پیش‌بینیِ جو آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور
کد خبر: ۱۶۱۶۶۳
تاریخ انتشار: 2019 November 09    -    ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته، گفت: از این‌رو افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی شهر‌ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته، گفت: از این‌رو افزایش غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرها دور از انتظار نیست.

صادق ضیائیان، با بیان این‌که براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته در قالب مناطق واقع در نیمه شمالی کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، اظهار کرد: از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها، غبار محلی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی امروز (۱۸ آبان‌ماه) در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، جنوب اصفهان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و فردا (۱۹ آبان‌ماه) در برخی نقاط هرمزگان، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب فارس، جنوب بوشهر و جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، رگبار رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که شدت بارش طی امروز در هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و شرق فارس است، گفت: طی روز دوشنبه (۲۰ آبان‌ماه) در سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان طی امروز و فردا شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۱۹ و ۲۰ آبان ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار