با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران و قرار گرفتن کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس اعم از سالمندان، کودکان، بانوان باردار و بیماران قلبی و ریوی که بیش از سایر شهروندان در معرض آسیب‌ها و خطرات هوای آلوده قرار دارند، باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند.

مصرف میوه و سبزیجات در کاهش آثار و عوارض ناشی از آلودگی هوا موثر هستند، مصرف میوه‌های دارای ویتامین‌های A، C و E که خاصیت آنتی اکسیدان دارند، در مراقبت از سلول‌های بدن مقابل آسیب دیدن در شرایط آلودگی هوا موثر هستند.

از جمله میوه‌ها و سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان می‌توان به مرکبات و میوه‌های با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل‌های سبز و نارنجی را نام برد و در مجموع، مصرف روزانه حداقل ۴۰۰ گرم میوه و سبزیجات توصیه می‌شود که معادل ۳ عدد میوه متوسط و ۲ عدد محصولات فرنگی نظیر هویج و گوجه است.

افزایش مصرف آب و مایعاتی همچون شیر کم چرب و نیز مصرف ماهی به دلیل وجود ویتامین E و اُمگا ۳ به کاهش آثار و عوارض آلودگی هوا کمک می‌کند ضمن اینکه مصرف سبزی‌هایی مانند کاهو، هویج، گشنیز، جعفری، تره، کرفس، خُرفه، ریحان، کلم، گُل کلم، سبزی خوردن، پیازچه، سیر و لیموتُرش در روزهای آلوده ضروری است؛ در این روزها، وعده‌های غذایی سبک جایگزین وعده‌های غذایی سنگین شده و عموم افراد به ویژه سالمندان، غذاهای بخارپز و آب‌پز را در برنامه غذایی خود بگنجانند، علاوه بر اینکه سوپ‌ها و آش‌هایی مانند آش سبزیجات به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن کمک می‌کنند.

روزپلاس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
0
3
دیگه بنزین سوپرنداریم یعنی بعدازاین کشوربامعضل آلودگی هوا روبروست. دیگه از موزو هویج و کیوی کاری ساخته نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
احسنت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار