هشدار تخلیه به مستأجرانی که اجاره خود را پرداخت نمی‌کنند
کد خبر: ۱۶۱۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 08    -    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
قانون به موجر اجازه داده است در صورتی که مستأجر اجاره بها خود را پرداخت نکرد، حکم تخلیه او را بگیرد.

مستأجر حق پرداخت اجاره بها را در مدت مقرر در پایان هر ماه بر عهده دارد و اگر این کار را انجام ندهد، تخلف کرده است.

اما گاهی اوقات موجر با مشکلاتی بر سر گرفتن اجاره بها از مستأجر روبه‌رو می‌شود و برخی از مواقع مستأجرانی که خوش حساب نیستند، از پرداخت اجاره بها خودداری می‌کنند.

مرجع صادر کننده حکم تخلیه منزل کیست؟
بر اساس قانون مصوب، موجر می‌تواند هرگاه که متوجه شد مستأجر قصد پرداخت اجاره بها را ندارد، دستور تخلیه خانه را از دادگاه دریافت کند، در این هنگام دادگاه نه تنها حکم فسخ اجاره را صادر می‌کند، بلکه به موجر اجازه می‌دهد تا از مستأجر خود بخواهد که خانه را تخلیه کند.

اگر اجاره‌نامه رسمی از دفترخانه یا اجرای ثبت صادر شده باشد، موجر می‌تواند دستور تخلیه را از آن‌ها درخواست کند و اگر اجاره‌نامه به صورت عادی تنظیم شده باشد، موجر می‌تواند از دادگاه محل ملک تقاضای صدور حکم تخلیه را داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چگینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
چه حرف حنده داری.آقا قرارداد اجاره تموم شد و بعد ما دو ماه تمام اسیر دادگاه و شورای حل اختلاف بودیم تا تونستیم ملک رو تخلیه کنیم.تازه شانس آوردیم که شب قبل از حضور نماینده دادستان مستاجر تخلیه کرده بود وگرنه باید انبارو ماشین و کارگر اجاره میکردم و قرارداد رو به دادگاه ارائه میکردم تا تخلیه کنند.تمام قانون ما با مستاجره.همینه که ما کلی شکایت و درخواست حکم تخلیه از جانب مالکین داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار