درگیری مرگبار در زندان ایالتی مکزیک
کد خبر: ۱۶۰۸۸۲
تاریخ انتشار: 2019 October 31    -    ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷

مقامات دولتی مکزیک از کشته شدن شش زندانی در درگیری در یک زندان در ایالت مرکزی "مورلوس" خبر دادند.

به گفته مدیران زندان، در میان کشته شدگان نام رییس سابق یکی از باندهای مافیایی نیز دیده می‌شود. در این درگیری‌ها دو زندانی نیز زخمی شدند که به وسیله بالگرد به بیمارستانی در نزدیکی زندان منتقل شدند.

نیروهای پلیس ایالت "مورلوس"، سربازان ارتش مکزیک و پلیس نظامی گارد ملی این کشور برای کنترل این زندان به آنجا اعزام شدند تا کنترل کامل زندان را دوباره به دست آورند.

"ریموندو ایزیدرو" ، رهبر سابق باند تبهکار ایالت "مورلوس" موسوم به "Guerreros Unidos" که در میان کشته‌شدگان این درگیری‌ها است عامل قتل ۴۳ دانشجو در سال ۲۰۱۴ میلادی بود.

در سال ۲۰۱۴ میلادی این باند ۴۳ دانشجوی پسر رشته آموزگاری را در شهر جنوب غربی "ایگوالا" واقع در ایالت "گوئررو" که قلمروی باند مافیایی رقیب به شمار می‌رفت، ربوده و پس از سلاخی کردن آن‌ها، اجسادشان را در یک زباله‌دانی در همان نزدیکی سوزانده و خاکستر آن‌ها را در رودخانه‌ای ریخت.

این آدم‌ربایی و قتل عام جوانان دانشجو در شب ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی که تصور می‌شد با کمک مامور پلیس فاسدی که با این باند مواد مخدر همکاری داشته، صورت گرفته، موجب خشم بین المللی و محکومیت دولت "انریکه پنیا نیِتو"، رئیس جمهور پیشین مکزیک شد.

بنا بر گزارش رویترز، رواج خشونت یکی از مهمترین مسائل پیش روی دولت "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور"، رئیس جمهور مکزیک است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار