با رعایت این ۶ نکته هوا را آلوده‌تر نکنیم
کد خبر: ۱۶۱۷۵۶
تاریخ انتشار: 2019 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
معاون و نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در پایتخت گفت: با رعایت برخی نکات مانند خودداری از عملیات قیرکاری و عمرانی می‌توان مانع آلوده‌تر شدن هوا شد.

محمد رستگاری، معاون و نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه آلودگی هوا در پایتخت تا پایان هفته تداوم دارد، اظهار کرد: از این رو به شهروندان توصیه می‌شود که از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و ... خودداری کنند.

وی با بیان اینکه دقت هنگام سوختگیری و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از جمله توصیه‌های دیگر ما به شهروندان است، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم که تا حد امکان تا پایان هفته از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

معاون و نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی مانند آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری از جمله دیگر راهکارهایی است که می‌توان با رعایت آن از آلوده‌تر شدن هوا جلوگیری کرد.

رستگاری در پایان با اشاره به اینکه به بیماران قلبی، ریوی و مبتلایان به آسم توصیه می‌شود که از انجام فعالیت‌های بدنی به‌خصوص در فضای باز خودداری کنند، گفت: به سایر شهروندان نیز توصیه می شود که از تردد طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار