قصد تجاوز به پسر نوجوان در بالکن خانه
کد خبر: ۱۶۱۷۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
پرونده مرگ پسری نوجوان که به دلیلی نامعلوم از بالکن خانه سقوط کرده و جانش را از دست داده است، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می‌شود که متهمان مدعی هستند او بر اثر مستی سقوط کرده و خانواده مقتول ادعا می‌کنند فرزندشان را پرت کرده‌اند.

پرونده مرگ پسری نوجوان که به دلیلی نامعلوم از بالکن خانه سقوط کرده و جانش را از دست داده است، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی می‌شود که متهمان مدعی هستند او بر اثر مستی سقوط کرده و خانواده مقتول ادعا می‌کنند فرزندشان را پرت کرده‌اند.

خانواده پسر نوجوانی به نام سعید یک سال قبل به مأموران شکایت کردند و مدعی شدند فرزندشان به قتل رسیده است. آن‌ها گفتند: ما در خانه نبودیم زمانی که به منزل برگشتیم، متوجه شدیم پسرمان از بالکن خانه به پایین پرت شده است. دوستانش که همراه او در خانه بودند، به ما گفتند پسرمان خودش سقوط کرده است، اما وقتی که متخصصان بالای سر پسرمان حاضر شدند، تشخیص دادند که سقوط به دلیل هل‌دادن بوده است.

با طرح این شکایت و مدارک به‌دست‌آمده دیگر سه متهم پرونده که زمان حادثه در خانه سعید بودند، بازداشت شدند.

کامران، متهم ردیف اول که ۳۳ ساله است، به مأموران گفت: من، سینا و رامین با هم سراغ سعید رفتیم مشروب خریده بودیم. خواستیم در خانه او هم مشروب بخوریم. سعید ابتدا گفت که مشروب نمی‌خورد، اما بعد همراه ما شد و مشروب خورد. بعد آن‌قدر مست شد که تعادل خودش را از دست داد. داشت حالش به‌هم می‌خورد که به سمت بالکن رفت. من خواستم کمکش کنم، اما موفق نشدم و او به پایین پرت شد.

قصد تجاوز به پسر نوجوان در بالکن خانه

بازجویی از سینا، پسر ۱۴ ساله‌ای که بازداشت شده بود، ابعاد جدیدی از حادثه را مشخص کرد. او گفت: ما با هم به خانه سعید رفتیم کامران اصرار داشت سعید هم مشروب بخورد، اما سعید مقاومت می‌کرد. کامران نسبت به سعید منظوری داشت و سعید هم متوجه شده بود و مقاومت می‌کرد. کامران خیلی مشروب خورده بود و به سمت سعید رفت. آن‌ها در تراس بودند و ما متوجه نشدیم چه اتفاقی افتاد، اما یک‌دفعه صدای بلندی آمد و فهمیدیم سعید به پایین پرت شده است.

وقتی کامران در برابر این افشاگری قرار گرفت، گفت: من منظوری نسبت به سعید نداشتم فقط، چون پسر بانمکی بود، از او خوشم می‌آمد. وقتی او روی تراس رفت سراغش رفتم و گفتم بیا با هم سلفی بگیریم. سعید قبول نکرد. حالش هم بد بود یک‌دفعه از بالکن به پایین پرست شد و من نقشی در این حادثه نداشتم.

در نهایت کیفرخواست علیه سه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. روز گذشته متهمان در شعبه ۱۰ پای میز محاکمه رفتند. در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه آن‌ها خوانده شد. سپس مادر مقتول در جایگاه قرار گرفت و خواستار صدور حکم قصاص شد. این زن گفت: پسر من اهل مشروب‌خوردن نبود. او هیچ وقت این کار را نمی‌کرد. ما خانواده‌ای مذهبی هستیم و پسرم نماز می‌خواند و اصلا مشروب نمی‌خورد. ضمن اینکه در خون او الکل تشخیص داده نشده است.

سپس وکیل اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: مقتول به پشت روی زمین افتاده و این نشان می‌دهد او را هل داده‌اند و خودش پرت نشده است. ضمن اینکه الکل در خون مقتول به دست نیامده است و اینکه گفته شده مقتول مست بوده، درست نیست.

در ادامه نوبت به کامران رسید. او اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: سعید خیلی مست بود. او اصلا تعادل نداشت، روی بالکن رفت من پشت سرش رفتم و به او گفتم می‌خواهم با هم سلفی بگیریم. سعید اصلا تعادلش نداشت می‌خواستم به سمتش بروم که یک‌دفعه به پایین پرت شد.

در این هنگام قاضی گفت: اگر مقتول مست بود، باید در خونش الکل پیدا می‌شد در حالی که پزشکی قانونی چنین تشخیصی نداشته است ضمن اینکه مقتول به پشت افتاده است و این نشان می‌دهد او را پرت کرده‌اند. نکته سوم اینکه مقتول از نزدیک‌شدن به تو اکراه داشته و این را دو متهم دیگر پرونده هم گفته‌اند. آن‌ها حتی گفته‌اند تو قصد تعرض به مقتول را داشتی و حتی تهدید کرده بودی اگر به حرفت گوش ندهد، با او برخورد می‌کنی؛ درباره این موارد چه می‌گویی؟

متهم گفت: من قصد تعرض نداشتم. او بچه بامزه‌ای بود من هم از او خوشم می‌آمد، اما نسبت به او منظوری نداشتم. درباره مسائل دیگر هم من واقعیت را گفتم و چیزی به‌جز واقعیت نگفتم. من نمی‌دانم چرا در خون سعید مشروب تشخیص داده نشده است، اما او مشروب خورده و حالش خیلی خراب بود البته زیاد نخورده بود، اما چون بار اولش بود، مست شده بود.

متهم که ۱۵ فقره سابقه کیفری دارد، گفت: من از ۱۵ تا ۲۳ سالگی معتاد بودم و مواد مصرف می‌کردم، اما بعد از آن ترک کردم. به‌دلیل درگیری چندباری به زندان افتادم و تازه آزاد شده بودم که این اتفاق افتاد.

سپس دیگر متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند. با پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند.

روزنامه شرق

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
38
مرد 33 ساله تو خونه بچه 14 ساله؟ قابل توجه نوجوونا وقتی بهتون میگند با همسن خودتون معاشرت کنید واسه این مسایل هست
ناشناس
|
France
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
0
19
قتل انجام داده میخواد از زیرش فرار کنه واقعا چنین ادمی چرا باید تو جامعه باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
1
1
چرا خانواده آن نوجوان او را با این افراد در خانه تنها گذاشته ودر ضمن اجازه چنین دوستی را با افراد معلوم الحال داده اند تا دچار چنین خسارتی شوند قابل توجه پدران و مادران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
2
متهم با 15 بار سابقه زندان و با این سن چه رابطه ای با بچه های 14 - 15 ساله داشته خیلی عجیبه درضمن این یارو چرا آزاد است با این همه سابقه باید 40 سال در زندان نگه دارند نه اینکه هر بار بعد از 6 ماه آزادش کنند این بارهم خون این جوان کشته شده به گردن قضاتی است که به سایقه دارها حکم 6 ماهه می دهند آن دنیا باید جواب پس بدهند این دنیا که قانون درست و حسابی نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار