گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
کد خبر: ۱۶۰۵۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 October 30    -    ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
گران‌قیمت‌ترین غذا‌های دنیا شاید کمی عجیب به نظر برسد. اما باید بدانید برخی مواد غذایی در دنیا عرضه می‌شوند که قیمت‌های گزافی دارند و برای تست کردن آن‌ها باید بهای زیادی پرداخت کنید. برای آشنایی با این مواد غذایی از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا«تابناک باتو» گران‌قیمت‌ترین غذا‌های دنیا شاید کمی عجیب به نظر برسد. اما باید بدانید برخی مواد غذایی در دنیا عرضه می‌شوند که قیمت‌های گزافی دارند و برای تست کردن آن‌ها باید بهای زیادی پرداخت کنید. برای آشنایی با این مواد غذایی از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

۱۰- قارچ ماتسوتاکه

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
قارچ ماتسوتاکه (Matsutake) در ژاپن گران‌قیمت‌ترین قارچ‌های خوراکی به‌شمار می‌آید. این قارچ بوی تند و مخصوصی دارد و به خاطر کمیاب بودن هر کیلوگرم آن ۶۰۰ دلار قیمت دارد. با اینکه ماتسوتاکه بومی ژاپن است، اما در دیگر کشور‌های آسیای شرقی هم رشد می‌کند. جمعیت این قارچ در حال کم شدن است و دلیلش هم حشرات موذی و رشد برخی گیاهان مهاجم به مناطق سایه است که محل رشد این قارچ‌هاست. از آنجا که روشی برای کشت مصنوعی این قارچ‌ها وجود ندارد، احتمال می‌رود در آینده نسل آن منقرض شود.

۹- قهوه کپی لواک

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
این نوع از قهوه به طور صنعتی در اندونزی، فیلیپین و جنوب هندوستان تولید می‌شود. هر یک کیلوگرم آن بین ۲۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد.
«کوپی لواک» (Kopi Luwak) که با نام «قهوه زباد» هم یاد می‌شود، در واقع روش تولید قهوه است نه یک نوع قهوه خاص! این قهوه را گربه‌های زباد تولید می‌کنند که افراد محلی به آن‌ها موسانگ یا لواک می‌گویند. آن‌ها غلاف‌های قهوه را می‌خورند، ولی دانه‌های قهوه در روده آن‌ها هضم نمی‌شود و درنتیجه دفع می‌شود. دانه‌های موجود در فضله جمع‌آوری و تمیز می‌شوند و سپس آن‌ها را برشته و آماده می‌کنند تا قهوه‌ای با یک طعم منحصربه‌فرد بدست بیاید.
گربه‌های زباد بهترین و رسیده‌ترین میوه را برمی‌دارند و در نتیجه کیفیت دانه‌های قهوه‌ای که انتخاب می‌کنند بهتر است.

۸- خاویار مروارید سفید آلبینو

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
یک کیلوگرم از این خاویار ۹۱۰۰ دلار ارزش دارد. ماهی آلبینو بسیار بزرگ است و در دریای خزر زندگی می‌کند. این نوع خاویار بسیار گران قیمت و کمیاب است، زیرا ماهی آلبینو به ندرت و فقط در سن ۱۰۰ سالگی تخم گذاری می‌کند.

۷- سوپ لانه پرستو

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
لانه این پرستو‌ها با بزاق خودشان و فاقد هیچ ماده خارجی ساخته می‌شود؛ بنابراین چینی‌ها از آن در آشپزی‌هایشان استفاده می‌کنند.
اما دلیل گران قیمت بودن این غذا چیست؟ جمع آوری لانه‌های پرستو کاری بسیار دشوار و خطرناک است، زیرا پرستو‌ها لانه‌های شان را در بالای صخره‌ها می‌سازند که خطر سقوط بسیار زیاد است. قیمت هر کیلو لانه آشیانه ۳۰۰۰ دلار است. بیش از صد سال است که در چین لانه پرندگان به عنوان یک خوراکی کمیاب و گران مورد توجه مردم قرار دارد.

۶- زعفران

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
قیمت این چاشنی غذایی می‌تواند بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار به ازای هر کیلوگرم متغیر باشد. دلیل این گرانی این است که زعفران، فقط هفت روز در سال، در فصل پاییز رشد می‌کند. این ماده به وسیله دست جمع آوری و فرآوری می‌شود. علاوه بر این، برای به دست آوردن یک کیلوگرم زعفران، باید ۳۰۰ گل زعفران را جمع آوری کرد.

۵- قارچ دنبلان سفید

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
قیمت بالای این قارچ‌ها به دلیل موقعیت مکانی خاصی است که برای رشدشان لازم است؛ و همچنین روش خاص جمع آوری و نگهداری آن‌ها و طعم و عطر بی نظیرش است. در اروپا هر کیلو قارچ سفید ۲۱۰۰ دلار است.

۴- مرغ سیاه ایام سمانی

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
مرغ ایام سمانی (Ayam Cemani) در اندونزی پرورش داده می‌شود، ولی به خاطر ترسی که از انتشار آنفولانزای پرندگان وجود دارد، به کشور‌های زیادی صادر نمی‌شود. این نژاد مرغ بسیار کمیاب است به طوری که هر یک از آن‌ها در اندونزی حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارد؛ و خارج از این کشور، قیمت این مرغ می‌تواند به هزاران دلار برسد. البته در کشور مالزی هم مرغ ایام سمانی رایج است و قیمت آن بیشتر از قیمت یک مرغ معمولی نیست.

۳- استیک‌های Wagyu ژاپنی

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
استیک‌های Wagyu از گوشت گوساله ژاپنی تهیه می‌شوند و از جمله خوش طعم‌ترین و البته گران قیمت‌ترین استیک‌های دنیا است. این گوشت عطر خوبی دارد و در ضمن، بافت مرمرین سطح آن حالت چرب و خوش مزه‌ای به آن بخشیده است. در کشور ژاپن گوساله‌های Wagyu برای اینکه گوشت خوش طعم پیدا کنند، ماساژ داده می‌شوند، برایشان موسیقی کلاسیک پخش شده و با ماءالشعیر سیراب می‌شوند. قیمت هر کیلوگرم از این گوشت ۴۵۰ دلار است.

۲- ژامبون گوشت ران قفقازی

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
Jamón Ibérico در کشور اسپانیا تولید می‌شود و یکی از گران قیمت‌ترین ژامبون‌های دنیا به شمار می‌رود. در کشور اسپانیا، خوک‌های قفقازی با میوه درخت بلوط تغذیه شده و یک فضای اختصاصی بزرگ برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا در آن جا چرا کنند. قیمت هر کیلوگرم از این ژامبون، ۳۹۲ دلار است.

۱- پنیر گوزن شمالی

گران‌قیمت‌ترین خوراکی‌های دنیا
یکی از گران قیمت‌ترین پنیر‌های جهان، پنیر موس (گوزن شمالی) است که فقط در یک منطقه تولید می‌شود: در مزرعه «خانه موس» در کشور سوئد. برای تولید این پنیر به شیر گوزن شمالی نیاز است. این پنیر کاملا سفید بوده و از نظر ظاهری شبیه پنیر فتا است. هر کیلوگرم از این پنیر حدود ۱۰۷۴ دلار قیمت دارد.

خبرهای فوری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
2
برای زعفران سوتی دادین .. این زعفران نیست بلکه گلرنگ یا در زبان محلی گل کوشه است ...
احسان
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
7
با اين اوضاع اقتصادي بوجود اومده توسط عزيزان در دولت، اكثر غذاهاي سنتي ايراني هم در زمره غذاهاي گرانقيمت قرار ميگيرند
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
اصلاح کنید. با اين اوضاع اقتصادي بوجود اومده توسط عزيزان در کل نظام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار