پیکر ابراهیم آبادی به سمت خانه ابدی بدرقه شد
کد خبر: ۱۶۱۱۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 November 03    -    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

مراسم تشییع پیکر ابراهیم آبادی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان از مقابل خانه سینما (ساختمان وصال) برگزار شد.

پیکر ابراهیم آبادی به سمت خانه ابدی بدرقه شد

همایون اسعدیان، رضا ناجی، علی دهکردی، خسرو احمدی، منوچهر شاهسواری، نرگس آبیار، مازیار میری، عزت الله رمضانی فر، حبیب اسماعیلی، اصغر همت، فرشته طائرپور و … از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم علی دهکردی روی صحنه آمد و گفت: «مرگ پایان یک هنرمند نیست و بالاترین عشق به معنای واقعی هنر است. بسیار متاسف و ناراحتم که بعد از مصیبت داریوش اسدزاده دوباره سیاه پوش مرد دلنشین و همکار درجه یک، بازیگر و کارگردانی تئاتر شدیم.»

وی ادامه داد: «ابراهیم آبادی از اولین کسانی بودند که در خارج از ایران تحصیل کردند و جزو نخبه ها بودند. اگر امروز سینما و تئاتر و دنیای بازیگری از اعتلای ویژه ای برخوردار است و بازیگران جوان جایزه می‌گیرند، راهی است که امثال آقای ابراهیم آبادی هموار کردند و تفکر سنتی را تغییر داده و اعتلا بخشیدند. ایشان در طیف گسترده ای از نقش ها از کودکان و نوجوانان تا کارهای تاریخی کار کردند. همه خاطره های به یاد مانده از وی لبخند روی لب های ما می آورد. اگر این اتفاق ناگوار نمی افتاد همچنان می‌توانست نقش های ماندگار را ایفا کند. ابراهیم آبادی در کنار بازیگری و کارگردانی تئاتر یک مدافع صنفی خوبی برای انجمن بازیگری نیز بود.»

در ادامه عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکوست سینما و تلویزیون روی صحنه آمد و بیان کرد: «ابراهیم آبادی از جهات خصوصیات اخلاقی از ممتاز ترین های حرفه بازیگری و کارگردانی تئاتر بود. یک سخنران و طناز بود و در جمع همه را مجذوب خود می کرد.»

وی سپس اندکی درباره تحصیلات و فعالیت تئاتر، سینما و… ابراهیم آبادی سخن گفت.

علی دهکردی ادامه داد: «امیدوارم یک زمانی به وجود آید تا تقدیر شایسته ای از ابراهیم آبادی داشته باشیم و بتوانیم از جهات فنی ویژگی های این بازیگر پیشکسوت را بحث کنیم تا جوانان بتوانند از آن بهره ببرند و همچنین وجود معنوی و انسانی ایشان را بررسی کنیم.»

حبیب اسماعیلی نیز در سخنانی گفت: «بازیگر بسیار خوبی را از دست داده ایم. چقدر خوب است که در زمان حیات به این بزرگان بها بدهیم و بتوانیم از تجربیات‌شان استفاده کنیم. ابراهیم آبادی در کار انرژی خاصی داشتند که همه از بودن کنارشان لذت می بردند.»

نرگس آبیار در ادامه مراسم روی صحنه آمد و گفت: «متاسفانه هر ماه، هر هفته، هر سال داریم سرمایه های فرهنگی خودمان را به خصوص در عرصه سینما از دست می دهیم. این سعادت را نداشتم که با ابراهیم آبادی کار کنم و از وی بیاموزم، چون واقعا از این نسل باید آموخت. امیدوارم این تعداد از پیشکسوتان که در قید حیات هستند را قدر بدانیم و از آن‌ها بیاموزیم.»

داماد ابراهیم آبادی گفت: «دو ویژگی که از ایشان یاد گرفتم این است که در هرکاری هستید بهترین باشید و اینکه عاشق علم و کتاب و مطالعه بودند
و همیشه به بچه ها توصیه می‌کردند به سمت مطالعه و علم و دانش بروند.»

رضا ناجی نیز به روی صحنه آمد و درباره ابراهیم آبادی گفت: «من شاگرد ابراهیم آبادی بودم و در تبریز ما بازیگری را از ایشان یاد گرفتیم.»

علی دهکردی در پایان بیان کرد: از دوستان مستندساز و کسانی که توانایی ساخت فیلم دارند خواهش می‌کنم از ساخت درباره بزرگواران عرصه هنر کوتاهی نکنند که گنجینه بسیار غنی خواهد بود.

مراسم ختم این هنرمند فقید سه شنبه چهاردهم آبان ساعت ۱۳ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

صبا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
4
خداحافظ اقای ابراهیم آبادی ، بخاط همه این سالهایی که با هنرمندی تان مارا سرگرم کردید از شما سپاسگزاریم. روحتان در امنیت و آرامش باشد. به یادتان هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار