نماد برند معروف سیگار که سیگاری نشد!
کد خبر: ۱۶۱۸۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 11    -    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
رابرت نوریس، معروف به مرد «مارلبورو» چهره تبلیغاتی برند مشهور سیگار در سن نود سالگی از دنیا رفت. او روز یکشنبه گذشته از دنیا رفت، نوریس از خود یک مزرعه بزرگ در کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو آمریکا به جای گذشت.

نماد برند معروف سیگار که سیگاری نشد!اختصاصی تابناک باتو؛ رابرت نوریس، معروف به مرد «مارلبورو» چهره تبلیغاتی برند مشهور سیگار در سن نود سالگی از دنیا رفت. او روز یکشنبه گذشته از دنیا رفت، نوریس از خود یک مزرعه بزرگ در کلرادو اسپرینگز در ایالت کلرادو آمریکا به جای گذشت.

در طول مدت ۱۲ سال، نوریس تابلو‌های تبلیغاتی و مجلاتی را با نام مرد مارلبورو منتشر می‌کرد. او در عکس‌های تبلیغاتی کلاه گاوچران‌ها را می‌گذاشت و تصویر او همیشه یک کابوی در بیابان با یک سیگار در دهان یا در دست بود.

نماد برند معروف سیگار که سیگاری نشد!

اما علیرغم اینکه بیش از یک دهه با سیگار تصویر او منتشر شد، نوریس هرگز سیگار نکشید و سرانجام وقتی احساس کرد الگوی خوبی برای فرزندانش نیست، تبلیغات سیگار را رها کرد.

نوریس در الینوی شیکاگو متولد شد، اما تصمیم گرفت از سن جوانی گاوچران شود و پرورش از اسب‌ها را در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد و در نهایت به کلرادو رفت تا مزرعه‌ای به نام T. Cross Ranches را در سال ۱۹۵۰ میلادی بخرد. در سال ۱۹۵۰ زمین‌های او به ۶۳ هزار هکتار رسید.

نماد برند معروف سیگار که سیگاری نشد!

در آن زمان، مدیران تبلیغات سیگار مارلبورو - که در اصل به عنوان سیگار خانم‌ها به بازار عرضه می‌شد - در تلاش بودند تا بفهمند چگونه می‌توانند آن‌ها را به مردان بفروشند.

ایده فیلمبرداری این آگهی با یک گاوچران صورت گرفت که سیگار را در فضای بیرون سیگار می‌کشید و شرکت تبلیغاتی در ابتدا با مدل‌های حرفه‌ای همکاری می‌کردند، اما بعداً به یک گاوچران واقعی روی آوردند.

بابی پسر نوریس گفت که مدیران اجرایی تبلیغات، عکس پدرش را در یکی از روزنامه‌ها با دوست خود جان وین بازیگر، دیدند و مدت کوتاهی پس از آن، در مزرعه T. Cross به سمت پدرم رفتند. آن‌ها نزد پدرم آمدند و گفتند آیا می‌خواهید در تبلیغات سیگار مارلبورو حضور داشته باشید؟ پدرم در جواب گفت: خب، من الآن سرم شلوغ است، اگر می‌خواهید هفته بعد بیایید اگر جدی باشید با هم حرف می‌زنیم و آن‌ها رفتند و هفته بعد بازگشتند.

نماد برند معروف سیگار که سیگاری نشد!

در طی ۱۲ سال بعد از آن، نوریس در بیلبورد‌ها و مجلات ظاهر و به اولین مرد مارلبورو تبدیل شد که در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا و اروپا تصویر او نقش می‌بست. با این حال او هرگز سیگار نکشید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
7
خیلی شبیه پل نیومن خدابیامرزه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
2
9
ما هم باید برای سیگار زر و اشنو ویژه خودمون یه نفر را پیدا کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار