در قبر بخوابید تا شب امتحان استرس نگیرید+عکس
کد خبر: ۱۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار: 2019 November 12    -    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
روش پیشنهادی عجیب یک دانشگاه به دانشجویان برای غلبه بر استرس شب امتحان خبرساز شد.

روش پیشنهادی غیرمعمول و عجیب یک دانشگاه به دانشجویان برای غلبه بر استرس شب امتحان به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. در این روش مسئولان دانشگاه رادبود شهر "نیمیخن" هلند از دانشجوبان خواسته‌اند تا برای غلبه بر استرس خود در یک قبر دراز بکشند.

بنا به گفته مسئولان این دانشگاه این روش که از آن با عنوان " مدیتیشن در قبر" یاد می‌شود به دانشجو کمک می‌کند تا بر اضطراب و نگرانی خود در شب امتحان غلبه کند.

به همین منظور مسئولان دانشگاه قبری را در محوطه دانشگاه حفر کرده‌اند که دانشجویان متقاضی می‌توانند این روش مدیتیشن را در آن پیاده کنند. در این قبر یک تخت با تشک قرار داده شده تا دانشجو روی آن دراز کشیده و احساس راحتی کند.

به گفته دانشجویان این پروژه آنقدر محبوبیت در بین دانشجویان بدست آورد که آن‌ها مجبور بودند تا در لیست‌های انتظار قرار بگیرند. " سین مکلالین"، یکی از دانشجویان این دانشگاه در این باره گفت: " من و هم اتاقی‌ام قصد داشتیم حدود یک هفته پیش این پروژه را امتحان کنیم، اما متوجه شدیم هنوز در لیست انتظار قرار داریم و باید منتظر بمانیم.

در قبر بخوابید تا شب امتحان استرس نگیرید+عکس

به گفته "جان هاکینز"، ایده‌پرداز این پروژه، هدف او از ایجاد چنین فضایی نه تنها رهایی دانشجویان از اضطراب شب امتحان بلکه برای یادآوری نعمت بزرگ زندگی کردن روی زمین به آن‌ها بوده است. جان در این باره گفت: " مرگ پایان زندگی است. چیزی که تابو است و پذیرش آن برای دانشجویان سخت و دشوار. بخصوص وقتی فرد ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ساله باشد. "

گفتنی است؛ طبق پوستری تبلیغاتی که با عنوان "به یاد داشته باشید می‌میرید" در دانشگاه نصب شده دانشجویان می‌توانند ۳۰ دقیقه تا حداکثر ۳ ساعت را در این قبر بگذرانند.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار