پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد
کد خبر: ۱۶۱۷۴۰
تعداد نظرات: ۶۸ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 10    -    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
او ادامه داد: "حتی سعی نکرد با من حرف بزند. حس می‌کردم نادیده گرفته می‌شوم. مثل مظنونی بودم که در انتظار دادگاهش است. قبل از ازدواج ما در مورد مسائل زیادی با هم حرف زده بودیم. حتی در مورد شب عروسی‌مان که قرار بود بهترین شب زندگی‌مان باشد. فکر می‌کردیم خیلی چیزها در مورد همدیگر می‌دانیم اما...

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شدبه گزارش «تابناک با تو»؛ این چهار زن از شب عروسی خود می گویند؛ شبی که قرار است بهترین لحظات زندگی زوج‌ها را رقم بزند برای این چهار زن به قدری تکان دهنده بوده که خاطره‌ بدش با آنها مانده است.

جشن‌های ازدواج در همه جای جهان محبوبیت دارند. این مراسم شاد اما می‌توانند برای زنان در برخی نقاط دنیا به خاطره‌ای ناراحت کننده تبدیل شوند که هرگز از ذهن‌شان پاک نخواهد شد.

در بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان زنان در زمان ازدواج باید باکره باشند. این چند زن که در سنین مختلف هستند، از مراسم ازدواج خود می‌گویند، از شبی که زندگی‌شان را دگرگون کرده است.

سمیه - ۲۳ ساله

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

سمیه مدت‌ها با خانواده خود در جنگ بود، چون اجازه نمی‌دادند با ابراهیم ازدواج کند. سمیه عمیقا عاشق ابراهیم بود و او را همسری ایده‌آل برای هر دختری می‌دانست.

اما او حتی روحش هم خبر نداشت که وقتی رویایش به واقعیت تبدیل شود با شوک عظیمی روبرو خواهد شد.

درست در شب اول ازدواج، شک ابراهیم نسبت به "بکارت" سمیه باعث از بین رفتن عشق میان آن‌ها شد.

چیزی تا فارغ‌التحصیل شدن سمیه ۲۳ ساله از دانشگاه دمشق در رشته ادبیات عربی نمانده بود. اما همه فکر و ذکر او درگیر ابراهیم بود. مردی که قول داده بود نگذارد مانعی سر راه ادامه تحصیل و مدرک گرفتن او قرار بگیرد.

خانواده سمیه که می‌دیدند نه درس دخترشان هنوز تمام شده و نه ابراهیم خانه‌ای برای خود دارد با ازدواج آن‌ها مخالف بودند. سمیه اما پایش را در یک کفش کرده بود.

سمیه به امید عشق و حمایت ابراهیم با او ازدواج کرد. او حتی گفت با کمال میل با مادر ابراهیم که به اندازه مادر خودش برای او احترام قائل بود در یک خانه زندگی خواهد کرد و با این کار با کل خانواده‌اش درافتاد.

اما سمیه در شب عروسی خود با شوکی بزرگ روبرو شد 'انگار عشقمان ناگهان از بین رفت'

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

اما گویی همه عشق و عاشقی ناگهان از بین رفت. سمیه توضیح داد به محض این که ابراهیم گفته "هیچ نشانه ای در کار نیست" و رنگ و حالت چهره‌اش تغییر کرده، مطمئن شده به بکارت او شک کرده است.

سمیه واکنش همسرش را این طور توصیف کرد:‌ " نگاه‌‌های خیره او مثل هزاران خنجری بود که به سینه‌ام فرو کرده باشند. بدون این که متوجه شود من را کشت."

او ادامه داد: "حتی سعی نکرد با من حرف بزند. حس می‌کردم نادیده گرفته می‌شوم. مثل مظنونی بودم که در انتظار دادگاهش است. قبل از ازدواج ما در مورد مسائل زیادی با هم حرف زده بودیم. حتی در مورد شب عروسی‌مان که قرار بود بهترین شب زندگی‌مان باشد. "

" فکر می‌کردیم خیلی چیزها در مورد همدیگر می‌دانیم اما وقتی 'هیچ علامتی از باکر‌گی پدیدار نشد' همه چیز باد هوا شد. "

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

چنین اتفاقاتی در جامعه‌ای که سمیه در آن زندگی می‌کند رایج است اما او فکر نمی‌کرد خودش هم چنین چیزی را تجربه کند. او تصور می‌کرد مردان جوان دیدگاه متفاوتی نسبت به نسل پدربزرگان خود دارند،‌ به خصوص نامزد خودش که آدم روشنفکری بود و تحصیلات دانشگاهی هم داشت.

اما وقتی دو روز بعد از ازدواجشان ابراهیم پیشنهاد داد برای تایید بکارتش پیش دکتر بروند سمیه، مات و مبهوت ماند. آزمایش بکارت دختران، سنتی است با پیشینه‌ای طولانی اما دلیل این کار و روش انجام آن در جوامع مختلف فرق دارد.

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

روز بعد در مطب متخصص زنان، سمیه متوجه شد پرده بکارت ضخیمی دارد که فقط موقع زایمان طبیعی پاره خواهد شد.

همسر سمیه نفس راحتی کشید و لبخند روی صورتش نقش بست. اما خیلی دیر شده بود. سمیه تصمیمش را گرفته بود و می‌خواست هر چه زودتر از ابراهیم جدا شود.

سمیه در پاسخ به این سوال که چرا کمی طول کشیده تا درخواست طلاق بدهد، می‌گوید:‌" همسرم برایم مثل یک غریبه شده بود. نگران بودم مثل طوطی آن چیزی که مردم ممکن بود در مورد بکارتم بگویند را تکرار کند. نمی‌توانستم پیش‌بینی کنم بعد از آن چه خواهد کرد. انتظار هر کاری را از او داشتم. دیگر نسبت به امنیتم در کنار کسی که در چند لحظه یک رابطه چند ساله را تباه کرد، مطمئن نبودم. "

بعد از مکثی کوتاه ادامه می‌دهد: " واقعیت این است که نمی‌توانم بگویم بعد از آن شب چه حالی داشتم و حسم نسبت به او چگونه بود. اما بعد از این که او تمامی وجود من را به یک تکه پوسته بی ارزش تقلیل داد، دیگر نمی‌توانستم زندگی در کنارش را تحمل کنم. بالاخره من یک انسان هستم نه یک تکه بافت سلولی. "

سلامت روانی سمیه از آن زمان رو به وخامت گذاشت؛ نه دلش می‌خواست کسی به دیدنش بیاید و نه دوست داشت بیرون برود. حس می‌کرد دارد همان نقش جنسیتی سنتی را بازی می‌کند، این که زن بدون تایید همسر خود عاجز و ناتوان است.

مشاوره برای شب ازدواج

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

امل حمید، روانشناس از طریق مشاوره با زوج‌های در شرف ازدواج به آن‌ها کمک می‌کند جلوی مشکلات پیش‌بینی نشده را بگیرند

سمیه تنها نمونه از این دست در جامعه‌اش نیست. عده زیادی مثل او خودشان را پشت درهای بسته پنهان کرده‌اند تا از قضاوت و تحقیر جامعه در امان باشند.

اما نبود فضای باز در این گونه جوامع برای این که چنین مساله‌ای با صراحت به بحث گذاشته شود بعدها به بچه‌ها و خانواده‌ها ضربه خواهد زد.

امل حمید، روانشناس از وضعیت روانی زنان در شب عروسی‌شان حرف می‌زند. او از طریق مشاوره با زوج‌های در شرف ازدواج به آن‌ها کمک می‌کند جلوی مشکلات پیش‌بینی نشده را بگیرند:‌ "در جامعه ما به دلیل قضاوت‌های نادرست، مردم علاقه چندانی به گرفتن مشاوره روانشناسی ندارند. "

امل حمید معتقد است شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند شروع یک زندگی زناشویی شاد را تضمین کند، سفری که پایه‌ آن گفت و گو و درک متقابل است.

"زوج‌ها باید مشاور روانشناسی بگیرند تا اطلاعات مفید و مرتبط کسب کنند و هر سوالی که دارند -هر چقدر هم که خصوصی باشد- بپرسند؛ از رابطه جنسی گرفته تا انواع پرده بکارت و این که چطور می‌توان تضمین کرد نفوذ به پرده بکارت زخم‌های طولانی مدت در زنان جای نگذارد و آن‌ها به جای درد کشیدن از شب عروسی‌شان لذت ببرند. "

امل حمید در ادامه می‌گوید:‌ " متاسفانه بسیاری از مردم فکر می‌کنند خیلی چیزها در مورد وضعیت روانی زنانی که تازه ازدواج کرده‌اند، می‌دانند اما تجربیات زیادی ثابت کرده که کاملا عکس این موضوع صحت دارد. مسائلی از این دست در بسیاری موارد نادیده گرفته می‌شوند، مشکلاتی که به مرور بزرگ‌تر می‌شوند و در بلند مدت شکل پیچیده‌تری به خود می‌گیرند."

'اثبات پاکدامنی'

 از ۲۰ مرد پرسیده شده، اگر در اولین رابطه جنسی خود نشانه‌ای از بکارت نبینند، واکنش شان چه خواهد بود. این گروه شامل مردان ۲۰ تا ۴۵ ساله می‌شد که عده‌ای از آن‌ها متاهل و برخی هم مجرد بودند و در میانشان استاد دانشگاه، پزشک، معلم و افرادی که معتقد بودند نسبت به این موضوع "ذهنی باز" دارند، به چشم می‌خورد.

اما پاسخ آن‌ها چه بود؟ بیشتر جواب‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم منفی بود.

برای اکثریت شرکت کننده‌ها نشانه ها ترادف بود با پاکدامنی و اثبات باکر‌گی عروس، مساله‌ای که به اعتقاد آن‌ها سنگ بنای یک زندگی زناشویی شاد بر پایه اعتماد و درک متقابل به حساب می‌آید.

عشق و احساس از دست رفته

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

چند ماه بعد سمیه به همسرش گفت می‌خواهد به این ازدواج پایان دهد. او تاکید کرد به هیچ وجه تصمیمش را تغییر نخواهد داد چون از زندگی در کنار او هراس دارد و بعد از اتفاقی که در آن شب سرنوشت‌ساز اول افتاد دیگر هیچ احساسی نسبت به او ندارد.

سمیه علاوه بر این به شوهرش گفت چطور با بدگمانی "سنگدلانه" خود او را تحقیر کرده است. او می‌گوید: " شوکه شده بود چون فکر می‌کرد به عنوان یک مرد حق این را دارد که روابط جنسی قبلی همسر خود را زیر سوال ببرد. گفت تا وقتی زنده هستم طلاقم نخواهد داد و به من هشدار داد به 'رفتار عصیانگرانه' خودم بیشتر فکر کنم چون برایم 'پشیمانی و افسوس' به همراه خواهد داشت. "

سمیه می‌گوید: "جامعه ما استاندارد دوگانه دارد طوری که سوءاستفاده‌های جنسی مردان مورد پذیرش و حتی تمجید قرار می‌گیرد اما وقتی نوبت به زنان می‌رسد، رفتارهای مشابه به طرد شدن از اجتماع و گاهی اوقات مجازات مرگ می‌انجامد. "

سمیه ژوئن گذشته بعد از این که خانواده‌اش دلیل او برای طلاق را "بی اهمیت و پیش پا افتاده" خواندند و از حمایتش سرباز زدند، سوریه را به مقصد اروپا ترک کرد.

جمانه - ۴۵ ساله

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

جمانه تا سال ۲۰۱۶ که به بروکسل،‌ پایتخت بلژیک مهاجرت کند، بیشتر عمرش را در محله ال باب شهر حلب در سوریه گذرانده بود.

او می گوید ۲۰ سال طول کشید تا از شوهرش طلاق بگیرد: " ۱۹ ساله بودم که پدرم تصمیم گرفت بر خلاف خواسته‌ام با پسر عمویم ازدواج کنم. من او را نمی‌خواستم. عاشق درس خواندن بودم اما آن‌ها مجبورم کردند باور کنم او شوهری مناسب برای من است و به تدریج به او عادت خواهم کرد. می‌گفتند، عشق بعدا بوجود می‌آید. "

جمانه شب عروسی خود را به وضوح دردمندی ملموس به یاد می‌آورد، گویی همه چیز همین الان اتفاق افتاده است.

جمانه نزدیک به یک ساعت در ترس و شوک باقی ماند. مات و مبهوت مانده بود و نمی‌توانست یک کلمه هم به زبان بیاورد. آن‌ها نتوانستند تا صبح صبر کنند و همان شب او را پیش متخصص زنان بردند تا تایید کند باکره است .

او می‌گوید: " یادم می‌آید دکتر به من دلداری می‌داد و شوهرم را به خاطر کارش سرزنش می‌کرد، انگار که پدرم است. "

جمانه مجبور شد با شوهری که در ملاعام تحقیرش کرده بود زندگی کند چون خانواده و هیچ یک اطرافیان نه آن شب و نه در طول ۲۰ سال زندگی زناشویی‌اش هرگز از خواست او برای جدایی حمایت نکردند.

بعد از نزدیک به ۲۰ سال زندگی و به دنیا آوردن ۴ فرزند، جمانه هنوز هم توهین و تحقیر آن شب را فراموش نکرده است.

او به محض رسیدن به بروکسل به همراه فرزندان خود به ازدواجش پایان داد تا از شوهر سابق و همین‌طور جامعه‌ای که حمایت خود را از او دریغ کرد، انتقام بگیرد.

جمانه می‌گوید از زندگی در بروکسل در کنار فرزندانش راضی است و قصد ازدواج مجدد ندارد. برعکس، او می‌خواهد رویای خود برای رفتن به دانشگاه -فرصتی که پیش از این از او دریغ شده بود- را جامه عمل بپوشاند. او می‌خواهد فرزندانش را به شیوه‌ای متفاوت از خودش بزرگ کند.

او می‌گوید:‌ " الان خوشحالم چون توانستم دو دخترم را به اینجا بیاورم. من فقط از شوهرم جدا نشدم، از جامعه‌ای جدا شدم که اصلا رفتار عادلانه‌ای با من نداشت. "

جراحی ترمیم بکارت روزانا و امینه

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

روزانا، یکی دیگر از این چهار زن می‌گوید چرا از مردی که ۵ سال با او نامزد بوده، جدا شده است: " به او اعتماد کرده بودم و خیلی عاشقش بود.

اما ۶ ماه بعد وقتی آن‌ها از هم جدا شدند خانواده روزانا و نامزدش به شدت با هم درافتادند و فاجعه‌ای دیگر شکل گرفت.

او می‌گوید: " در جامعه ما در مورد مجازات از دست دادن بکارت هیچ بحثی وجود ندارد." او با قطعیت اضافه می‌کند: " مجازاتش مرگ است. "

" خوشبختانه دوستم به کمکم آمد. او پیشنهاد داد پیش یک متخصص زنان خصوصی بروم تا برایم یک پرده بکارت جدید کار بگذارد، پرده بکارت ساخت چین. اگر آن جراحی کوچک را انجام نمی‌دادم، مدت‌ها پیش مرده بودم."

امینه که از خانواده‌ای محافظه کار و نسبتا فقیر است، بعد از این که در حمام زمین خورد، یک خونریزی جزئی داشت.

از آنجایی که نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده ماجرا را برای مادرش گفت و او هم بلافاصله دخترش را برای معاینه پیش متخصص زنان برد و متوجه شد پرده بکارتش پاره شده است.

او می‌گوید: " این برای مادرم حکم آزمون اثبات بی‌گناهی را داشت. نمی‌دانست باید چه کار کند. بعد از مشورت با ۳ خاله‌ام، برای ترمیم پرده بکارتم وقت گرفته شد. این جراحی‌ها به شکل کاملا پنهانی انجام می‌شوند چون در کشور ما غیرقانونی هستند. از سوی دیگر از آنجایی که بیشتر مردم باور نمی‌کردند من بر اثر تصادف بکارتم را از دست داده ام، ممکن بود بقیه عمر نسبت به باکره بودن من شک داشته باشند."

''''''''''''''''آزمایش بکارت ''''''''''''''''

پرده بکارت؛ زنانی که زندگی‌شان از شب اول ازدواج نابود شد

در بسیاری از کشورهای عرب و مسلمان، زنان پیش از ازدواج مورد آزمایش بکارت قرار می‌گیرند. بعد از آزمایش به عروس آینده مدرکی داده می‌شود که باکره بودنش را ثابت می‌کند.

سازمان دیدبان حقوق بشر، اندونزی و چندین کشورهای عرب و مسلمان را به دلیل انجام آزمایش‌های دردناک باکر‌گی محکوم کرده است.

معمولا زنان مسن‌تر وظیفه این وارسی متجاوزانه را برعهده می‌گیرند.

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی که سال ۲۰۱۴ منتشر کرد در توصیف این روش که در خاورمیانه و شمال آفریقا رواج زیادی دارد، نوشت: " این شکلی از خشونت جنسیتی، تبعیض بی‌رحمانه نسبت به زنان و نقض بی‌شرمانه حقوق بشر است. "

یکی از مطالعات نشان داده که هند، افغانستان، بنگلادش، ایران، مصر، اردن، لیبی، مراکش و برخی دیگر از کشورهای عرب و آفریقای جنوبی صدرنشین لیگ جهانی آزمایش بکارت هستند.

بنابر گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر، مصر، مراکش، اردن و لیبی از جمله کشورهایی هستند که آزمایش بکارت در آن‌ها بیشترین رواج را دارد.

مقامات کشورهای مراکش و مصر اما صراحتا این ادعا را تکذیب و غیرقانونی بودن آن را تایید کرده‌اند، این در حالیست که این آزمایش به شکل پنهانی و کاملا غیرقانونی در این کشورها انجام می‌گیرد.

منبع: فارسی نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
38
159
اقایان قبل از ازدواج هرگونه رابطه جنسی را باهرکسی بخواهند داشته باشند انجام میدهند و طبق یک قانون نانوشته حق هم دارند که هرکاری را میخواهندانجام دهندولی نوبت به خانمها که میرسه باید ازلای زرورق بیرون آمده باشند درغیراینصورت آبروریزی و مرگ و طلاق درانتظارشان خواهدبود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
مردی که با خانمی ازدواج کنه که با ترمیم پرده بکارت به ازدواج او درآمده باید بداند که تا آخر عمرش میتونه از طرف آن زن رکب بخوره.پس بهتره خیلی بر روی این موضوع که پرده بکارت هست یا نیست تاکید نکنید واقعیت را آنطوریکه هست بپذیرید.همانطوریکه وقتی به فرنگ میروید و دختران و زنان غربی بدون بکارت را روی سرتان میزارید نمیگید برو ترمیم کن بعدبیا بامن ازدواج کن همونجوری هم در کشورخودتون رفتارکنید.
ناشناس
| |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
دختر بیگناهای که برای رسیدن به مقصد سوار ماشینی میشودو دربین را راننده با نیت سوء دختر را به بیابان و مکان خلوت برده و موردتجاوزقرارمیدهد ، صرف نظر از شوک سنگین و ناخوشایندی که تا ابد در ذهن این دختر بیگناه میماند چرا باید انگ بی عفت شده ، بکارت نداشتن و..... بر روی اوبخورد یا از داشتن یک ازدواج معمولی همچون سایر دختران باکره محروم شود. در برخی موارد حتی زنان شوهردار که بزور و ناخواسته موردتعرض افرادشرور قرارمیگیرند بخاطرهمین تعصبات کور شوهرانشان حاضرنیستند آنهارا بعنوان همسر قبول کنند.انگارکه برای اینگونه مردان زنها فقط آلت تناسلی وبس .هیچ توجهی به روح وروان واحساسات آنها که چقدر لطمه میخورند نمیکنند
ناشناس
| |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
عزیزم خانمهای فرنگی ۱۰۰ تا سکه طلا مهریه نمیخوان!!!
ناشناس
| |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
باید مردانی که درخواست معاینه بکارت همسرانشان را دارند را نیز از لحاظ آزمایش رکتوم و مقعد مورد معاینه و تایید سلامتی بگیرند
ناشناس
| |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
فرهنگ غرب همه چیزش با ما فرق میکنه ، پسرها هم دوبرابردختر ارث نمیبرند و زن با اجازه شوهر اشتغال و سفر خارج و از خونه بیرون رفتن را هم ندارند .راستی ببینم شما مردهای ایرانی پرده بکارت یک دختر را متری چند میخرید؟
رامین
| |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
کی گفته آقایون هر کاری که دوست دارند می تونند انجام بدند. مطمئنا مردی که با جنس مخالف رابطه نداشته، دنبال همسری می گرده که مثل خودش باشه.
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
63
28
راهش قانونی شدن ترمیم پرده بکارت هست همراه با اعلام غیر قانونی بودن آزمایش اثبات وجود پرده بکارت .
ضمن اینکه متخصصان زنان و زایمان نیز باید بدانند در صورت عدم تایید بکارت ، زندگی یک انسان رو به خطر می اندازند .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
ترمیم پرده بکارت یعنی چه؟ یعنی گول زدن یک مرد ! چرا آقایان دلشون میخواد گول بخورند ،چرا نمیخواهید عاقلانه و اصولی یک موضوعی را قبول کنید؟
ناشناس
| |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
زندگی یک انسان به خطر می افته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
یک دختر بهردلیلی که بکارت خود را ازدست داده بهیچ وجه نباید با ترمیم آن خود را برای ازدواج بایک فرد دیگر بعنوان یک باکره آماده شود .اینکار بسیارغلط است، این یک فریبه .مردان و جوانان این سرزمین نباید فریب داده شوند . مردان ما باید دست از تعصب کور خود بردارند.
عاطفه
| |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
راهش فقط این است که مردان این کشور از عقاید قرون وسطایی خودشان دست بردارند و بفهمند زن یک انسان است نه یک پرده بکارت.
ناشناس
| |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
توجیح خانوما رو ببین.در ضمن دوختن و ترمیم الکی که نیست توسط پزشک و پزشک قانونی قابل تشخیصه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
32
107
کی قراره ادم تر بشید و دست از سرک کشیدن تو خصوصی ترین حریم بدن زنان دست بکشید. نمیفهمید که این طرز فکر بدوی چقدر چندش اور و تحقیر امیزه؟ بفهمید که بدن هر کسی متعلق به خودشه. چرا مردان با هرزگی به نام چند همسری و روابط قبل از ازدواج پاکدامنیشون از بین نمیره ولی این چرندیات فقط برا خانمها نسحه پیچی شده؟ بی شرمی و چندش بودن این بی حرمتی و فضولی غیر قابل تحمل و غیر قابل باوره.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
جامعه باید بپذیرد که اصل صداقت رو رعایت کند و این کلید همه قفل هاست. جوانان - چه دختر و چه پسر - باید یاد بگیرند که صداقت داشتن با طرف مقابل را حتی در احساسی ترین لحظات حفظ کنند و واقعیت را به طرف مقابل بگویند.
یاشار
| |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
جالب اینه امثال شما بعد از ازدواج با دریافت صد ها سکه مهریه و نفقه و شیربها و ... تو خصوصی ترین روباط یه مرد سرک میکشید و فکر نمکنید این کار چقدر چندش آور و تحقیر آمیزه
ناشناس
| |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
قبل ازدواج دختر رو ببرید پزشکی قانونی.دروغ گفتن چه شرعی چه انسانی عملی قبیحه.خودتونو بیخودی به روشنفمکری نزنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
71
27
شوکه شده بود چون فکر می‌کرد به عنوان یک مرد حق این را دارد که روابط جنسی قبلی همسر خود را زیر سوال ببرد؟؟؟؟!!!

جااااان؟ ازدواج با زناکاران مطابق آیه 25 نساء حرام ابدیست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اگر قرار باشد صد در صد بر اساس قران عمل شود که کلیه مردان مسلمان تا اخر عمر باید عضب بمانند که دلبندم. یا از نظر قران زناکار فقط خانمها هستند؟
علی
| |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
اون آیه رو چجوری ترجمه کردی که به اون نتیجه خشن رسیدی؟ حکم زنا در صورت اثبات شلاقه. نه محرومیت از ازدواج یا هر چیز دیگه
ناشناس
| |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
عزب درست است و نه عضب .
ناشناس
| |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
واقعا.... یک طرفه به قاضی رفتن باعث خوشحالی.......
سید رسول زنگانلی
| |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ازدواج با زناکاران مطابق آیه 25 نساء حرام ابدیست. ناشناس محترم الان این حرفها در جامعه پشیزی ارزش نداره.
علی
| |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
د توبه همیشه برای بندگان باز هست و خداوند بخشنده. در مورد اون ایه هم نه تو معنیش و نه تفسیرش از حرام بودن حرفی زده نشده. فقط گفته با زنان پاکدان ازدواج کنید. اون هم بایس مردان پاکدامن. در ثانی نگفته ازدواج با زنان بدکاره حرام است.
ناشناس
| |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
شوکه شد چون "سند صداقت" سمیه مخدوش بود و حق داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
35
25
اگر سن ازدواج پایین بیاد پرده بکارت مهم هست(مثلا زیر 20 سال) و برای جنس مذکر بصورت ناخودآگاه و غریضی مهم هست که همسرش بکر و دست نخورده باشه!
در دختران با سن بالاتر حساب میشن اون ها هم حق دارن تراکنش جنسی داشته باشن و این حق باید به رسمیت شناخته بشه. وگرنه یه دختر 27-28 ساله ای که رابطه جنسی نداشته بوده باشه دچار نوعی افسردگی و انباشتگی جنسی یا سردی شدید جنسی هست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
غریزی و نه غریضی!
از غریزه میاد دوست عزیز .
حمیدخان
| |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
خودتم مریضی که به غریزی میگی، غریضی
مهین تاجی
| |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
مردی حق داره زنشو ببره آزمایش پرده بکارت که خودش دستش به دختری نخورده باشه نه این جوونای بی سروپای هرزه که هرکاری دلشون میخادمیکنن هزاربلا به اسم ازدواج سردخترمردم میارن بعدخودشون دنبال دخترآفتاب مهتاب ندیده ان چنین مردی بایدسرش کلاه بره.ازاون طرف یه مردپاک وبااصالت حقش نیست ی دختره هرزه نصیبش بشه.بعدم شمادوست عزیزکه میگین دخترتوسن ۲۸سالگی اگررابطه نداشته باشه سردی شدیدجنسی میگیره من قبول ندارم من ۳۶سالمه هنوزیه سال نشده عروسی کردم اصلاچنین مشکلی ندارم قبل ازازدواج باشوهرم رفتم آزمایش هم دادم پیش معتبرترین دکترشهرمون.بهش حق دادم چون شوهرم لیاقت یه زن پاک دامنو داشت وداره.
ناشناس
| |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
تراکنش جنسی؟
مگه رفتی بانک؟
ناشناس
| |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
حرف شما درسته اما این موضوع باید از قبل به اطلاع طرف مقابل رسیده باشه!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
9
31
سلام این مطلبی که شما عنوان کردید و گفتید در در کشورهای عرب و مسلمان این کار ها هستش نشان از این مطلب داره که شما برای نوشتن یک موضوع تحقیقات کاملی رو انجام ندادید چون همین حساسیت رو می تونید ( بعنوان مثال) درروسیه ببینید که این مسئله برای خانواده مرد خیلی مهمه. لطفا اول تحقیق کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
واقعا؟ تصور نمیکردم.
ناشناس
| |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
میشه بگی این اطلاعاتو از کجات اوردی؟ کدوم تحقیق و مقاله؟
ناشناس
| |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
شما احتمالا نمیدونی روسیه کجای دنیاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۹
10
15
واقعیت اینه که نه زن که قبلا با کسی بوده مقصره و نه مرد که نمیتونه این موضوع را قبول کنه. مرد باید اول تکلیفشو با خودش معلوم کنه. مثل بسیاری از مردان که با خانهایی که قبلا ازدواج کردن و حتی بچه دارن ازدواج میکنن. خوب اون مردان میتونن و خیلی از مردان هم نمیتونن. این یک موضوع روحی روانیه که نمیشه گفت مرد امله اگر باکره بودن زن براش بسیار مهم باشه یا بر عکس، مرد بی غیرته اگر باکره نبودن زن براش مهم نباشه. این مثل دوست داشتن یا نداشتن غذا میمونه. ضمن اینکه اصلا فرض کنیم که زن باکره باشه، آیا آقایون نمیدونن که ارتباط جنسی به هزار روش دیگه هم میتونه بین زن و مرد برقرار بشه که هیچ ربطی هم به باکرگی نداره؟ من فکر میکنم زن و مرد باید با هم صادق باشن و زن نباید به صرف اینکه مرد گفته میخوام زنم دست نخورده وبده باشه، اقدام به جراحی و مخفی کردن ارتباطات گذشته اش بکنه و خیلی راحت باید بگه ما به درد هم نمیخوریم وگرنه مرد واقعا گناه داره که قرار باشه به روشهای مختلف گولش بزنن حتی اگر خود مرده آخر فساد قبل از ازدواجش بوده باشه. چون مردداره میگه من آخر فساد بودم ولی الان یا ازدواج نمیکنم یا اگر ازدواج کنم فقط میخوام با کسی ازد.اج کنم که اطمینان صد در صد داشته باشم قبل از من به هیچ صورتی با کسی نبوده باشه. نمیتونیم بگیم مرد این حق را داره. حتی زن هم این حق را داره. بادی به هم راست بگن. این بهتریم روش زندگی است
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
14
53
مگر نجابت يك زن بستگي به يك لايه سلولي دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
گل گفتی که در بعضی مواقع ازبین رفتنش منجر به قتل یه دختربیگناه شود.
کامران وکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
9
34
در جوامع معتقد به این قبیل باورهای پوسیده، روابط جایگزین و بسیار شنیع تر رایج است و کسی هم خبردار نمی شود!
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
5
26
مرد می خواهد که گولش نزده باشند.
اگر از اول مرد بداند که طرف مقابلش چه سابفه ای داشته است یا قبول می کند و ازدواج سر می گیرد بخیر و خوشی و یا اصلا یک ازدواج ناسالم شکل نمی گیرد.
باید دو طرف بهم راستش را قبل از ازدواج بگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
مسئله اینست که در کشورما در بیشتر مواقع شب عروسی مردها با تجربه فراوان با دختر باکره کاملا" بی تجربه روبرو میشود واین تضاد همیشه هم اتفاقات خوشایندی بوجودنمیاورد و مردها همسرشون را با نمونه های باتجربه قبلی مقایسه میکنند و احساس خوشایندی بهشون دست نمیده و دختران بی تجربه هم که اولین با مرد رویرومیشوند ترس و دلواپسیهای خودشون را دارند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
23
22
وقتی مردی رامجبوربه قبول مهریه میکنند،طبیعیه که براش مساله بکارت مهم هست.نمیشه که مردهمه این مسایلوبه بگیره وانتظارنداشته باشه که زنش باکره باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
کسی مثل تو اصولا" به زن فقط به چشم یک جفت کفش نگاه میکنه نه موجودی که مثل توست و دارای عواطف و احساسات است و میتواند یک عمر در غم و شادیهایت همراهت باشد .با چنین طرز فکریه که پس از کمی از ازدواج و کهنه شدن کفشها دنبال یه جفت کفش تازه میگردی و تعدد زوجات و از این مسخره بازیها.
ساكن يك كلان شهر
| |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
چقدر كه مردها اينقدر مهريه مهريه ميكنن واقعا پرداخت هم كردن . ماه و سالي نيست كه خانومي در أطراف ما چه دوستان چه همسايه ها چه فاميل هاي پدري و مادري و همسر و دوستان طلاق نگرفته باشه . خيلي هاشون مهريه نگرفتن چون در ازاي بخشيدن مهريه فقط طلاق انجام ميشده ( همون اصطلاح قديمي مهرم حلال جونم آزاد ) برخي از خانوم هم تنها به مقداري از مهريه شون رسيدن و يك دوتايي هم شنيدم خانواده خانوم يك مبلغي داده تا طرف راضي شده طلاق بده . چون پروسه طلاق همانطوري فرسايشي است اگه تو لج و لجبازي بيفته واقعا مصيبته
سعي نكنيد با به كار بردن مدام برخي واژه ها يا استناد به چند مورد مربوط به برخي مناطق كشور ، قوانين كشور رو به نفع زنان نشان بدهيد . كشور هنوز خيلي مردانه اداره ميشه
ناشناس
| |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
به نظرمن قانون مهریه در شرایط خاصی از جامعه راه حل خوبی بود. زمانی که اشتغال زنها به شکل امروزی پذیرفته نبود و دولت هم هیچ حمایتی از زنان طلاق گرفته نمیکرد(البته هنوز هم حمایت مالی وجود نداره). خوب دختری که ازدواج میکنه و تحت حمایت مالی خانواده خودش هست باید مشخص بشه بعد از طلاق احتمالی اگر خانواده اش تا اون موقع در قید حیات نبودند چطور میخواد از نظر مالی تامین بشه... در خلا حمایت مالی دولتی بهترین راه بود اما با شرایط کلی امروز جامعه راه حل خوبی نیست. خیلی مطمئن نیستم ولی با شرایط امروزی روش غربیها به مراتب منطقی تر به نظر میاد.
ناشناس
| |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
خانومهای محترم! مهریه حق زنه. می تونه اونو طلب کنه. حتی اگه اونو بخشیده باشه و طلاق گرفته باشه.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
6
32
خانم من قبل از ازدواج گفت خونوادش اصرار دارند دخترشون آزمایش بکارت بده. من بشدت مخالفت کردم و گفتم اینکار رو نکنند. ولی جالیه که اونا انجام دادند. ولی من حتی یک لحظه به مدرک بکارت نگاه نکردم. بنظرم هر دو طرف باید درست بشن!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
آیا شما درایران زندگی میکنی یا خارج؟ آیا شب عروسیت واقعیت با مدرک بکارت تطبیق نمیکرد بازهم نظرت همین بود؟
زیبا احمدپور از تبریز
|
Netherlands
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
7
8
باید بررسی بشه چطور میشه اعتماد کرد کسی قبل ازدواج دوستهای متعدد نداشته و خیانت و نامردی نکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
35
27
بکارت اگرمهم نبودخدادربدن زن تعبیه نمی کرد.این تزها ومسخره بازی هاهمه برای اشاعه بی غیرتی وفرهنگ جنسی غرب درجوامع مسلمان است.وقتی برای یک جامعه بکارت مهم نباشددرنتیجه یک دخترارتباطات ناسالم برقرارکرده واین سرشت ناسالم بعدازازدواج نیزادامه خواهدداشت.این مادربچه تربیت خواهدکرداما چه تربیتی.مسابقه لحظه حقیقت راببنیدزنان ومردان آمریکایی متاهل وصاحب فرزندهمه به همسران خودخیانت کرده اندودربرابر دوربین ودرمیان ده ها شرکت کنندبه خیانت خوداعتراف می کنند.لطفاپزروشنفکری ندهید.پوسیده افکارشماست که نسنجیده وجوزده اظهارنظرمی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
تو که خیلی پایبند غیرت و تعصب هستی فقط بگو تکلیف دختری که مورد تعرض جنسی ناخواسته پدرو برادرو دایی وعمو و.... افراد غریبه در بیابان وامثالهم قرار میگیرند و بکارتش از دست رفته چرا باید سرنوشت شومی در انتظارش باشد؟ویا دختری که رابطه را از سر عشق و محبت باپسری داشته حالا اون آقاپسر خودشو گم وگورکرده میره با افتخار یک ازدواج با احترام انجام میده و این دختر که طرف دیگر ماجراست باید خفت و خواری بکشد و از یک ازدواج آبرومندانه محروم شود؟ این عدالته؟
عاطفه
| |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
خدا خیلی چیزهای دیگر هم آفریده مثل عقل که متاسفانه امثال افرادی مثل شما ازش چندان استفاده نمی کنند.
ناشناس
| |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
کاملا موفقم با نظرت.اینا همش یه تهاجم فرهنگی کثیفه.در ضمن کسی که مورد تجاوز قرار میگیره داستانش به کل متفاوته دوست عزیز. در کل از بین رفتن پرده بکارت برای شاید 90 درصد مردها قابل قبول نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
9
16
رسم خوبی نیست خدا رو شکر تو ایران دیگه تقریبا میشه گفت جمع شده رفته این داستانها
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
12
11
ایا شما حاضرید برادرتان با دختری که باکره نیست ازدواج کند پس دختران و حتی زنان بدون ارایش به خیابان بروند تا مورد بی حرمتی قرار نگیرند اما کو گوششنوا
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
ما تو كار برادرمون دخالت نميكنيم دوره اين حرفا گذشته البته راههاي زيادي هست كه ميشه رابطه داشت باكرگي رو هم حفظ كرد ربطي به حجاب و ارايشم در ضمن نداره شما اگه تو زندگي برادرت دخالت ميكني دليل بر اين نيست كه همه همينطورن ما كه دو تا زن برادر داريم به خودمون اجازه نداديم همچين چيزي رو ازشون بپرسيم يا سندي بخواهيم خودمونم ازدواج كرديم دوازده ساله و هرگز كسي از ما سند نخواست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
5
7
واقعا از طرز تفکر مالکیت طلبی آقایان ایرانی شوکه شدم
امام فرمود عالم شدن چه آسان آدم شدن محال است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
3
2
بکارت یک قاعده خدایی و طبیعی است. حالا در میلیارد نفر زن، سه نفر هم اگر استثنا شدند و بکارتشان با حادثه از بین رفت نباید قاعده احترام و ارزشمندی باکره بودن را زیر سوال ببیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
4
1
برای ما مردان ایران فقط باکره بودن زن مطرح نیست ما که دنبال زن باکره می گردیم مطمئناً خودمان نیز باکره بودیم و اشناء‌الله خواهیم ماند شما چرا یکجانبه قضاوت می کنید که مردان با صدها نفر رابطه دارند و نباید زن داشته باشه این پیش قضاوتها چه مفهومی داره چرا برای بدعهدی و خیانت و شهوت راه باز می کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
4
1
این حرفها چیه؟ من نخوام با زنی که قبلا دستمالی شده ازدواج کنم باید کی رو ببینم؟ اصلا چندش آوره آدم حتی فکرش رو بکنه!

درضمن دختری که قبلا زنا کرده چه اعتباری هست دوباره نکنه؟
من مجرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
2
1
لطفا از مرز حیا رد نشید و بدون آگاهی نظر ندید. آخه تو کشور ما همه خود را مستحق نظر دادن در حد پروفسوری در هر زمینه ای می دانند.
این مطلی در مورد ایران نبود که دوباره افتادید به جان فرهنگ کشورتان .
در ایران در صورتی که در موارد غیر اختیاری برای دختری اتفاقی بیفته با تأیید حکم قضایی به راحتی اجازه ترمیم داده میشه. حکم قانونی رو نمی دانید لطفا سکوت کنید.

موارد دیگر در مورد دخترانی که فاسدند بصورت غیر قانونی پیش پزشک زنان میرن
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۶
0
1
اخیرا یک جوان ایرانی ساکن سوئد که در همان کشور زاده و بزرگ شده بود ولی برای ازدواج به ایارن اومده بود می گفت برای من مهم اینه که دختر رو دوست داشته باشم وگرنه اینکه پرده بکارت داره یا قبلا رابطه داشته برام مهم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
1
2
بکارت یک قاعده خدایی و طبیعی است. حالا در میلیارد نفر زن، سه نفر هم اگر استثنا شدند و بکارتشان با حادثه از بین رفت نباید قاعده احترام و ارزشمندی باکره بودن را زیر سوال ببیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
1
2
بکارت یک قاعده خدایی و طبیعی است. حالا در میلیارد نفر زن، سه نفر هم اگر استثنا شدند و بکارتشان با حادثه از بین رفت نباید قاعده احترام و ارزشمندی باکره بودن را زیر سوال ببیریم.
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
خجالت آوره دروغ گفتن علی آقا منم میگم در روسیه بکارت مهم نیست فقط در مغز شما مهمه حالا اثبات کن غلطه اگه میتونی.ملت استاد دروغ و ریا چرندیات
خدا ترس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
1
2
من در شب عروسی باکره نبودم.....شوهرم به کسی نگفت اخه خیلی مذهبی بود ....منم هیچ گناهی نکرده بودم .......الان سه تا بچه داریم .....خدارو شکر خونه و ماشین و همه چیزامون هم از راه حلال به دست آوردیم
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
0
0
سلام...اصلا و ابدا نه فایده خدایی است نه چیز مهم
فقط قدیما با زور حمله میکردن به دختری که رویش را ندیده بودند و بیچاره خودش را جمع میکرد و خون ریزی میشد
اما دونفر که میشناسند یکدیگر را دیگر خونریزی نیست فقط لکه صورتی این مسخره بازی ها دیگر تمام شده و افراد کم سواد بر این باورند که فرشته میخواهند در زمان حال باید ببینید ایدز دارد دیابت دارد...بیماری قلبی دارد
هپاتیت دارد...و خوانواده معتاد و درهم و برهم دارد و کوتوله نیست باید از زنان زیبا و سالم و قد بلند نژاد خود را تصحیح کنید متاسفانه انقدر کوتوله مرد زیاد شده که انسان فکر نمیکند در ایران است
و همینطور تازیان بسیار بلند مثل غول هم دوری کنید
بیمارستان های روانی پر اعتیاد فراوان..فقر و بیچارگی فراوان این روز ها که افعانی دورگه هم فراوان
در کشوری که مردهای اینطورند زنانشان به دوری میروند برای پول در آوردن...پس روش نفرت انگیز خود را تغییر دهید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار