کوفته‌ی مرغ با سس قرمز
کد خبر: ۱۶۰۴۳۵
تاریخ انتشار: 2019 October 28    -    ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
معمولا گوشت به کار رفته در تهیه‌ی انواع کوفته‌ها، گوشت قرمز است اما امروز می‌خواهیم برای شما روش پخت یک کوفته با گوشت مرغ را آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کوفته‌ی خوشمزه، با ما همراه باشید.

کوفته‌ی مرغ با سس قرمزاختصاصی تابناک باتو؛ معمولا گوشت به کار رفته در تهیه‌ی انواع کوفته‌ها، گوشت قرمز است اما امروز می‌خواهیم برای شما روش پخت یک کوفته با گوشت مرغ را آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کوفته‌ی خوشمزه، با ما همراه باشید.

 

کوفته‌ی مرغ با سس قرمز

مواد لازم:

سینه‌ی مرغ چرخ شده: یک کیلوگرم

آرد: یک قاشق غذاخوری

کره: یک قاشق غذاخوری

شیر: یک و نیم پیمانه

زیره: نصف قاشق چایخوری

سبزیجات معطر خشک: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

ادویه کاری: نصف قاشق چایخوری

سماق: یک قاشق غذاخوری

رب انار: یک قاشق غذاخوری

آب یک عدد لیموی بزرگ

پیاز خرد شده: یک عدد

سیر رنده شده: دو حبه

قارچ خرد شده: یک پیمانه

رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرغ چرخ کرده را در ظرفی ریخته نمک، فلفل، ادویه، سماق، زیره، سبزیجات خشک، آب لیمو و رب انار را به آن می‌افزاییم.

مواد را خوب ورز می‌دهیم تا کاملا یکدست شوند. سپس گلوله‌های کوچکی از مواد جدا می‌کنیم و پس از شکل دادن به آنها، کوفته‌های کوچک را داخل ماهیتابه قرار داده و پس از بستن درب ماهیتابه، آنها را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

سیر و پیاز را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. پس از اضافه کردن کمی روغن، پیاز و سیر را تفت می‌دهیم. قارچ را به مواد اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم. مخلوط سیر و پیاز و قارچ را کناری قرار می‌دهیم تا خنک شوند.

کره را در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. پس از آب شدن کره، آرد و شیر را به کره اضافه کرده و آرام هم می‌زنیم تا سس سفید رقیقی به دست آید.

مخلوط قارچ، پیاز و سیر را به سس اضافه کرده و پنج دقیقه صبر می‌کنیم. سپس ، رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم. مواد را هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شوند.

کوفته‌های پخته شده را داخل سس به دست آمده قرار می‌دهیم و به مدت 5 دقیقه اجازه می‌دهیم کوفته‌ها داخل سس و روی حرارت، مزه‌دار شوند.

کوفته‌های مرغ آماده‌اند. 

این خوراک را می‌توان با برنج، نان و یا ماکارونی، سرو کرد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: hiamag

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار